جفت 6

وابسته به جفت 6

جفت 6

وابسته به جفت 6

بایگانی

سوزش ناک در حاملگی

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۳۹ ق.ظ

سوزش ناک در حاملگی

برای بسیاری از زنان، پاهای تورم در طول بارداری اجتناب ناپذیر است. معمولا در سه ماهه دوم شروع می شود. جیل رابین، مدیر کل بخش مراقبت های ویژه، برنامه های بهداشت زنان در شمال هالیوود می گوید: هنگامی که کودک رشد می کند، ورید های لگن را تحت فشار قرار می دهد و گردش خون شما تا حدودی در معرض خطر قرار می گیرد. در دوران بارداری بدن شما یک هورمون آرامش بخش ایجاد می کند که مفاصل و رباط های پا و لگن را آرام می کند و گسترش می دهد. تورم پا با پیشرفت بارداری، به خصوص در روزهای آخر، و هنگامی که درجه حرارت بالاتر است، بدتر می شود. معمولا تورم نگرانی نیست، اما اگر به سرعت اتفاق می افتد، با پزشک خود تماس بگیرید، مخصوصا در دستان شما. این می تواند نشانه ای از وضعیت بالقوه تهدید کننده زندگی به پره اکلامپسی، منجر به فشار خون بالا و خطرناک برای مادر و کودک شود. گرچه بلع بخشی از ماهیت بارداری است، شما مجبور نیستید برای مدت طولانی آن را بمانید و یا نشستن آن را کاهش دهید و پاهای خود را به طور مرتب بالاتر از قلب نگه دارید تا به اطراف تبدیل شود. جوراب واریسی همچنین می تواند به شما کمک کند، فشردهای سرد بر روی پای خود قرار دهید و کنار آنها کنار بیایید. دکتر رابین می گوید: "اگر شما حامله هستید و شکم بزرگ دارید، عضلات خونی خود را در پشت خود قرار دهید. این باعث می شود که در گردش قلب مشکل تر باشد و گاهی اوقات بعضی از مایعات در رگ ها ریخته شود.
لیشمانیا و چاقی

اضافه کردن تورم به لیست عوارض جانبی چاقی یا افزایش وزن در سلامت بدن. بری مارکوشن استادیار، پزشک خانواده در دانشکده پزشکی دانشگاه آیووا یکی از مهمترین دلایل اینکه مردم با تورم مشکل دارند این است که بدن آنها بسیار بزرگ است. شکم آنها پر از چربی است و چربی بدن گردش خون در پاها را کم فشار می دهد و فشار پایین می رود و فشار خون پایین می آید و در این وضعیت پاها مانند یک شلنگ باغ که در آن ما پانسمان می کنیم تا زمانی که آب خارج شود با توجه به تغییرات وزن با پزشک خود صحبت نکنید. پس از رد شدن از علل دیگر و آسیب های پا به علت چاقی، تغییرات در تغذیه و عادات جسمی خود را برای کاهش وزن خود دنبال کنید.
نشت و عفونت پوست

تورم پا را می توان با یک عفونت پوست ایجاد کرد. داشتن عفونت باکتریایی می تواند به سلولیت بر روی پا منجر شود. دکتر Marcosen می گوید که تورم معمولا با قرمزی، گرما و درد در پوست همراه است. افراد مبتلا به دیابت و بیماری عروقی محیطی در معرض خطر ابتلا به عفونت هستند و به علت کاهش جریان خون به اندام های بدن، از جمله پاها، به سرعت در معرض عفونت قرار می گیرند. اگر مبتلا به نوروپاتی دیابتی هستید، یک عارضه جانبی متداول دیابت اثر آن بر عملکرد اعصاب است که شما ممکن است آلوده، اما شما نمی توانید آن را دریافت کنید، و در نتیجه عفونت بدتر می شود. عفونت ها همچنین می توانند پس از برش پوست ایجاد شوند، پوست را برای باکتری ها یا حتی کفش هایی که اندازه پاها یا رشد ناخن ندارند، آزاد می کند. برخی از بیماری ها، از جمله لوپوس و آرتریت روماتوئید، همچنین خطر ابتلا به عفونت های پا را افزایش می دهند. اقدامات ساده مانند نظافت پوست به طور منظم، می تواند به جلوگیری از عفونت ها کمک کند، که انعطاف پذیری آنها را حفظ می کند و به آسانی قابل برداشتن نیست. آنتی بیوتیک ها معمولا عفونت های باکتریایی را که اخیرا داشته اید پاک می کنند، اما شما باید بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید تا دارو تجویز شود. عفونت های قارچی را می توان با داروهای ضد قارچی درمان کرد.
نشت و مصرف دارو

داروهای ضد بارداری هورمونی و درمان جایگزینی هورمون تنها داروهایی نیستند که موجب تورم پا می شوند. بنابراین، ممکن است به علت سایر داروها و معمولا به دلایل مختلف باشد. قرص هایی که برای کنترل قند خون در افراد دیابتی مورد استفاده قرار می گیرند مانند آونگیا (rosiglitazone) یا آکتوز (پioglitazone)، باعث کم شدن شدید سدیم در بدن می شود که منجر به تورم می شود. داروهای قلب و عروق که بخشی از رقیق کننده های مستقیم رگ های خونی هستند نیز می توانند باعث تورم شوند. عروق کرونر به این معنی است که این داروها منجر به باز شدن عروق خونی می شود تا جریان خون آزادتر شود. به عنوان مثال، لونیتین (منوکسیدیل) و آپزولین (هیدرالازین). مسدود کننده های کانال کلسیم با آرام کردن ماهیچه های دیواره مویرگی، شریان ها را گسترش می دهند. همچنین می تواند تورم پا را ایجاد کند، زیرا آن را مسدود کننده های گیرنده آنژینوتانسین می کند و از سدیم خارج می شود. داروهای لیست شده داروهایی است که توسط دکتر تجویز می شود، اما نسخه های ضد بارداری همچنین ممکن است به تورم مشکوک شوند. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن (ادوین، مورتین) می تواند موجب تورم بدتر در افراد مبتلا به نارسایی قلب یا کبد شود، زیرا می توانند سدیم را حفظ کنند. سایر داروها بدون هیچ دلیلی می توانند التهاب ایجاد کنند. این داروها شامل داروهای ضد تشنج مانند گاباپنتین، داروهای شیمی درمانی مانند دودوکسل و سایپولیتین و داروهایی هستند که برای پارکینسون مانند mirapex (primaxyxol) و reupirol (reuperil) استفاده می شود.

  • سجاد ورمزیار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی