جفت 6

وابسته به جفت 6

جفت 6

وابسته به جفت 6

بایگانی

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

دلایل خواب زیاد چیست؟+ جزئیات کامل و عکس

چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۲۸ ب.ظ

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد دلایل خواب زیاد چیست؟+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

علائم پرخوابی و راه های درمان آن

dalayelkhabziyad chist irnab ir دلایل خواب زیاد چیست؟

دلایل خواب زیاد چیست؟

بر اساس مقاله‌ای که در نشریه Psychosomatics منتشر شده، سن متوسط بروز علایم خواب‌آلودگی مفرط ۱۷ تا ۲۴ سالگی و این وضعیت اگر بررسی و درمان نشود، روی کیفیت زندگی شخص تأثیر می‌گذارد.

نشانه‌ها و علایم خواب زیاد

خواب‌آلودگی مفرط می‌تواند ناشی از یک بیماری زمینه‌ای یا داروها باشد.

به خواب فرو رفتن چند بار در طی روز

-این افراد برای مقابله با حس خواب‌آلودگی نیاز به چرت‌هایی در طول روز پیدا می‌کنند، اما بعد از برخاستن از چرت‌ها، سرحال نمی‌شوند.

-علیرغم اینکه بیش از ۹ ساعت می‌خوابند، باز هم احساس خستگی می‌کنند.

-در برخاستن از خواب مشکل دارند.

-احساس گیجی یا پرخاشگری در زمانی که برای برخاستن از خواب تلاش می‌کنند.

تقسیم‌بندی

-پرخوابی حاد: یک ماه یا کمتر طول می‌کشد

-پرخوابی تحت‌حاد: یک تا سه ماه طول می‌کشد.

-پرخوابی مداوم: بیشتر از سه ماه طول می‌کشد

پرخوابی تا حد زیادی شبیه یک اختلال خواب دیگر به نام فلج خواب یا نارکولپسی است، منتها در نارکولپسی، خواب به صورت حمله‌ای رخ می‌دهد ولی در خواب‌آلودگی مفرط، میل به خواب به صورت تدریجی بر شخص غلبه می‌کند.

دلایل خواب‌آلودگی مفرط

محتمل است که در مغز این اشخاص مواد شیمیایی که احساس خواب‌آلودگی را باعث می‌شوند، بیشتر باشد. اینها تقریبا شبیه قرص‌های خواب عمل می‌کنند. گرچه هنوز ماده یا مولکول اختصاصی برای خواب‌آلودگی پیدا نشده، اما گمان می‌رود که این مواد با تداخل و تعامل با گابا GABA (گاما آمینو بوتیریک اسید) عمل می‌کنند.

داروهای خواب‌آور هم دقیقا با اثر بر همین ماده، باعث خواب رفتن شما می‌شوند.

عوامل خطر یا ریسک فاکتورها:

استرس

-مصرف زیاد الکل

-سابقه قبلی عفونت ویروسی

-سابقه قبلی ضربه سر

-سابقه خانوادگی پرخوابی مفرط

-سابقه افسردگی، سوء استفاده از مواد، اخلال افسردگی دوقطبی، بیماری آلزایمر و پارکینسون

البته در موارد زیادی دلیل خاصی برای پرخوابی پیدا نمی‌شود. اصطلاحا به این موارد، پرخوابی ایدیوپاتیک گفته می‌شود. گمان می‌رود که یک صدم تا دو صدم درصد کل جمعیت، مبتلا به این وضعیت باشند.

تشخیص پرخوابی

پزشک باید نخست این سؤالات را از بیمار بپرسد:

-اولین بار کی متوجه شدید که خواب‌آلودگی غیرطبیعی دارید؟

-آیا متوجه شده‌اید که چیزی خواب‌آلودگی‌تان را بهتر یا بدتر کند؟

-آیا در حال حاضر بیماری خاصی دارید؟

-الگوهای خواب شما چگونه‌اند؟ (ساعتی که شخص خواب‌اش را شروع می‌کند، عادات قبل از خواب، اینکه از خواب در طی شب بلند می‌شود یا نه- زمان برخاستن، چرت‌های روزانه)

-محیطی که در آن می‌خوابید را توصیف کنید.

-داروهای مصرفی

بعد از همه اینها پزشک ممکن است صلاح بداند که بیمار به آزمایشگاه خواب معرفی شود.

آزمایشگاه خواب چیست؟

از بیمار دعوت می‌شود که یک شب در بخش یا آزمایشگاه خواب بخوابد تا همه اطلاعات بدنی او در حین خواب با ابزارهای جانبی با دقت بررسی و پایش شوند.

در این جین با دستگاه پالس اکسیمتری غلظت اکسیژن خون او مدام ارزیابی می‌شود. نوار قالب او ثبت می‌شود و امواج مغزی او پایش می‌شود.

این طوری می‌توان مشخص کرد که علت خواب‌آلودگی روزانه شخص آیا می‌تواند به خاطر دلایلی مانند آپنه انسدادی باشد یا نه. در آپنه حین خواب، شخص به صورت متناوب در حین خواب، دچار قطع شدن موقت تنفس می‌شود، ناخودآگاه از خواب می‌پرد و بعد از مدت کوتاهی دوباره به خواب می‌رود.

در حین روز او ممکن است اصلا آن حمله‌های آپنه را به خاطر نیاورد، اما کیفیت خواب او مختل شده و بنابراین اجساس خواب آلودگی می‌کند.

آیا درمانی برای پرخوابی وجود دارد؟

داروهای محرک مثل:

-آمفتامین

-متیل فنیدیت

-مودافنیل

داروهایی که برای درمان وضعیت پزشکی جانبی ایجادکننده خواب باید مصرف شوند:

-کلونیدین

-لوو دوپا

-بروموکریپتین

-ضدافسردگی‌ها از جمله ضدافسردگی‌های گروه MAOI

درمان غیردارویی شامل توصیه‌هایی برای رعایت بهداشت خواب یا تغییر سبک زندگی است:

-پرهیز از محرک‌هایی مانند کافئین یا نیکوتین قبل از خواب

-پرهیز از غذاهایی که سوزش سر دل ایجاد می‌کنند یا باعث سوء هاضمه می‌شوند. مثل غذاهای خیلی چرب، پرادویه، نوشیدنی‌های پر از شکر، مرکبات قبل از خواب

-توجه به نور کافی خانه در طی روز و تاریک کردن اتاق خواب در حین خواب

-تنظیم یک برنامه روتین برای خواب که در آن شخص سر ساعت مشخصی عادت کند که به خواب برود.

-تنظیم دمای مناسب اتاق خواب- پرهیز از منابع نور مصنوعی در محیط خواب و قبل از خواب رفتن، مثلا استفاده از گوشی و تبلت قبل از خواب – رختخواب راحت

دلایل خواب زیاد چیست؟ – علمی دانش روانشناسی تعبیرخواب موفقیت مدل مو

  • سجاد ورمزیار

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد پریود نامنظم، دلایل و روش های درمان آن+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که پریودتان به تاخیر افتاده است و این سوال برای تان پیش آمده باشد که آیا حامله هستید یا خیر؟

در ادامه به تفصیل در مورد پروید شدن، دلایل تاخیر در پریود، روش های به تاخیر انداختن پریود و … خواهیم پرداخت. اما اگر یک پاسخ قاطع و دقیق برای سوال بالا نیاز دارید، سریع ترین و دقیق ترین برای اینکه از بارداری خود مطمئن شوید آزمایش خون و ادرار است. اگر شما احتمال می‌دهید میزبان یک مهمان کوچولو هستید، بهتر است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید.

آزمایش خون می‌تواند حاملگی را حتی در ۶ یا ۷ روز اول آن مشخص کند و ۱۰ روز بعد از بارداری، بررسی احتمال حاملگی از طریق آزمایش ادرار نیز امکان‌پذیر است. آزمایش خون و ادرار، هر دو، با اندازه‌گیری هورمون HCG که فقط در بدن زنان باردار ترشح می‌شود، امکان تشخیص بارداری را بسیار راحت‌تر می‌کند.

تخمک در بارداری

بگذارید ابتدا به این مقوله بپردازیم که تاخیر در قاعدگی تا چند روز طبیعی است؟

عقب افتادن پریود تا چند روز طبیعی است؟

سیکل قاعدگی به زمان اولین روز پریود شما تا پریود بعدی گفته میشود. متوسط سیکل قاعدگی ۲۸ روز خواهد بود. در حالیکه در برخی ممکن است طول این دوره بیشتر و یا کمتر باشد حدود ۲۱ تا ۳۵ روز، که باز طبیعی است و جای نگرانی ندارد. اکثر پریود ها ۳ تا ۵ روز طول میکشد در حالیکه ۲ تا ۷ روز آن طبیعی است. پریود شدندر یک زمان مشخص در هر ماه اتفاق می افتد که البته ممکن است نامنظم هم باشد.

عقب افتادن پریود تا ۵ روز طبیعی است. اما از ۵ روز و بیشتر نشان میدهد که پریود شما عقب افتاده است. زمانی شما کامل پریود آن ماه خود را از دست میدهید که ۶ هفته و یا بیشتر پریود نشده اید.

عقب افتادن پریود

علت عقب افتادن پریود چیست؟

در سال های اول پریود شدن معمولا نوجوانان دارای پریود های نامنظم هستند. در این زمان بدن هنوز در حال تکامل است و ثابت نشده است و تخمدانها بطور منظم در هرماه تخمک آزاد نمی کنند. در نتیجه، سیکل پریود شما نامنظم خواهد شد و یا نزدیک بهم با فاصله دو هفته و یا دور از هم به فاصله ۳ ماه ممکن است رخ دهد. اگر شما برای دو سال است که پریود شد اید و آزمابشات شما سالم است، بی نظمی پریود ها جای نگرانی ندارد.

دلایل تاخیر پریود

زمانی که عادت ماهیانه دیر میشود و به تاخیر می افتد، اولین فکری که به ذهن میرسد بارداری است. در صورتی که امادگی بارداری را نداشته باشید و رابطه پرخطری را پشت سر گذاشته باشید ، دیر شدن پریود میتواند بسیار استرس زا و گاهی ترسناک باشد . ولی تاخیر در عادت ماهیانه و دیر شدن زمان پریود میتواند دلایل دیگری نیز داشته باشد .

تاخیر در پریود و عقب افتادن عادت ماهیانه به دلیل بارداری

اولیل و رایج ترین دلیل عقب افتادن عادت ماهانه ، بارداری است . این دقیقا همان چیزی است که شما فکر میکردید . حامله اید ! برخی از علائم اولیه بارداری دقیقا شبیه به علائم نزدیک بودن به پریود است . به همین دلیل تشخیص اینکه خستگی ، حالت تهوع ، تنفر از برخی از غذا ها ، حساسیت به بو ،درد زیر شکم ، حساس شدن سینه ها و … مربوط یه پریود است یا نشانه بارداری کمی مشکل است .

بهترین راه برای تشخص خانگی بارداری استفاده از تست بارداری خانگی است . این تست ها میزان هورمون بارداری موجود در ادرار شما را اندازه گیری کرده و حاملگی را تشخیص میدهند. در صورتی که “قاعدگی” منظمی دارید و در این ماه حداقل ۵ روز از زمان “پریود” شما گذشته است ، میتوانید از بی بی چک استفاده نمایید .

عقب افتادن عادت ماهیانه و پریود به دلیل استرس

فشار روحی و استرس علاوه بر چاقی ، افزایش فشار خون ، اختلالات خواب ، آکنه و جوش و … میتواند چرخه قاعدگی شما را نیز به هم بزند . زمانی که شما تحت فشار روحی و عاطفی هستید ، بدن شما هورمون ادرنالین و کورتیزول تولید میکند . در زمان های استرس و فشار روحی و یا نگرانی های فیزیکی ( مثلا در زمان زلزله و سیل و بلایای طبیعی ) مغز دستور کاهش فعالیت های غیر ضروری بدن را میدهد. در این زمان خون رسانی به ریه ها و عضله ها افزایش یافته و در عوض فعالیت های جنسی متوقف میشود . همین تغییر میتواند منجر به عقب افتادن پریود شود .

عقب افتادن قاعدگی به دلیل بیماری

بیماری های سخت مثل آنفولانزا میتواند باعث تاخیر در پریود شود .

تاخیر در پریود به دلیل تغییر وزن

کاهش شدید و یا افزایش شدید وزن میتواند باعث اختلال در عادت ماهیانه شما شود . در صورت کاهش ناگهان و شدید وزن ، بدن شما استروژن لازم برای تخمک گذاری را آزاد نخواهد کرد و این تغییر باعث عقب افتادن پریود میشود . همچنین با افزایش یکباره و شدید وزن ، بدن استروژن زیادی تولید میکند که همین تولید زیاد هورمون میتواند پریود شما را تا ماهها قطع کند. برای رفع این مشکل شما باید وزن خود را به حالت متعادل برسانید و از کاهش و افزایش شدید وزن و رژیم های سخت اجتناب کنید .

تاخیر در عادت ماهانه به دلیل ورزش سنگین

ورزش کردن برای سلامت بدن بسیار مفید است .ولی در صورتی که به یکباره شروع به انجام ورزش سنگین کنید ( مثلا برای کاهش وزن ) تولید هورمون استروژن در بدن شما دچار اختلال شده و چرخه تخمک گذاری و قاعدگی با تاخیر روبرو خواهد شد. در صورتی که شروع به انجام ورزش های سنگین به صورت حرفه ای و بلند مدت کرده باشید در معرض آمنوره یا از دست دادن عادت ماهانه برای سه ماه یا بیشتر ، قرار دارید .

عقب افتادن پریود به دلیل تغییر برنامه زندگی

تاخیر در ساعت های کاری ( مثلا کار شبانه بجای کار در روز ) شروع مسافرت و تغییر محل زندگی میتواند “سیکل قاعدگی” را دچار تغییر و تاخیر کند .

تاخیر در سیکل قاعدگی به دلیل شیردهی

در صورتی که تازه زایمان کرده اید و در دوران شیردهی هستید به دلیل وجود هورمون پرولاکتین در بدن ، تخمک گذاری انجام نمیشود و به همین دلیل پریود نخواهید شد . دوره قاعدگی شما باید شش تا هشت هفته بعد از زایمان شروع شود . در صورتی که این دوره بعد از ۳ ماه آغاز نشد ، به پزشک اطلاع دهید

تاخیر در پریود به دلیل استفاده اورژانسی از قرص ضدبارداری

در صورتی که رابطه پرخطری داشته اید و مجبور به استفاده اورژانسی از قرص پیشگیری از بارداری شده اید ، این کار میتواند قاعدگی شما را به تاخیر بیاندازد . همچنین در صورتی که به صورت مرتب از قرص های پیشگیری از بارداری استفاده میکردید و در این ماه به امید بارداری ، این قرص ها را کنار گذاشته اید ، باز هم احتمال عقب افتادن سیکل قاعدگی وجود دارد .

عقب افتادن قاعدگی به دلیل عدم تعادل هورمونی

سندروم تخمدان پلی کیستیک باعث از تعادل خارج شدن هورمون های جنسی زنانه میشود . همچنین با ایجاد کیست هایی در تخمدان ، میتواند باعث عدم تخمک گذاری شده و سیکل قاعدگی را نامنظم کند . سندروم تخمدان پلی کیستیک علاوه بر ایجاد قاعدگی های نامنظم و از دست رفتن پریود ، میتواند باعث پرمویی ، نازایی ، جوش و آکنه شود .

تاخیر در قاعدگی و پریود به دلیل مشکلات تیروئید

زمانی که غده تیروئید به درستی عمل نکند ، متابولیسم و سوخت و ساز بدن دچار مشکل شده و باعث ایجاد تغییراتی در چرخه سیکل قاعدگی میشود . در صورتی که دچار پرکاری تیروئید باشید ، احتمال دارد دوره قاعدگی شما بسیار کوتاه بوده و یا در یکماه دوبار پریود شوید . و در صورتی که دچار کم کاری تیروئید باشید به احتمال زیاد دچار تاخیر در سیکل قاعدگی خواهید شد .

تاخیر در پریود به دلیل پری منوپوز یا نزدیک شدن به یائسگی

زمانی که به دوران یائسگی نزدیک میشوید اختلالات قاعدگی دور از ذهن نیست . میانگین سن یائسگی در زنان ۵۱ سال است . در صورتی که اخیرا دچار عرق و گرگرفتگی شبانه ، خشکی واژن ، تاخیر در قاعدگی و تغییرات شدید خلق و خو شده اید ، احتمال در حال ورود به دوران یائسگی هستید .

فواید پریود شدن

چگونه می توانم پریود شدنم را کنترل کنم؟

در یک تقویم تاریخ شروع و پایان پریود خود را ثبت کنید.

غذاهای سالم بخورید و وزن خود را ثابت نگه دارید. اگر اضافه وزن دارید، رژیم مناسب به همراه ورزش داشته باشید و بیشتر از ۱ کیلو در هفته وزن کم نکنید.

فواید پریود شدن

دوران قاعدگی و پریود از نظر برخی ، نوعی تنبیه طبیعت برای زنان است که می توان گفت ***** ترین نوع تفکر است . پریود شدن اتفاق خجالت آور و یا نفرت انگیزی نیست و حتی می تواند برای زنان فوایدی نیز داشته باشد . با وجود اینکه بسیار از زنان با استفاده از روش هایی مانند مصرف قرص های پیشگیری از بارداری و …دوره های قاعدگی خود را متوقف می کنند ولی توصیه متخصصین این است که روند طبیعی قاعدگی خود را دستکاری نکنید . در ادامه این مطلب به برخی از فواید و مزایای پریود شدن اشاره می کنیم .

قاعدگی به شما در مورد برخی از بیماری ها هشدار میدهد

رنگ و بوی خون قاعدگی ، طول مدت قاعدگی ، منظم و یا نامنظم بودن قاعدگی ، قطع شدن پریود و … می تواند اطلاعاتی مفید و گاهی حیاتی در مورد سلامت ، به شما بدهد.هرگونه تغییر در میزان خونریزی و تاخیر در پریود می تواند نشانه مشکل در سلامت بدن شما باشد . برای مثال زمانی که شما در خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی ، دیابت و یا مشکلات مرتبط با باروری هستید ، چرخه قاعدگی شما دچار بی نظمی شده و یا کلا متوقف می شود . این هشدار می تواند شما را از خطرات بزرگی نجات دهد که آقایان از این نعمت محروم هستند .

قاعدگی باعث زیبایی شما می شود

اکثر زنان و دخترها در طول چند روز اول قاعدگی به دلیل کاهش شدید هورمون استروژن دچار افسردگی و تغییرات خلق و خو می شوند .پس از چند روز ، سطح هورمون استروژن افزایش پیدا کرده . اندورفین آزاد می شود که این تغییرات هورمونی می تواند باعث نوعی احساس شادی و سرخوشی در خانم ها شود . افزایش سطح هورمون استروژن باعث کاهش استرس عمومی بدن و همچنین جذابیت و شفاف شدن پوست و چهره شما خواهد شد . پوست صورت شما نرم تر و زیباتر می شود و کاهش جوش و آکنه در این روزها دور از انتظار نیست .

قاعدگی باعث تغییرات جنسی می شود

در دوران قاعدگی ، معمولا میل زنان برای برقراری رابطه جنسی افزایش پیدا میکند و میزان لذت جنسی در این دوران ، با روزهای معمولی متفاوت است .

قاعدگی می تواند به سم زدایی بدن کمک کند

خونریزی پریود می تواند به صورت طبیعی بدن شما را از سموم و مواد زائد پاکسازی کند . در طول قاعدگی بدن شما آهن زیادی دفع می کند که می تواند به نوبه خود باعث کاهش خطر ابتلابه بیماری های قلبی و عروقی شود که بازهم آقایان از این نعمت محروم هستند .

قاعدگی از پیری زودرس جلوگیری می کند

خونریزی قاعدگی به صورت طبیعی روند پیری را کند می کند و یکی از دلایلی که زنان بیشتر از مردان عمر می کنند همین پریود است . به گفته محققان ، کاهش میزان آهن موجود در بدن ، به جلوگیری از سکته مغزی کمک می کند .

قاعدگی جزو زندگی طبیعی یک زن است و تمام افراد مجبور به پذیرش آن هستند و این نعمت طبیعت ، به هیچ عنوان باعث شرمساری و خجالت نیست
در ویدئوی زیر می توانید نحوه و دلیل پریود شدن را ببینید.

چی بخورم زودتر پریود بشم ؟

تاثیر ویتامین c برای سریع تر پریود شدن

با وجود اینکه شواهد علمی برای اثبات این موضوع وجود ندارد ولی به نظر می رسد مصرف ویتامین c می تواند به آغاز پریود شما کمک کند . تصور می شود ویتامین سی باعث افزایش ترشح هورمون استروژن و کاهش سطح هورمون پروژسترون در بدن می شود که همین تغییرات هورمونی می تواند باعث تحریک رحم و آغاز خونریزی پریود شود .برای این منظور می تواند از مکمل های ویتامین C و یا میوه ها و خوراکی های حاوی این ویتامین استفاده کنید .

آیا آسپیرین برای پریود شدن موثر است ؟

با وجود اینکه اعتقاد عموم مردم بر این است که مصرف آسپیرین می تواند باعث شروع خونریزی پریود شود ، ولی هیچگونه شواهد علمی برای این موضوع وجود ندارد .

زنجبیل باعث شروع خونریزی پریود می شود

زنجبیل یکی از معروف ترین درمان های طبیعی برای باز شدن قاعدگی و منظم کردن دوره های قاعدگی است . همچنین مصرف زنجبیل می تواند از تهوع و استفراغ در دوران قاعدگی جلوگیری کرده و گرفتگی ها و دردهای عضلانی را کاهش دهد .

تاثیر جعفری بر باز شدن خونریزی پریود

جعفری حاوی مقدار زیاد ویتامین C است . همچنین جعفری خاصیت رقیق کننده خون دارد و انقیاضات رحم را تحریک می کند . ممکن است مصرف جعفری بتواند باعث شروع خونریزی دوران قاعدگی شما شود . فقط توجه داشته باشید که مصرف جعفری و چای و دمنوش جعفری در دوران بارداری خطرناک است . قبل از مصرف جعفری با هدف باز کردن قاعدگی ، مطمئن شوید که باردار نیستید و هیچگونه بیماری کلیوی ندارید .

زردچوبه و تاثیر آن بر قاعدگی

زردچونه تاثیری مانند زنجبیل دارد و قاعده آور است . توجه داشته باشید که چند روش مختلف گیاهی نباید به صورت همزمان استفاده شود . اگر شما از دمنوش زنجبیل برای پریود شدن سریع استفاده کرده اید ، نباید از دمنوش زردچوبه استفاده کنید .

آرامش خود را حفظ کنید

استرس زیاد می تواند باعث تاخیر در قاعدگی شود . وقتی شما دچار استرس می شوید ، هورمون هایی مانند کورتیزول و آدرنالین در بدن شما تولید می شود که می تواند با هورمون های استروژن و پروژسترون در بدن شما تداخل ایجاد کرده و باعث تاخیر بیشتر در قاعدگی شود . زمانی که قاعدگی شما به تاخیر افتاده است ، اگر استرس و اضطراب داشته باشید ، این تاخیر بیشتر هم خواهد شد .

کمپرس آب گرم

استفاده از کمپرس آب گرم و یا حمام گرم می تواند به پریود شدن شما کمک کند .

رابطه جنسی

زمانی که از زمان قاعدگی شما گذشته است و پریود نمی شوید ، داشتن رابطه جنسی می تواند به شروع خونریزی کمک کند . زمانی که شما ارگاسم می شوید ، دهانه رحم گشاد تر می شود که می تواند کمک کننده باشد . همچنین رابطه جنسی با کاهش استرس و اضطراب شما ، باعث تنظیم هورمون های بدن شما خواهد شد.

درد قاعدگی

در دوران قاعدگی چی بخورم ؟

درد عضلات ، شکم درد ، دل پیچه ، حالت تهوع و گاهی استفراغ ، گرگرفتگی ، سر گیجه ، کمر درد ، بی اشتهایی ، گرفتگی عضلات و … مشکلات رایجی هستند که گاهی تحمل آنها سخت است . شاید به همین دلیل باشد که خانم ها در دوران قاعدگی سریع عصبانی می شوند و تغییرات خلق و خوی زیادی دارند . برای کاهش این ناراحتی ها و درد ها می توان از خوراکی هایی استفاده کرد . سعی کنید همیشه از روش های طبیعی و خوراکی برای تسکین دردهای دوران قاعدگی استفاده کنید . البته رژیم غذایی و تغذیه مناسب در زمانی که پریود هستید همیشه الزاما برای کاهش درد نیست . به دلیل از دست دادن خون زیاد در این دوره ، باید بیشتر به رژیم غذایی خود توجه کنید .

خوردن ماست در دوران قاعدگی مفید است

طبق تحقیقات اخیر ، خوردن ماست در دوران پریود می تواند علائم و دردهای قاعدگی را بهبود بخشیده و با تنظیم سیستم گوارشی ، به کمتر شدن درد شکم و تهوع و استفراغ کمک کند . از طرفی ، ماست حاوی مقدار مناسبی کلسیم است در در این دوره برای بدن شما ضروری است

خوردن موز در دوران قاعدگی توصیه می شود

موز مقدار بسیار خوبی پتاسیم و ویتامین B6 دارد که به کاهش نفخ کمک کرده و دردهای عضلانی را کاهش می دهد . میزان مناسب پتاسیم می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند و همچنین اکسیژن رسانی به مغز را افزایش میدهد که می تواند باعث بهبود خلق و خوی شما در دوران قاعدگی شود . بهتر است بدانید آقابان نگرانی زیادی از بابت عصبانیت های زنان در زمان پریود دارند

در دوران قاعدگی ماهی بخورید

زمانی که پریود هستید ، توصیه می شود از ماهی های حاوی امگا ۳ استفاده کنید . امگا ۳ نه تنها برای سلامت قلب شما مفید است ، بلکه می تواند گرفتگی های عضلانی را بهبود بخشد .

وقتی پریود هستید ، کلم بروکلی بخورید

کلم بروکُلی منبع بسیار خوبی از فیبر ، ویتامین B6 ، ویتامین E ، آهن و منیزیم است که می تواند به کاهش گرفتگی های عضلانی و بهبود خلق و خوی شما در دوران قاعدگی کمک کند .

گوشت قرمز در دوران قاعدگی مفید است

در دوران قاعدگی به دلیل خونریزی زیاد ، نیاز بیشتری به آهن دارید . اگر گیاه خوار نیستید ، گوشت قرمز می تواند منبع مناسبی برای تامین آهن مورد نیاز شما در این دوره باشد . اگر گیاه خوار هستید می توانید از عدس ، لوبیا ، کلم بروکلی و … استفاده کنید

شکلات تلخ در دوران قاعدگی مفید است

شکلات تلخ دارای آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش سرگیجه و نوسانات خلق و خو در دوران پریود کمک می کند . همچنین مصرف شکلات تلخ باعث ترشح هورمون هایی در بدن می شود که باعث شادی و آرامش شما می شود . شکلات هر چه تلخ تر بهتر !

قرض تاخیر پریود

۲۰ روش موثر برای به تاخیر انداختن پریود

درمان های خانگی ،یک راه موثر برای به تأخیر انداختن دوره قاعدگی است که هیچ عارضه ای ندارد و استفاده از آنها بی خطر است. خواهر من ماه نوامبر گذشته ازدواج کرد و شب ازدواج پریود شد.
او کاملا ناراحت بود، فشارهای جسمی و روحی زیادی رو تحمل میکرد تا این که بیهوش شد ، تمام وقت درد داشت و حتی نمی توانست از عروسیش لذت ببرد این باعث شد که من در مورد این موقعیت ها محتاطانه رفتار کنم، و به دنبال راه کاری برای تاخیر در پریود باشم.
این بسیار مهم است که از این روش ها آگاه شویم ،زیرا زنان اغلب در محل ها یا مشاغل هستند که نیاز به کار بیشتر و استراحت کمتری دارند.

آیا تاخیر در چرخه قاعدگی ایمن است؟ تاخیر پریود مشکلی برای من نخواهد داشت؟

یکی از رایج ترین ترس های زن، روبرو شدن با آن است، آیا تأخیر در دوره قاعدگی روشی مطمئن است ، دوره ها ،نماد باروری هستند و هیچ کس نمی خواهد اثرات جانبی طولانی مدت بر روی سلامتی و یا توانایی بارداری خود ایجاد کند.
مصرف یک قرص به نام Norethisterone ،یک رژیم بسیار عادی برای زنان است اگر چه این دارو یک دارو تجویزی است، اما بسیار مفید است، زیرا می تواند دوره شما را تا ۱۷ روز به تعویق بیندازد ،
یکی دیگر از روش های معمول، استفاده از قرص های کنترل تولد است یک بسته قرص ضد بارداری حاوی بیست و هشت قرص است، از جمله بیست و یک قرص فعال و هفت قرص غیرفعال. زنان، اغلب هفت قرص غیر فعال را برای جلوگیری از خونریزی مصرف میکنند.
استفاده از این داروها، این باور را ایجاد کرده است که تاخیر در دوره ی قاعدگی ،عملی ضد طبیعت انسان است.

چه کاری می توانید انجام دهید، تا پریود و قاعدگی شما به تاخیر بیافتد؟

وقتی به سن مورد نظر برسید روش هایی وجود دارد که میتوانید استفاده کنید ، به طور معمول، زنان فقط قرص مصرف میکنند، تا چرخه را به تاخیر بیاندازند اما از آنجایی که می تواند سیستم تناسلی و سلامت شما را به شدت مختل کند، در این بخش از نمناک چند نکته وجود دارد که می توانید چرخه خود را به نفع خود کنترل کنید.

۱. افزایش یا شروع تمرین برای عقب انداختن پریود

این یک راه بسیار مهم است ، قبل از شروع قاعدگی، یک ساعت ورزش (مثل ایروبیک و یا بازی ورزشی تیمی)،انجام دهید نتایج خوبی در تاخیر دوره بدست می آورید. مطمئن باشید، که خیلی به بدن فشار وارد نکنید ؛

افراد مختلف ،ظرفیت های فیزیکی مختلفی دارند. در نظر داشته باشید که افزایش حرکات فیزیکی، می تواند درد عضلانی ایجاد کند بنابراین، قبل از استفاده از این روش ،حرکات کششی انجام دهید.

اگر در حال حاضر ورزش میکنید، می توانید به تدریج طول مدت تمرین خود را طولانی تر کنید با افزایش تمرینات ورزشی، باید در نظر داشته باشید که، برای کالری های از دست رفته باید بیشتر بخورید.

هیچ معیار دقیقی برای اثبات اعتبار این روش وجود ندارد، بنابراین نگران نباشید اگر نتیجه ای حاصل نشدحتی اگر جواب نگرفتید، حداقل ورزش کرده اید، که مزایای سلامتی طولانی مدت را به همراه خواهد داشت و چرخه قاعدگی متعادل می کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از ورزش منظم، این است که در طول دوره درد و گرفتگی کمتری ایجاد می کند و طول دوره کوتاه تر می شود.

۲. استرس عاطفی یا روحی

هنگامی که با سناریوهای افزایش اضطراب روانی مواجه می شوید، چرخه قاعدگی تغییر می کند ؛ اغلب اوقات، این تنش با تأخیر در دوره قاعدگی همراه خواهد بود. با این حال، آنچه شما می توانید انجام دهید این است که خود را درگیر کارهایی کنید که ذهن را خسته و درگیر کند.

از آنجا که هر کس واکنش های متفاوتی نسبت به این شیوه ها دارد، خود را برای نتایج نامطلوب آماده کنید ؛ تنظیمات هورمونی بدن بعضی از زنان، واکنش معکوس نشان می دهند و موجب شروع قاعدگی میشود در هر صورت، این مسیر را تنها زمانی انتخاب کنید که جایگزین نداشته باشید، و شما مستقیما به تأخیر افتادن دوره خود نیاز دارید.

صرف نظر از این عوامل خارجی، رژیم غذایی شما بیشترین تاثیر را بر روی چرخه قاعدگی شما دارد این ،ایمن ترین راه برای تغییر تاریخ های شماست، و همچنین بسیار راحت است به خاطر داشته باشید استفاده از این روش نیاز به برنامه ریزی قبلی دارد و زمان بر است.

۳. اجتناب از غذای تند

نظریه های زیادی در مورد غذای تند و تاثیر آن بر چرخه قاعدگی وجود دارد. هیچ نظریه علمی واقعی برای اثبات این رابطه، وجود ندارد. با این حال، اطلاعات شخصی افراد بیان گر این است که غذای تند، به دلیل گرمایی که دارد، موجب شروع قاعدگی میشود.

برخی از مواد غذایی که محتوای ادویه هستند، مانند؛ چیلی، فلفل، سیر، زنجبیل، پاپریکت و فلفل سیاه تشکیل شده اند را برای بازگشت دوره ی قاعدگی خود استفاده کنید.

۴.سرکه

سرکه، یک عنصر است که در هر آشپزخانه پیدا میشود. آن نیز یک راه حل موثر برای تأخیر دوره شما است.

چگونه از آن استفاده کنید:

در یک لیوان آب، ۳-۴ قاشق سرکه را اضافه کنید.
این مخلوط را حداقل سه یا چهار بار در روز بخورید.
سرکه، میزان علائم قاعدگی شما را کاهش می دهد.
بنابراین اگر ترکیب آب سرکه را به طور منظم مصرف کنید، دوره شما را به تعویق می اندازد و همچنین جریان را کاهش می دهد.

۵.عدس

حبوبات ،منبع پروتئین هستند. به خصوص عدس. علاوه بر این، جایگزین عالی برای قرص های تاخیر قاعدگی است.

چگونه از آن استفاده کنید:

پودر حاصل، باید به عنوان پایه برای ساخت سوپ استفاده شود.
شما باید این سوپ را حداقل ۷ روز قبل از تاریخ پریود مصرف کنید.
برای نتیجه بهتر، با معده خالی آن را مصرف کنید.

۶. جعفری

برگ جعفری، غنی از مواد مغذی است، از جمله ویتامین C، B12، K و A. برخی از مزایای آنها، این است که سیستم ایمنی بدن، سیستم عصبی و استخوان ها را تقویت میکنند.

همچنین، برای دفع مایعات اضافی بدن مفید هستند. بسیاری از زنان از توانایی آن در تاخیر دوره ی قاعدگی بی خبر هستند.

چگونه از آن استفاده کنید:

هنگامی که در شرایطی اضطراری قرار گرفته اید، برگ جعفری را انتخاب کنید.
مقداری برگ جعفری را در ۵۰۰ میلی لیتر آب بجوشانید.
از صافی عبور داده و مقداری عسل به آن اضافه کنید.
آن را در حالی که هنوز گرم است ،بخورید.
شما باید آن را حداقل دو یا سه بار در روز بنوشید ،تا چرخه خود را به تعویق بیندازید.

۷. ژلاتین

ماده ای که از کلاژن موجود در استخوان حیوانات ساخته شده است، ژلاتین دارای چند بعد مصرفی است. در حالی که این منبع عالی برای بهبود زیبایی و کاهش چین و چروک و علائم پوست مفید است، همچنین برای دفع استروژن اضافی بدن نیز، مفید خواهد بود.

استفاده از آن، چرخه را به تاخیر می اندازد. بر خلاف موارد ذکر شده دیگر، ژلاتین فقط در شرایط اضطراری قابل استفاده است.

یک بسته استاندارد ژلاتین را بردارید، آب گرم را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکنواخت شود.
به سرعت آن را مصرف کنید و می توانید دوره خود را حداقل چهار تا پنج ساعت به تاخیر بی اندازید.

۸.لیمو

این، یک ترفند بسیار راحت و ابتکاری است. لیمو ،منبع غنی از اسید سیتریک است و خواص اسیدی آن می تواند به نفع شما باشد. استفاده از آن ،جریان را متوقف میکند. همچنین، می توانید همراه با آب استفاده کنید.

اگرچه ،نتایج بین زنان متفاوت است، لیمو ممکن است در طول دوره بعدی شما درد بیشتری را ایجاد کند. پس بهتر است که از لحاظ ذهنی آماده باشید، اگر از لیمو برای تاخیر دوره ی خود استفاده میکنید.

۹. گیاه کیسه کشیش

این گیاه، برای تأخیر دوره ها موثر است. این گیاه، دارای خواص ضد هورمونیک است و خونریزی را به تاخیر میاندازد. به طور گسترده ای برای جلوگیری از جریان خون بیش از حد در هنگام خونریزی استفاده می شود.

چگونه از این استفاده کنید:

برای درمان، شما باید ۴-۵ برگ گیاه کیسه کشیش داشته باشید.
برگ ها را زیر نور خورشید خشک کنید.
یک لیتر آب آشامیدنی را بردارید و پودر را به آن اضافه کنید.
این آب آماده شده را روزانه و ۱ هفته قبل از شروع دوره بنوشید .

۱۰. عصاره یارو / تنتور

این یک گیاه شناخته شده است. به طور سنتی برای تنظیم مسائل هورمونی در زنان استفاده می شود.به همان شیوه، این می تواند به شما کمک کند،تا دوره های خود را به تاخیر بیاندازید.

برای درمان، شما باید عصاره یارو ( تنتور) را مصرف کنید.
هنگام مصرف تنتور شما باید ۵-۶ قطره تنتور را به نصف فنجان آب سرد مخلوط کنید و آن را همانطور که هست، بنوشید.
هنگام استفاده از فرم عصاره، شما باید ۱/۲ قاشق چای خوری از آن را به یک لیوان آب اضافه کنید و بنوشید.
شما باید ۱۰ روز قبل از شروع دوره آن رامصرف کنید.

۱۱. ریشه شیرین بیان

این یک راه دیگر برای جلوگیری از وقوع دوره ها است. به طور سنتی، از آن برای درمان زخم های دهان استفاده می شود.اما در حال حاضر، آن را به عنوان یک درمان اثبات شده برای تعویق دوره قاعدگی استفاده میکنند. دارای مواد خاصی است که مانع انقباض رحم می شود و بنابراین دوره ها را به تاخیر می اندازد.

برای درمان، شما می توانید از ریشه شیرین بیان و یا پودر آن استفاده کنید.
هنگام استفاده از فرم پودر، فقط باید آن را در یک لیوان آب داغ مخلوط کنید و بنوشید.
اگر از ریشه استفاده میکنید، باید ریشه را در ۲ فنجان آب بجوشانید.
۱۵ دقیقه آن را بجوشانید.
این را ۵ روز قبل از شروع دوره مصرف کنید.

۱۲. دانه گشنیز

دانه گشنیز در هر خانه هندی موجود است.این می تواند دوره قاعدگی را تاخیر دهد.دانه های گشنیز، دارای خواص برای کنترل هورمون هستند و بنابراین می توانند دوره ها را تاخیر دهند.

برای درمان، ۲۰ گرم دانه گشنیز را در ۲ فنجان آب بریزید.
۱۰ دقیقه بجوشانید.
این آب را هر روز تا دو هفته قبل از شروع دوره قاعدگی، بنوشید.

۱۳. چای برگ تمشک

برگ تمشک، دارای مزایای سلامتی بسیاری است که تاخیر قاعدگی و بهبود سیستم تولید مثل را شامل میشود.

برای درمان، چند برگ تمشک و ۲ فنجان آب را بردارید.
۱۰ دقیقه آن را بجوشانید.
و آن را دو بار در روز، ۵ روز قبل از دوره مصرف کنید.

۱۴. انجیر

انجیر ، می تواند سطح هورمون ها را در بدن شما کنترل کند.و می تواند دوره را برای چند روز به تعویق بیاندازد.

برای درمان، تعدادی برگ انجیر و ۲ فنجان آب نیاز است.
۱۰ دقیقه آن را بجوشانید.
و سه بار در روز، چند روز قبل از شروع دوره بنوشید.

۱۵. خمیر تمبر هندی

اگر میخواهید دوره های خود را برای چند روز به تاخیر بیندازید، این خمیر میتواند یک مزیت باشد.این داروها ،می توانند هورمون ها را کنترل کنند و خونریزی را به تعویق اندازند.

برای درمان، ۱۵ گرم خمیر را مصرف کنید.
آن را به مدت یک روز در آب قرار دهید.
صبح روز بعد ،تمبر را برداشته و به آن نمک اضافه کنید.
شما حتی می توانید کمی عسل به آن اضافه کنید ،تا طعم را بهتر کنید.
حداقل ۲ هفته قبل از شروع دوره مصرف شود.

۱۶.چای دارچین

چای دارچین، دارای خواص رطوبتی است که به تأخیر افتادن دوره شما کمک می کند. این، می تواند بدن شما را آرام کند و همچنین گرفتگی قاعدگی را تسکین دهد.

برای درمان، ۵ اینچ چوب دارچین و ۲ فنجان آب نیاز دارید.
دارچین را تا زمانی که نصف شود بجوشانید.
از صافی استفاده کنید.
این آب را هر روز و دو هفته قبل از شروع دوره ،مصرف کنید تا دورههایتان را به تاخیر بیاندازید.

۱۷. لوبیای فرانسوی

مطالعات می گویند که اگر شما قبل از تاریخ دوره خود، لوبیای فرانسوی بخورید دوره به تاخیر میافتد.این تحقیق ،در مورد چند خانم انجام شد و نتایج قابل توجهی به دست آمد.

برای درمان، ۱ فنجان لوبیای فرانسوی را در سه فنجان آب جوش بیاورید.
آب مقطر و ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید.
چند روز قبل از شروع دوره مصرف کنید.

۱۸. ریشه آنجلیکا

دونگ کوای یا ریشه آنجلیکا یک گیاه محبوب چینی است.از زمان های قدیم، برای درمان گرفتگی قاعدگی استفاده می شود.دارای خواصی است که می تواند هورمونهای قاعدگی را تحت تأثیر قرار دهد و چرخه ماهیانه را تاخیر دهد.

برای درمان، شما نیاز به ۴-۵ ریشه آنجلیکا و ۱ و نیم فنجان آب دارید.
۱۰ دقیقه آن را بجوشانید.

۱۹. دانه های خردل

استفاده از دانه های خردل ،می تواند دوره شما را چند روز به تاخیر اندازد.دارای خواصی است که می تواند سطوح استروژن را در بدن کاهش دهد و تاخیر چند روزه در چرخه قاعدگی ایجاد کند.

برای درمان، ۱ قاشق چای خوری دانه خردل را بپزید.
آنها را پودر کنید.
پودر آماده شده را با شیر مخلوط کنید.
شما می توانید کمی عسل به آن اضافه کنید.
شیر آماده شده را دو بار در روز، ۴ روز قبل از تاریخ واقعی دوره بنوشید.

۲۰.پوست انبه

این در دوران باستان برای کنترل خونریزی شدید مورد استفاده قرار میگرفته است.دارای خواص دارویی است که می تواند هورمون های قاعدگی را تحت تاثیر قرار دهد.شما ،می توانید دوره خود را برای یک یا دو روز با پوست انبه خنثی کنید.

برای درمان، حدود ۱۲ میلی لیتر از عصاره پوست انبه را بردارید.
این را به یک فنجان آب اضافه کنید.
شروع به مصرف دو بار در روز کنید.
استفاده از این عصاره یک هفته قبل از شروع دوره می باشد.

موارد جایگزین چیست؟

به رغم اتخاذ این داروها ، هنوز احتمال دارد دوره قاعدگی شروع شود، و نتوانید درد آن را تحمل کنید. در چنین شرایطی، بهترین چیز برای انجام؟ این است که راهی برای روشن شدن جریان پیدا کنید، درد را کم کنید و آن را کوتاهتر کنید.برخی از این موارد، عبارتند از:

آب زیادی بخورید:آب نیز ،توانایی و مزایای خود را دارد. تومورها و خونهای قاعدگی را سریعتر از بدن خارج می کند.
میوه مصرف کنید:این به شما انرژی و مواد مغذی را می دهد .
درمان های گیاهی همیشه کارساز هستند، و برخی از گیاهان وجود دارد که به کاهش جریان کمک می کنند.
ورزش، می تواند به مشکلات دوره شما کمک کند.حتی اگر شما نمیتوانید آن را از طریق ورزش به تاخیر بیاندازید، مطمئنا با ورزش دوره قاعدگی آسانی خواهید داشت.
اگر هیچ کدام جواب نداد، سعی کنیدمنطقه رحم خود راماساژ دهید.
شما همچنین می توانید یک بسته گرم در قسمت شکمی خود قرار دهید.این، دو مزیت را به شما می دهد.هم درد را کاهش می دهد و گرما مایعات را سریعتر از بدن خارج میکند.
مقابله با قاعدگی ،راحت نیست. این، یک فرآیند طبیعی است که ما هر ماه برای سه دهه یا بیشتر آن را تجربه میکنیم. آنچه شما می توانید انجام دهید، این است که از روش های طبیعی استفاده کنید.

این را به عنوان یک نسخه پشتیبان نگهدارید.

درمان قاعدگی نامنظم

درمان پریود نامنظم و عقب افتادن قاعدگی

هیچ درمان خانگی برای قاعدگی نامنظم (پریود نامنظم) و عقب افتادن قاعدگی (تاخیر در پریود) وجود ندارد اما اطلاعات زیر ممکن است به شما در پیدا کردن علت این قاعدگی های نامنظم و عقب افتاده کمک کند:

  • رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید. اضافه وزن و یا کمبود وزن می تواند باعث پریود نامنظم و تاخیر در پریود شود.
  • اگر ورزش های استقامتی انجام می دهید، شاید مجبور باشید که از میزان تمریناتتان کم کنید. اگر با تاخیر در پریود مواجه هستید، برای مقابله با پوکی استخوان در مورد هورمون و مکمل های کلسیم با پزشک مشورت کنید.

اگر گمان می کنید باردار هستید، اگر بعد از آخرین دوره قاعدگیتان رابطه جنسی داشته اید، حتما تست بارداری را انجام دهید. اگر نتیجه مثبت بود موارد زیر را به دقت انجام دهید:

  • یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید.
  • سیگار و یا هر نوع دخانیات دیگری را مصرف نکنید.
  • از الکل و مواد مخدر به شدت بپرهیزید. الکل و مواد مخدر علاوه بر مشکلات قانونی و عرفی می تواند مشکلات جسمی و روحی بسیاری را برای خودتان و نوزادتان به وجود بیاورد.
  • از مصرف کافئین بپرهیزید و یا میزان مصرف آن را به حداکثر یک فنجان چای یا قهوه در روز برسانید.
  • برای پیشگیری از ابتلا به بیماری توکسوپلاسموز (toxoplasmosis) از تمیز کردن و یا دست زدن به محل زندگی گربه ها بپرهیزید.
  • از افراد بیمار دوری کنید.
  • از مکمل های ویتامین و اسید فولیک مخصوص دوران بارداری استفاده کنید. قبل از مصرف حتما اطلاعات کامل تر این محصولات را از پزشکتان درخواست کنید.
    اما اگر تست بارداری شما منفی بود و شما همچنان با علائم بارداری مواجه بودید بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا مورد معاینه قرار گیرید. به یاد داشته باشید که در هر شرایطی عادت های خوب، سالم و بهداشتی را در سبک زندگی خود بگنجانید.

اگر در طول درمان با هر کدام از علائم زیر رو به رو شدید به پزشک مراجعه فرمایید:

  • یک دوره قاعدگی به تاخیر افتاده
  • افزایش ادرار کردن
  • خستگی
  • بزرگ شدن و یا حساسیت به لمس شدن پستان ها
  • تهوع و استفراغ
  • تاخیر در پریود شما به اندازه ی دو دوره پشت سر هم طول بکشد.

اگر همچنان به پاسخ سوالات خود نرسیده اید این مطلب را از دست ندهید:

چرا قاعدگی من به تاخیر افتاده است؟

منابه مورد استفاده در این مطلب:

  • وب سایت نمناک namnak.com
  • وب سایت pamuh.com
  • وب سایت مجله پاموه pamuh.com
  • وب سایت summitmedicalgroup.com
  • وب سایت پایگاه جامع زنان ایران
  • سجاد ورمزیار

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد ادریس البا به عنوان جذابترین مرد سال ۲۰۱۸ انتخاب شد + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

مجله مشهور مد و زیبایی طبق روال هر سال به انتخاب جذاب ترین مرد سال پرداخت و در معرفی جذاب ترین مرد سال ۲۰۱۸ ادریس البا را بعنوان جذاب ترین مرد سال معرفی کرده است.

به گزارش تالاب : از آنجایی که سال ۲۰۱۸ رو به پایان است یکبار دیگر مجله پیپل سنت همیشگی خودرا تکرار و جذاب‌ترین مرد ۲۰۱۸ را معرفی کرد. این مرد کسی نیست به غیر از ادریس البا که آوازه‌ خوش‌تیپی و جذابیتش مدت‌هاست به سرزبان‌ها افتاده.

جالب است بدانید ادریس البا به اندازه‌ای در نزد مخاطبین بعنوان مردی خوش‌تیپ و جذاب شناخته شده بود که بسیاری بر این باور بودند البا در آینده در فیلم‌های‌ جیمز باند حضور پیدا خواهد کرد.

این شایعه رسما از جانب ادریس البا رد شد اما چیزی از جذابیت این هنرپیشه انگلیسی ۴۶ ساله کم نکرد تا این که در نهایت شاهد انتخاب وی از جانب مجله پیپل بعنوان خوش‌تیپ‌ترین مرد ۲۰۱۸ بودیم.

در نتیجه ما هم قصد داریم این اتفاق رابه فال نیک بگیریم ودر ادامه باهم نگاهی به زندگی و فعالیت‌های‌ هنری ادریس البا داشته باشیم.

ادریس البا به عنوان جذابترین مرد سال 2018 انتخاب شد (عکس)

جذاب ترین مرد سیاه پوست

دستاوردهای ادریس البا

بیشتر هواداران ادریس البا را بعنوان بازیگر توانای سینما و تلویزیون می‌شناسند اما جالب است بدانید ادریس در موسیقی و تهیه‌کنندگی نیز دست دارد و دی‌جی توانایی است. ادریس البا در فیلم‌ها و مجموعه‌های‌ مختلفی بازی کرده است و نقطه موفقیت و آغاز شهرت وی را میتوان در سریال انگلیسی Luther پیدا کرد.

وی دراین سریال بازی اثرگذاری ایفا کرد و این بازی برای او جایزه گلدن گلاب رابه ارمغان آورد. حضور وی در نقش نلسون ماندلا در فیلم Mandela: Long Walk to Freedom نیز بازخورد مثبت زیادی از جانب منتقدین سینما و همچنین هواداران برای او به دنبال داشت. طرفداران فیلم‌های‌ ابرقهرمانی نیز بازی چشمگیری ادریس البا در فیلم Thor را هرگز فراموش نمی کنند.

ادریس البا به عنوان جذابترین مرد سال 2018 انتخاب شد (عکس)

زیباترین مرد جهان در سال ۲۰۱۸

ادریس البا زاده منطقه هنکی در شهر لندن است و علاقه وی به بازیگری از همان دوران کودکی با حضور در برنامه‌های‌ نمایشی دبستان آغاز شد. وی اجازه نداد آتش عشق‌اش به بازیگری خاموش شود

ودر بزرگسالی نیز با تلاش فراوان توانست در سریال انگلیسی Bramwell، نقش مهمی را بدست بیاورد. سپس در سریال‌های‌ مشهور Law & Order و The Wire حضور پیدا کرد و با ایفای نقش‌های‌ تأثیرگذار توانست اسم و رسم خوبی برای خود در دنیای سینما و تلویزیون دست و پا کند.

جذاب‌ترین مرد سال ۲۰۱۸ تا کنون ۵ بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده و یکبار توانست این جایزه رابه خانه ببرد. وی درسال ۲۰۱۶ از جانب مجله تایمز در لیست ۱۰۰ نفر از تاثیرگذارترین افراد جهان نیز قرار گرفت. همان‌گونه که اشاره شد ادریس البا درکنار هنرپیشگی ید طولایی در موسیقی نیز دارد و آلبوم موسیقی با نام Murdah Loves John را منتشر کرده است.

ادریس البا به عنوان جذابترین مرد سال 2018 انتخاب شد (عکس)

ادریس البا کودکی خود را چگونه گذراند

ادریس ۱۵ شهریور سال ۱۳۵۱ در لندن به دنیا آمد، پدر او که وینستون نام داشت زاده سیرالئون بودو در شرکت موتورسازی فورد کار میکرد، مادرش نیز ایو نام داشت و متولد کشور غنا بود. ادریس که از کودکی علاقه‌ زیادی به هنرپیشگی داشت

و نقش‌های‌ کوچکی نیز در دبستان اجرا کرده بود در جوانی آگهی تبلیغاتی برای تقاضای بازیگر مشاهده کردو همین آگهی باعث شد تا پای او به دنیای سینما و تلویزیون باز شود.در همان زمان ادریس البا به همراه دوستانش در کار موسیقی نیز دست داشتند و شرکتی در همین زمینه راه‌اندازی کرده بودند.

ادریس البا به عنوان جذابترین مرد سال 2018 انتخاب شد (عکس)

جذاب ترین مرد سیاه پوست جهان

– نگاهی به تاریخچه فعالیت‌های ادریس البا در سینما و تلویزیون

ادریس کار خودرا با نقش‌های‌ کوچکی در سریال‌های‌ تلویزیونی و فیلم‌های‌ The Bill، Bramwell، The Governor، Family Affairs، UltraViolet و London Burning شروع کرد تا این که در نهایت سال ۱۹۹۹ طلسم حضور ادریس البا در نقش‌های‌ کوچک کذشت و نقش بازیگر مکمل مرد در فیلم فرانسوی Belle Maman به وی واگذار شد.

مدتی بعد نیز در سریال مشهور The Wire حضور پیدا کرد و نقد‌های‌ مثبتی که بازی او دراین سریال به دنبال داشت باعث شد تا ادریس البا پیشنهاد‌های‌ بیشتری برای بازی در سریال‌های‌ تلویزیونی دریافت کند که دراین زمینه می توان به مجموعه‌های‌ Buffalo Soldiers، The Gospel، Daddy’s little Girls و سریال مشهور Luther اشاره کرد.

محبوبیت ادریس البا با حضور در فیلم ابر قهرمانی Thor افزایش چشمگیری پیدا کرد و باعث شد تا در دومین نسخه از این فیلم نیز حضور پیدا کند و انصافاً هم بازیگری خوبی را از وی شاهد بودیم. داستان موفقیت‌های‌ ادریس البا ادامه پیدا کرد تا این که درسال ۲۰۱۳ نقش نلسون ماندلای فقید در فیلم Mandela: Long Walk to Freedom به او پیشنهاد شد و نقدهای نسبتاً خوبی را دریافت کرد.

ادریس که در مرکز توجه نگاه‌ علاقه‌مندان سینما قرار گرفته بود فرصت را غنیمت شمرد و با تلاش بیشتر در فیلم‌های‌ Second Coming, The Gunman، the Jungle Book و Startrek Beyond حضور پیدا کرد تا هرچه بیشتر شاهد تصویر خوش‌تیپ‌ترین مرد دنیا بر روی پرده نقره‌ای باشیم.

پس از این تلاش‌ها بازهم شاهد افزایش محبوبیت ادریس ابا بودیم ودر سال ۲۰۱۷ در آثاری مانند The Dark Tower، Molly Game و The Mountain Between Us حضور پیدا کرد و بازی او در تمامی این فیلم‌ها نقدهای بسیار مثبتی رابه کارنامه‌اش اضافه کرد. در همین سال ادریس ابا در فیلم Thor: Ragnarok نیز حاضر شد و فروش چشمگیر این فیلم، یک‌بار دیگر ادریس را در دسترس نگاه هواداران قرار داد.

– فعالیت‌های هنری ادریس البا در دنیای موسیقی

ادریس در آهنگ ویدئو‌هایی برای خاننده‌هایی مانند Fat Joe, Angie Stone و Giggs حضور پیدا کرده است. از طرف دیگر ادریس البا وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی چندین آهنگ ویدئوی دیگر را نیز به عهده گرفت.

ادریس البا به عنوان جذابترین مرد سال 2018 انتخاب شد (عکس)

– جایزه‌ها و موفقیت‌های ادریس البا

اگر نگاهی به کارنامه ادریس البا داشته باشید متوجه خواهید شد که انصافاً با یک هنرپیشه حرفه‌ای طرف هستیم که عاشق کارش است و همین عشق باعث شده تا حتی نخستین کارهای ادریس البا نیز مخاطب را راضی نگه دارد.

عشق و علاقه ادریس به فیلم و سینما بی‌پاسخ نماند ودر سال ۲۰۱۱ توانست جایزه گلدن گلوب را برای ایفای نقش در مجموعه Luther از ان خود کند. وی یکدیگر نیز برای همین نقش نامزد گلدن گلوب شده بودو فیلم‌های‌ Mandela: Road to Freedom و Beasts of No Nation نامزدی گلدن گلوب را برای او به دنبال داشت.جذاب‌ترین مرد ۲۰۱۸ به‌خاطر بازی در فیلم The Losers درسال ۲۰۱۰ و سریال Luther درسال ۲۰۱۲ نیز جایزه BET Awards را از ان خود کرد.

ادریس البا به عنوان جذابترین مرد سال 2018 انتخاب شد (عکس)

خوش تیپ ترین مرد جهان در سال ۲۰۱۸

کاملاً مشخص است خوش‌تیپ‌ترین مرد ۲۰۱۸ مجرد باقی نمی ماند و ادریس دو بار سابقه ازدواج رسمی را در زندگی خود دارد. بار اول با زنی زیبارو با نام Nørgaard Hanne ازدواج کرد این زن که وی را با نام کیم خطاب می کنند در از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ با ادریس زندگی کرد و پس از جدایی ادریس با سونیا نیکول هاملین درسال ۲۰۰۶ ازدواج کرد که البته این ازدواج دیری نپایید و بعد از چهار ماه از هم جدا شدند.

حاصل زندگی اردیس البا دو فرزند با نام‌های‌ ایسان و وینستنون است ودر کمال تعجب در حال حاضر جذاب‌ترین مرد دنیا مجرد باقی‌مانده و به همراه مادرش در جورجیای آتلانتا زندگی میکند. ادریس البا درکنار هنرپیشگی علاقه زیادی به لیگ حرفه‌ای فوتبال انگلستان دارد و عاشق تیم آرسنال است.

ادریس البا به عنوان جذابترین مرد سال 2018 انتخاب شد (عکس)

جذاب ترین مرد مشهور در سال ۲۰۱۸

همان‌‌گونه که شما بهتر از ما میدانید حفظ تناسب اندام و ظاهر برای هر هنرپیشه‌ای لازم است و ادریس البا برای این که همیشه اندام متوازن و ورزیده‌ای داشته باشد سراغ کیک‌بکسینگ رفته و جالب اینجاست که این ورزش رابه صورت حرفه‌ای نیز دنبال کرده و تا کنون رقیب‌های‌ زیادی را در رینگ از سر راه برداشته است.

ادریس البا در دنیای بازی‌های‌ رایانه‌ای هم دستی دارد ودر بازی Call of Duty: Modern warefare 3 در نقش SFC Truck صداپیشگی کرده است. صدای وی را در تبلیغات بازی Fifa 15 , Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege نیز شنیده‌ایم.

ادریس البا بعنوان جذاب ترین مرد سال ۲۰۱۸ انتخاب شد ؛ در پایان می توانید از دیگر مطالب خواندنی در مورد زیباترین و جذاب ترین مردان جهان دیدن نمایید.

  • سجاد ورمزیار

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد تعبیر خواب انعام به روایت بزرگان تعبیر خواب+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

از قدیم برای خوشحال کردن کارگر به جز حقوق سعی می ‌شد توسط مشتری یک انعامی داد …رسمی از دیر باز می‌باشد.

– تعبیر خواب انعام درکتاب سرزمین رویاها

– در کتاب سرزمین رویاها درباره تعبیر خواب انعام آمده است:

خواب ببینید که انعام می‌دهید : یکنفر قصد دارد شما را بخرد.

شما انعام میگیرید : یکنفر قصد اذیت شما را دارد.

مخفیانه به کسی انعام می‌دهید : به زودی خبر ازدواجی رابه شما می‌دهند.

خرج زندگی تان را از راه انعام در می آورید : شما نمیتوانید فرزند داشته باشید.

یک انعام را بین چند نفر قسمت می‌کنید: از راههای غلط به ثروت میرسید.

تعبیر خواب انعام به روایت لیلا برایت

لیلا برایت درباره تعبیر خواب انعام می‌گوید:
اگر در خواب ببینید به کسی انعام می‌دهید، نشانه ان است که مورد موعظه قرار میگیرید که این باعث می‌شود تا در زندگی، بیشتر مراقب اعمالتان باشید.

همچنین می توانید از دیگر تعبیر خواب های لیلا برایت در پایین دیدن نمایید.

تعبیر خواب انعام

  • سجاد ورمزیار

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد رقص مارمولک مشهور در اینستاگرام (فیلم)+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

رقص مارمولک مشهور در اینستاگرام

این مدل رقص مدتی یک چالش بزرگ در اینستاگرام شده بود هر کسی می توانست یک رقصی در مایه همین مارمولک سبز را میکرد و منتشر میکرد. حتی سلبریتی ها و افراد مشهور هم در این چالش شرکت کردند.

در اینجا این کلیپ مارمولک سبز را مشاهده نمایید.

ویرایش
  • سجاد ورمزیار

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد آموزش کامل نصب و استفاده همزمان از چند اکانت تلگرام روی کامپیوتر+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

اگر قصد دارید با چند اکانت تلگرام در یک کامپیوتر آنلاین شوید این ۳ روش ساده و بدون ایراد را به شما معرفی میکنیم. تعداد زیادی از افراد دارای دو یا چند خط موبایل هستند و می خواهند از تلگرام استفاده کنند. این مسئله زمانی مهم می شود که شما برای تمامی این خط ها اکانت تلگرام میخواهید. گروه آموزش و ترفند تالاب : برای اندروید نرم افزار های‌ مختلفی وجوددارد که به اسانی میتوانید بیش از یک اکانت را فعال کنید. اما در ویندوز این مسئله متفاوت است.

۱- روش اول «استفاده از نسخه وب» :

نسخه وب تلگرام هم مثل نسخه دسکتاپ است و برای راه اندازی روی مرورگر طراحی شده است. شما میتوانید علاوه بر نسخه نصب شده روی کامپیوتر، با مرورگرتان از نسخه وب استفاده کنید. برای استفاده از نسخه وب به آدرس زیر بروید، مثل سایر نسخه ها عدد خودرا وارد کنید و منتظر کد تایید باشید. کد را وارد کنید و وارد اکانت خود شوید:

web.telegram.org

آموزش کامل نصب و استفاده همزمان از چند اکانت تلگرام روی کامپیوتر

آموزش نصب همزمان چند تلگرام روی کامپیوتر با استفاده از ترفندی ساده

آموزش کامل نصب و استفاده همزمان از چند اکانت تلگرام روی کامپیوتر

۲- روش دوم «استفاده از نسخه پرتابل»

اکثر برنامه های‌ امروزی از نسخه پرتابل بهره می‌برند و تلگرام هم از این قاعده مستثنا نیست. برای دانلود نسخه پرتابل تلگرام ویندوز به desktop.telegram.org بروید و روی Portable Version For Windows کلیک کنید تا دانلود نسخه پرتابل شروع شود. سپس فایل اجرایی تلگرام را اجرا و از ان استفاده کنید. آموزش کامل نصب و استفاده همزمان از چند اکانت تلگرام روی کامپیوتر

آموزش نصب همزمان ۳ تلگرام بر روی کامپیوتر

آموزش کامل نصب و استفاده همزمان از چند اکانت تلگرام روی کامپیوتر روش سوم

۳- آموزش نصب همزمان چند تلگرام روی کامپیوتر

برای نصب هم زمان چند تلگرام روی کامپیوتر ؛ در سایت ها و منابع مختلف، راه ها و روش های‌ گوناگونی ارائه شده است، که بعضا دارای پیچیدگی های‌ خاصی بوده و همچنین دارای کارایی لازم نیز، نمی باشند.

اما یک روش یا بهتر بگوییم، یک ترفند بسیار ساده برای این امر وجوددارد که منابع زیادی به ان اشاره نکرده اند. برای این منظور تنها کافی است که تلگرام های‌ دوم، سوم، چهارم و تا هر تعداد تلگرام راکه میخواهید، در مسیر تازه ای در ویندوز، نصب نمایید.

به عبارت ساده تر، در هنگام نصب تلگرام روی کامپیوتر، یک مسیر پیش فرض برای تلگرام ایجاد می‌گردد که فایل های‌ مربوط به ان؛ در ان مسیر ذخیره میگردد. برای این‌که قادر به نصب هم زمان چند تلگرام روی کامپیوتر باشیم، تنها کافی است، مسیر پیشفرض نمایش داده شده را برای تلگرام های‌ بعدی، تغییر دهیم.

آموزش کامل نصب و استفاده همزمان از چند اکانت تلگرام روی کامپیوتر

آموزش نصب همزمان چند تلگرام روی کامپیوتر

با استفاده از این ترفند، قادر خواهیم بود بطور هم زمان چندین تلگرام را روی سیستم خود نصب کرده و هم زمان تمام پنجره های‌ مربوط به ان ها را تماشا و مدیریت نماییم.

این ترفند بیشتر برای مدیران کانال ها و گروه ها قابل استفاده خواهد بودو همچنین کسانی که بسته به شرایط خود باید از چندین اکانت استفاده نمایند نیز، این روش برایشان کارآمد خواهد بود.

اما اگر از جمله کاربران عادی هستید که بنا به نیاز خود دارای دو یا سه اکانت جداگانه هستید، می‌توانید از طریق قابلیت مدیریت هم زمان چند اکانت، در خود تلگرام استفاده نمایید که در ابتدای امر به ان پرداخته شد و آموزش کامل ان در لینک آموزش استفاده از چند اکانت در تلگرام، آورده شده است.

البته روش های‌ دیگری نیز برای نصب هم زمان چند تلگرام روی کامپیوتر و استفاده از ان ها وجوددارد که به سادگی روش فوق نبوده و حداکثر برای دو یا سه اکانت قابل استفاده هستند.

از جمله این روشها میتوان به استفاده از تلگرام وب و همچنین استفاده از نسخه پرتابل تلگرام اشاره داشت که حداکثر برای دو اکانت قابل استفاده خواهد بود. اما با استفاده از روش فوق، میتوان صدها تلگرام را بر روی یک سیستم اجرا نمود و به مدیریت هم زمان همه ی ان ها پرداخت.

علاقه مندان نیز همچنین می‌توانند از طریق لینک های‌ ارائه شده در ابتدای مطلب، آخرین بروز رسانی های‌ مربوط به تلگرام راکه دارای قابلیت مدیریت چند اکانت هم زمان می باشند، دانلود کرده و از کار با این برنامه محبوب پیام رسانی، لذت ببریند.

امیدواریم این آموزش مورد پسند شما واقع شده باشد ؛ لطفا جهت آموزش دیگر ترفندهای تلگرام به پایین این قسمت مراجعه نمایید.

  • سجاد ورمزیار

دلایل تنگی نفس چیست؟+ جزئیات کامل و عکس

چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵ ب.ظ

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد دلایل تنگی نفس چیست؟+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

علت و درمان تنگی نفس و ارتباط آن با بیماری‌های قلبی

dalayeltanghinafas chist irnab ir دلایل تنگی نفس چیست؟

دلایل تنگی نفس چیست؟

برای یک فرد هیچ احساسی ترسناک‌تر از این نیست که قادر به تنفس هوای کافی نباشد. اگرچه افراد به اشکال متفاوتی تنگی نفس (یا در اصطلاح پزشکی دیسپنه) را تجربه می‌کنند، اما معمولا آن را با احساس تنگ شدن شدید قفسه سینه یا احساس خفگی توصیف می‌کنند. برحسب علت آن، ممکن است شما تنگی نفس را فقط یک بار تجربه کنید، یا اینکه ممکن است نفس تنگی به صورت دوره‌های متناوب باشد و کم کم حالت ثابت و همیشگی به خود بگیرد. تنگی نفس می‌تواند با علائم درد قفسه سینه، احساس درد هنگام دمیدن (پلورزی)، سرگیجه، غش، سرفه، خس‌خس سینه، خلط خونی، درد گردن و آسیب و جراحت قفسه سینه همراه باشد. اگر شما دچار تنگی نفس بی‌دلیل هستید، به خصوص اگر به طور ناگهانی و شدید بروز می‌کند، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

علت‌ها و دلایل تنگی نفس

مشکلات قلبی
شما ممکن است دچار یک حمله قلبی “خاموش” شوید، بدون آنکه علائم آشکاری، مانند درد قفسه سینه و اضطراب شدید را تجربه کنید. در این موارد، تنگی نفس شما ممکن است تنها علامت هشدار دهنده بروز حمله قلبی باشد. اگر نظر پزشک عمومی نیز همین باشد، برای شما آسپرین تجویز خواهد شد و فوراً به بیمارستان انتقال خواهید یافت.

نارسایی قلبی نیز می‌تواند باعث مشکلات تنفسی شود. این بیماری مهلک به این معناست که قلب شما برای پمپاژ خون کافی به سراسر بدن با مشکل مواجه است. علت این مشکل معمولاً این است که عضله قلب بیش از حد ضعیف و یا سفت شده و قادر به عملکرد صحیح نیست. نهایتاً تجمع آب در داخل ریه‌ها، باعث دشوارتر شدن تنفس می‌شود.

همچنین تنگی نفس می‌تواند با اختلالات سرعت ضربان قلب و یا ریتم آن مربوط باشد، مانند فیبریلاسیون دهلیزی (ضربان قلب بالا و نامنظم)، تاکی کاردی فوق بطنی (ضربان قلب بالا و منظم).

سایر علل تنگی نفس

مشکلات ریوی مانند عفونت ،آسم ، بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD)، سرطان ریه و سایر تومورها و لخته شدن خون درگردش خون ریوی.
بیماری‌های سیستمیک مانند کم خونی، بیماری مزمن کلیوی و یا کبدی.
مشکلات سیستم عصبی ماننداختلالات عصب و عضله و اختلال اضطراب.
از علائم آنژین صدری پایدار احساس دردی به صورت فشار و تنگی در مرکز قفسه سینه توصیف می‌شود. در آنژین پایدار ، درد مانند فشار بر روی قفسه سینه یا قرار دادن وسیله‌ای سنگین روی سینه احساس می‌شود و درد ممکن است از سینه به سمت گردن، دست‌ها و شانه‌ها کشیده شود.

علائم هشدار دهنده در افراد مبتلا به تنگی نفس

در افراد مبتلا به تنگی نفس، علائم زیر از اهمیت خاصی برخوردار است:

تنگی نفس در حالت استراحت
کاهش سطح هوشیاری، اضطراب، یا گیجی
ناراحتی قفسه سینه و یا تپش قلب (ضربان بالا یا احساس پرش با ضربه)
کاهش وزن
عرق شبانه
اقدامات لازم برای پیشگیری از بدتر شدن تنگی نفس مزمن عبارتند از:

ترک سیگار. ترک مصرف سیگار تاثیر فوق العاده‌ای دارد. هنگامی که بدن شما عاری از تنباکو است، خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی، بیماری های ریوی و سرطان، به‌تدریج کاهش می‌یابد، حتی اگر سال‌های زیادی سیگار مصرف کرده باشید.
اجتناب از قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها. تا حد امکان از استنشاق مواد آلرژی‌زا‌‌ و سموم محیطی جلوگیری کنید.
کاهش وزن اضافی
مراقبت از خود. اگر دچار یک بیماری زمینه‌ای هستید، آن را درمان کنید.
تهیه برنامه عملی. از پزشک خود بپرسید چه اقداماتی را باید در صورت بدتر شدن علائم بیماری خود انجام دهید.
اجتناب از انجام فعالیت شدید در ارتفاعات بالاتراز ۱،۵۲۴ متر.
اگر از اکسیژن کمکی ‌استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که ذخیره مخزن آن کافی است و تجهیزات آن به درستی کار می‌کند.

راه و روش‌های درمان تنگی نفس

نوع درمان تنگی نفس بستگی به عامل زمینه ساز آن دارد. اگر تشخیص پزشکی شما نارسایی قلبی باشد، ممکن است داروهایی مانند قرص‌های ادرارآور (دیورتیک)، مهارکننده‌های آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین، دیگوکسین، و بتا بلوکرها برای شما تجویز شود. اگر نفس تنگی شما ناشی از آسم یا بیماری ریوی مزمن باشد، ممکن است داروهایی که اسپاسم یا التهاب مجاری هوایی یا اکسیژن را کاهش می‌دهد، برای درمان تنگی نفس شما تجویزگردد. برای عفونت نیز ممکن است آنتی بیوتیک تجویز شود.

دلایل تنگی نفس چیست؟ – علمی دانش روانشناسی تعبیرخواب موفقیت مدل مو

  • سجاد ورمزیار

دلایل حال تهوع مداوم کدامند؟+ جزئیات کامل و عکس

چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۲۴ ب.ظ

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد دلایل حال تهوع مداوم کدامند؟+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

چه چیزی باعث ایجاد حالت تهوع می شود؟

dalayelhaltahavo modavemkodamand irnab ir دلایل حال تهوع مداوم کدامند؟

دلایل حال تهوع مداوم کدامند؟

موارد بسیاری می‌توانند باعث ایجاد حالت تهوع شوند. برخی از مردم نسبت به حرکت یا نسبت به برخی غذاهای خاص، داروها یا اثرات برخی شرایط پزشکی به‌شدت حساس هستند. همه‌ی اینها می‌توانند باعث تهوع شوند. در اینجا برخی از علل رایج حالت تهوع را توضیح می‌دهیم.

۱. سوزش سردل یا رفلاکس معده

سوزش سردل یا بیماری رفلاکس معده به مری باعث می‌شود هنگام غذا خوردن، محتویات معده به مری برگردد. این رفلاکس، حس سوزشی ایجاد می‌کند که موجب تهوع می‌شود.

۲. عفونت یا ویروس
باکتری‌ها یا ویروس‌ها می‌توانند بر معده تأثیر بگذارند و حالت تهوع ایجاد کنند. باکتری‌های ناشی از مواد غذایی ممکن است باعث مسمومیت غذایی شوند. عفونت‌های ویروسی نیز می‌توانند موجب تهوع شوند.

۳. داروها
برخی از داروها مثلا داروها و درمان‌های مربوط به سرطان مانند شیمی‌درمانی، ممکن است معده را اذیت کنند یا در ایجاد تهوع نقش داشته باشند. حتما قبل از مصرف هر داروی جدید، اطلاعات روی جعبه‌ی آن را به‌دقت مطالعه کنید. خواندن این اطلاعات و صحبت کردن با پزشک‌تان درمورد درمان‌هایی که روی شما انجام می‌شود، می‌تواند کمک کند تهوع ناشی از مصرف دارو را به حداقل برسانید.

۴. ماشین‌گرفتگی و دریازدگی
ماشین‌گرفتگی و دریازدگی به‌خاطر تکان‌های شدید وسیله‌ی نقلیه اتفاق می‌افتند. در حین ماشین‌‌گرفتگی و دریازدگی، پیام‌هایی که به مغز منتقل می‌شوند، با حواس پنج‌گانه هماهنگ نیستند و درنتیجه فرد دچار حالت تهوع، سرگیجه یا استفراغ می‌شود.

۵. رژیم غذایی
پُرخوری یا خوردن برخی غذاها مانند غذاهای تُند یا پُرچرب ممکن است معده را اذیت کند و باعث تهوع شود. خوردن مواد غذایی‌ای که به آنها آلرژی دارید نیز ممکن است حالت تهوع ایجاد کند.

۶. درد
درد شدید می‌تواند در ایجاد حالت تهوع نقش داشته باشد. این مسئله درمورد بیماری‌های دردناکی مانند پانکراتیت (التهاب لوزالمعده)، سنگ کیسه صفرا یا سنگ کلیه صدق می‌کند.

۷. زخم معده
زخم معده یا التهاب در معده و پوشش مخاطی روده‌ی کوچک، می‌تواند موجب تهوع شود. هنگامی که غذا می‌خورید، این زخم یک حس سوزش و تهوع ناگهانی ایجاد می‌کند.

دلایل حال تهوع مداوم کدامند؟ – علمی دانش روانشناسی تعبیرخواب موفقیت مدل مو

  • سجاد ورمزیار

دلایل از دست دادن دوست+ جزئیات کامل و عکس

چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۲۴ ب.ظ

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد دلایل از دست دادن دوست+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

کارهایی که دوستی ها را از بین می برد؟

dalayelaz dastdadandost irnab ir دلایل از دست دادن دوست

دلایل از دست دادن دوست

۱٫ برای دیگران حرف زدن نه با آنها حرف زدن

خیلی عجیب است که بسیاری از مردم هدف از مکالمه با دیگران را نمی دانند و درک نمی کنند. آنها به جای اینکه صحبت با دیگران را یک کار دو طرفه بدانند همچون رادیو می مانند که باز کردن پیچشان دیگر نمی توان آن را بست و یک طرفه شروع به صحبت می کنند. این افراد هنگامی که دیگران صحبت می کنند، به جاهای دیگر نگاه می کنند و نشان می دهند که از اینکه در مرکز توجه نیستند ناراحت هستند و دوست دارند خودشان حرف بزنند.

مردم دوست پیدا می کنند تا با آنها حرف بزنند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که هنگام صحبت دیگران دایم منتظر هستید تا حرفشان تمام شود و شما صحبت های خود را آغاز کنید، در واقع شما بی وقفه برای دیگران سخنرانی می کنید و نمی خواهید با آنها وارد مکالمه دوطرفه شوید. این مساله به دوستی آسیب می رساند. کمی صبر داشته باشید حتی اگر طرف مقابل بسیار آرام و آهسته هم صحبت می کند، برای او احترام قائل شوید و سخنانش را گوش کنید. اگر با حوصله به حرف های دوستان خود گوش کنید، آنها نیز از بودن در کنار شما و صحبت با شما خوشحال خواهند بود.

۲٫ رفتار غیرمحترمانه

احترام گذاشتن به دیگران برای بعضی از مردم بسیار دشوار است. شاید دلیل آن نوع فرهنگ و تربیت آنها باشد. آنها روابط دوستانه را همچون بازی بی نتیجه ای می دانند که باید فقط از دیگران احترام بدزدند. آنها تصور می کنند احترام از عالم غیب می رسد.

بی نزاکتی چیزی است که همه از عهده آن بر می آیند. بسیار از فیلم ها و شوهای کمدی بر اساس برخی بی ادبی ها پایه گذاری شده اند و باعث خنده مردم می شوند. اما زندگی ما فیلم کمدی نیست.

به آشناها و همسایه های خود احترام بگذارید. اگر این کار باب میل شما نیست، پس نباید از اینکه کسی شما را دوست نداشته باشد نیز ناراحت و متعجب شوید. انسان هایی که به دیگران احترام نمی گذارند در واقع احمق هستند زیرا با این کار به خودشان ضرر می رسانند.

اگر شما نیز در این رابطه با دیگران مشکل دارید بهتر است کمی بیشتر فکر کنید و سعی کنید به دیگران احترام بگذارید. خیلی کم پیش می آید کسی از دیگری فقط برای احترام زیاد متنفر شود. برای اینکه دیگران شما را دوست داشته باشند، سعی کنید به آنها احترام بگذارید.

۳٫ همیشه ناله و شکایت کردن

برخی از افراد دوستان خود را فقط برای شکایت و ناله کردن از اوضاع می خواهند. تمام صحبت های آنها حول محور بدبختی ها و مشکلاتشان است. به این دسته از افراد باید یکبار گوشزد کرد که مشکلات شما برای دیگران هیچ ارزشی ندارد. افراد کمی هستند که می توانند برای طولانی مدت در کنار افرادی باشند که همیشه از همه چیز شکایت دارند.

همه ما دوست پیدا می کنیم تا لحظه های خوبی در کنار آنها داشته باشید و حالمان بهتر شود. کسی که همیشه در حال ناله کردن است حال ما را بدتر می کند. به همین دلیل ترجیح می دهیم آنها را از فهرست دوستان صمیمی خود حذف کنیم.

اگر این اخلاق بد را دارید سعی کنید آن را ترک کنید. هرگاه خواستید اعتراض کنید، دهان خود را ببندید. اگر واقعا نیاز دارید در مورد مشکلات خود با کسی صحبت کنید، پیش مشاور یا روانشناس بروید.

۴٫ سخت گیر بودن هنگامی که دیگران برنامه ریزی می کنند

مثلا وقتی همه دوستان تصمیم می گیرند سینما بروند، شما مخالفت می کنید و دوست دارید تئاتر بروید؟ یا وقتی همه تصمیم می گیرند به رستوران چینی بروند شما می خواهید غذای ایتالیایی بخورید؟ این رفتار واقعا آزاردهنده است.

اگر این عادت همیشگی شماست که برنامه بقیه را نیز به هم بزنید باید این رفتار خود را کنار بگذارید زیرا دیگران از افراد سخت گیر و همیشه مخالف خوششان نمی آید. نتیجه این کار تنها ماندن شماست. بقیه همیشه با هم هماهنگ هستند و در کنار هم خوش می گذرانند و شما با مخالفت ها و سخت گیری های بی مورد خود تنها می مانید. بهتر است کمی ساده تر به مسایل نگاه کنید.

۵٫ دیگران را مستخدم خود فرض کردن

بعضی ها دوستان خود را همچون مستخدم های بی جیره و مواجیب فرض می کنند. به طور مثال، از دوستان خود می خواهند تا اتومبیل، کامپیوتر یا مبلمان او را تعمیر کند چونکه مثلا آن فرد در این مسایل تخصص دارد. یا به طور مثال، ماشین دوست خود را همچون تاکسی رایگان می دانند و از او می خواهند او را به جاهای مختلف ببرد.

هیچ کس دوست ندارد دیگران از او کار بکشند به ویژه زمانیکه پولی هم بابت خدمات خود دریافت نمی کنند. اینکه گاه و بیگاه از دوست خود بخواهید لطفی در حق شما انجام دهد، اشکالی ندارد. اما اگر با زرنگی بخواهید از او به روش های مختلف سوءاستفاده کنید به دور از اخلاق است. این مساله به دوستی ها هم آسیب می رساند. مسلما اگر دیگران شما را فردی سواستفاده گر بدانند، تمایلی به ادامه دوستی با شما نخواهند داشت.

۶٫ خود را برتر از دیگران دانستن

اصلی ترین هدف ما از دوستی با دیگران این است که در کنار هم آرامش داشته باشیم و بخندیم. اگر عادت دارید تا خود را باهوش تر، پولدارتر، زیباتر و … به دیگران نشان دهید، نباید تعجب کنید که دیگران اطراف شما را خالی می کنند و دوست ندارند با شما دوست باشند.

هیچ کس از اینکه تحقیر یا کوچک شمرده شود خوشحال نمی شود. مسلما هیچ کدام از ما دوست نداریم دوستانی داشته باشیم که باعث ناراحتی ما می شوند و احساس بد به ما می دهند. اگر شما چنین اخلاق هایی داری باید بدانید که دیگران از شما دوری خواهند کرد.

۷٫ خسیس بودن

شاید شما هم جزو افرادی باشید که آخر هفته ها با دوستان خود به صورت دانگی بیرون می روند و تفریح می کنند. اگر در گروه خود فردی باشد که خساست به خرج می دهد یا سهم پولی خود را پرداخت نمی کند، مسلما دوست ندارید دوباره با او رفت و آمد کنید. سعی نکنید هرگز با پول دیگران غذا یا خوراکی های دیگر سفارش دهید. این کار زرنگی نیست زیرا دیگران آن را به خوبی درک می کنند و خیلی زود شما را از حلقه دوستان خود کنار می گذارند. این کار موجب تنها ماندن شما می شود.

با دوستان خود مهربان باشید. با هدیه دادن به آنها نشان دهید که برایتان ارزشمند هستند. شاد بودن در کنار دوستان بسیار بیشتر از پول ارزش دارد. بنابراین، سعی نکنید آنها را به دلایل مختلف از خود برنجانید.

دلایل از دست دادن دوست – علمی دانش روانشناسی تعبیرخواب موفقیت مدل مو

  • سجاد ورمزیار

دلایل دل درد کدامند؟+ جزئیات کامل و عکس

چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۲۳ ب.ظ

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد دلایل دل درد کدامند؟+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

dalayeldeldard kodamand irnab ir دلایل دل درد کدامند؟

دلایل دل درد کدامند؟

برخی از دردهای شکمی‌، ساده‌ و پیش‌پا افتاده‌اند و به درمان ‌نیاز ندارند و خود به خود بهبود می‌یابند، اما گاهی دردهای شکمی، خطرناک و حتی کشنده هستند و اگر طی چند ساعت به کمک بیمار نشتابیم، جان و سلامت وی در معرض خطر قرار می‌گیرد.

دردهای شکمی نوع اول، مثل درد ناشی از اسهال، نفخ، دل‌پیچه و عادت ماهانه خانم‌ها را تقریبا همه مردم می‌شناسند و حداقل چند بار در طول زندگی آن را تجربه کرده‌اند.

دردهای خطرناک یا جدی، خصوصیاتی دارند که توجه به آنها برای اقدام به موقع و مراجعه به پزشک مهم است.

شکم به حد فاصل بین پرده دیافراگم (پرده زیر ریه‌ها) تا ناحیه ورودی لگن گفته می‌شود و یک حفره تو خالی است که برخی اندام‌های توخالی مثل بخش کوچکی از مری، معده، روده بزرگ و کوچک و نیز کبد، لوزالمعده، طحال و کیسه صفرا در آن جای گرفته‌اند.

در دو طرف مهره‌ها و در ناحیه پشت، کلیه و سیستم مجاری ادراری و کمی پایین‌تر و در ناحیه تحتانی شکم، رحم، تخمدان‌ها و ضمائم آن در جنس مونث قرارگرفته‌اند. آسیب و اختلال عملکرد در هر کدام از این بخش‌ها باعث ایجاد درد می‌شود.

از آنجا که این اندام‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند، یکی از بهترین روش‌های اولیه برای تشخیص درد، توجه به علایم و نشانه‌های ظاهری است.

دردهای شکمی متفاوت و از شایع‌ترین علل مراجعه بیماران به پزشک هستند. ۱۳ نوع از آنها که به پیگیری و مراجعه به پزشک نیاز دارند عبارتند از:

۱- درد ارجاعی‌

منشا این دردها از محوطه خارج شکمی است، یعنی بیمار با درد شکم به پزشک مراجعه می‌کند و بعد از معاینه‌ها و آزمایش‌ها معلوم می‌شود مثلا درد مربوط به عفونت قسمت تحتانی ریه و در اثر سینه پهلو کردن بوده، یا عفونت باعث انتشار درد به حفره شکمی شده است. این نوع دردها از نوع ارجاعی هستند.

۲- درد شدید و نفس گیر

دردهای ناتوان‌کننده و شدید که فرد در اثر آن خمیده و دولا راه می‌رود، نمی‌تواند بخوابد، یا قادر به حضور در محل کارش نیست، از نوع شدید هستند و به بررسی نیاز دارند.

۳- درد متداوم

دردهای کوتاه‌مدت شکمی معمولا مهم نیستند، مثل تولید گاز زیاد در روده‌ها و حرکات آن ممکن است درد ایجاد کنند و معمولا بعد از مدت کوتاهی، بهبود می‌یابد، ولی تداوم آن می‌تواند مشکل‌ساز باشد. دردهای شدید عودکننده و طول کشیده از مواردی هستند که باید بررسی شوند.

۴- درد همراه با تب

درد همراه با تب، درد غیرمعمولی و معمولا نشان‌دهنده وجود عفونت داخل بدن است. گاهی زخم‌های معده یا اثنی‌عشر دچار پارگی می‌شوند و در حفره شکم عفونت ایجاد می‌کنند. آبسه‌های داخل شکمی، التهاب کیسه صفرا یا لوزالمعده و سنگ‌های کلیوی که دچار عارضه شده‌اند، از علل مهم تب همراه با دل‌درد هستند و همگی بیماری‌های مهمی به شمار می‌روند.

۵- درد همراه با زردی پوست

وجود درد همراه زردی پوست، به بررسی دقیق‌تر و گاه بستری شدن بیمار نیاز دارد. این علامت می‌تواند به علت وجود سنگ کیسه صفرا‌‌، تکان خوردن آن و در نتیجه انسداد مجرای صفراوی باشد. این بیماران با دل‌درد شدید و استفراغ مراجعه می‌کنند و گاهی لازم است در اسرع وقت تحت عمل جراحی قرار گیرند.

۶- دردی که به پشت می‌زند

دردهایی که به پشت‌ می‌زنند، ممکن است با دردهای کمر یا دردهای عضلانی اشتباه گرفته شوند، ولی همراهی درد شکم و درد پشت‌ گاه به دلیل التهاب پانکراس (پانکراتیت) یا التهاب و زخم اثنی‌عشر است. این بیماران باید از نظر قلبی هم بررسی شوند.

دردهایی که از ناحیه کمر شروع و به کشاله ران انتشار می‌یابند، معمولا ناشی از بیماری‌های کلیوی مانند عفونت کلیه و سنگ‌های کلیوی هستند
۷- درد همراه با خونریزی گوارشی

درد شکم و استفراغ حاوی خون، می‌تواند به دلیل خونریزی از مری یا معده باشد. خونریزی گاهی ناشی از وجود زخم در دستگاه گوارش فوقانی، بیماری‌های مزمن کبدی یا حتی سرطان‌های دستگاه گوارش است. گاهی خونریزی گوارشی خود را با سیاه‌رنگ شدن مدفوع نشان می‌دهد و برخی اوقات در فرد دچار دردشکم، خون روشن به همراه مدفوع یا بدون آن از مقعد دفع می‌شود. در همه این موارد باید هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه شود.

۸- دردی که با تغییر وضعیت، شدت می‌یابد

اگر در اثر حرکت، پهلو به پهلو شدن و سرفه، درد ناحیه شکم تشدید شود، احتمالا اتفاق مهمی افتاده و پرده پوشاننده حفره شکم دچار التهاب شده است. به این حالت پریتونیت گفته می‌شود. پریتونیت یکی از اورژانس‌های پزشکی است و اغلب به عمل جراحی اورژانس نیاز دارد. چنین افرادی در زمان معاینه شکم با کوچک‌ترین فشار روی جدار شکم دچار درد بسیار شدید می‌شوند. سوراخ شدن جدار روده یا معده و انسداد عروقی که به روده‌ها خونرسانی می‌کنند، از علت‌های منجر به پریتونیت (التهاب حفره داخلی شکم) هستند.

۹- دردی که به کشاله ران تیر می‌کشد

دردهایی که از ناحیه کمر شروع و به کشاله ران انتشار می‌یابند، معمولا ناشی از بیماری‌های کلیوی مانند عفونت کلیه و سنگ‌های کلیوی هستند. بیماران اغلب شکایت‌های دیگری از قبیل سوزش ادرار، تهوع و استفراغ هم دارند.

۱۰- درد عصبی

برخی بیماران هنگام مراجعه به یک نقطه خاص مانند ناف یا پهلو یا نقطه‌ای در زیر دنده‌ها اشاره می‌کنند و از درد این نواحی شکایت دارند و در معاینه‌ و بررسی‌های نکته‌ای که نشان‌دهنده بیماری باشد، یافت نمی‌شود. این دردها بیشتر جنبه روحی روانی (سایکوسوماتیک) دارند. در این زمان پزشکان بیمار را به خواب خوب، ورزش و کنترل استرس‌های محیطی تشویق می‌کنند و در صورت لزوم به روان‌پزشک ارجاع می‌دهند.

۱۱- دردی که در اثر فعالیت‌ ایجاد می‌شود

این نوع درد شکم باید جدی‌تر بررسی شود. اگر درد بالای شکم در اثر فعالیت، مثلا ورزش کردن یا بالا رفتن از پله ایجاد ‌شود، به‌خصوص اگر با تهوع و تنگی نفس یا تعریق همراه باشد، ممکن است نشانه درد قلبی باشد. متاسفانه مبتلایان به چنین دردهایی خیلی دیر مراجعه می‌کنند و اغلب درد را به مشکلات معده نسبت می‌دهند.

خصوصیت مهم درد قلبی آن است که در اثر فعالیت تشدید می‌شود و با استراحت بهبود می‌یابد
گاهی درد ناشی از حمله قلبی به هیچ وجه در قفسه سینه یا بازوها احساس نمی‌شود و فقط در ناحیه بالای شکم احساس می‌شود.

۱۲- درد زونا

زونا یک بیماری ویروسی است که گاهی با درد نسبتا شدید شکمی آغاز می‌شود و ابتدا تشخیص آن دشوار است، ولی بعد از حدود یک هفته از شروع علایم، ضایعات تاولی آن در ناحیه دردناک شکم پدیدار و تشخیص قطعی می‌شود. معمولا این درد، یک‌طرفه است.

۱۳- درد قاعدگی

در بیشتر خانم‌ها به فاصله کمی قبل از شروع عادت ماهانه آغاز می‌شود. بسیاری از خانم‌ها با این نوع درد آشنایی دارند و آن را در هر بار قاعدگی تجربه می‌کنند. اگر هر دوره درد به صورت غیرعادی و متفاوت از دوره‌های قبلی بود، بیمار باید تحت بررسی قرار گیرد. ممکن است کیست تخمدان پاره شود، یا حتی بارداری‌های خارج رحمی، شبیه این دردها را ایجاد کند.

دلایل دل درد کدامند؟ – علمی دانش روانشناسی تعبیرخواب موفقیت مدل مو

  • سجاد ورمزیار