جفت 6

وابسته به جفت 6

جفت 6

وابسته به جفت 6

بایگانی

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

صبح ها به هیچ وجه این خوراکی ها را نخورید

سه شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ب.ظ

 

 

 

صبح ها به هیچ وجه این خوراکی ها را نخورید

صبح ها به هیچ وجه این خوراکی ها را نخورید
مطالعات نشان می دهد خوردن صبحانه موجب افزایش توانایی حل مساله و تمرکز بیشتر در فرد می شود.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از آوای سلامت، البته این جمله معنی آن را نمی دهد که روز خود را باید با غذاهای پر شده از قند، چربی و کربوهیدرات آغاز کنید. در اینجا بدترین گزینه های غذایی که باید از خوردن آنها در وعده صبح پرهیز کنید، معرفی شده اند.

غلات بدون سبوس: این نوع غلات دارای کربوهیدرات و قند فراوان است در حالی که فیبر کمی دارد و باعث افزایش ناگهانی قند خون و افت ناگهانی آن می شود. توصیه به انتخاب غلات صبحانه حاوی سبوس است که حداقل 3 گرم فیبر در هر وعده داشته باشد. شما می توانید فیبر اضافه را از طریق مصرف توت ها، جوانه گندم، دانه کتان یا بادام خرد شده در وعده صبحانه به دست بیاورید.

غلات شیرین شده: سازمان غذا و داروی آمریکا متذکر شده است که رنگ های مواد غذایی مورد استفاده در این غلات در کودکان منجر به بیش فعالی می شود. این نوع مواد غذایی همچنین با شیرین کننده های مصنوعی و طعم دهنده هایی که می تواند باعث چاقی شود، بسته بندی شده است. اگر شما ترجیح می دهید که این نوع غلات را برای صبحانه بخورید، سعی کنید که آنها را با فیبر بالا و قند کم امتحان کنید و یا این که به آنها ترکیبات پروتئین و چربی های سالم بیفزایید.

ماست بدون چربی: مصرف تنها یک فنجان ماست بدون چربی در هنگام صبح باعث احساس گرسنگی در اواسط روز می شود. بسته به سطح فعالیت بدنی و وزن، هر فردی باید حداقل 250 تا 500 کالری در هنگام صبح دریافت کند. بنابراین می توانید از مصرف ماست بدون چربی به تنهایی اجتناب کرده و به آن بلغور جو که یک وعده غذایی کامل تر است و به انرژی شما اضافه می کند، بیفزایید

 

یک لیوان آب میوه: برخی از افراد قادر به هضم قند موجود در میوه و سبزیجات نیستند و زمانی که این قندها به صورت مایع نوشیده می ‌شوند با سرعت بیشتری به روده می ‌رسند. این قندها که فودمپ‌ نامیده میشوند، کربوهیدارت‌ های کوچکی هستند که در برخی از مواد غذایی وجود دارند و باعث بروز علائم گوارشی مانند نفخ، درد معده، اسهال و یبوست می ‌شوند. بعلاوه هیچ دلیل منطقی یا سندی وجود ندارد که نشان بدهد مایع کردن میوه و سبزیجات از خوردن جامد آنها بهتر است.

قهوه شیرین: یکی از انتخاب های محبوب در میان افرادی که میل به خوردن صبحانه کامل ندارند، قهوه است. اما بسیاری از افزودنی ها به قهوه از جمله کربوهیدرات و قند، تنها به میزان کالری دریافتی می افزاید و بدون فیبر و پروتئین است. این نوع قهوه اگرچه انرژی شما را به طور موقت افزایش می دهد به همان میزان نیز می تواند آن را سرکوب کند.

دونات: به خاطر داشته باشید که دونات ها مملو از قندهای تصفیه شده، چربی های ترانس، روغن هیدروژنه و آرد سفید فرآوری شده اند و فایده تغذیه ای ندارند.

نان شیرینی حلقوی: از نشاسته سفید و نان شیرینی حلقوی اجتناب کنید؛ چرا که این نوع شیرینی ها با آرد گندم تصفیه شده که حاوی هیچ مواد مغذی و فیبر نیستند، درست می شوند. اکثر شیرینی ها در حال حاضر حاوی مقادیر بالایی از قند و سرشار از پنیر خامه ای و کره و چربی های اشباع شده هستند و منجر به افزایش قند و سطوح انسولین در بدن می شوند.

بیکن و سوسیس: گوشت های فراوری شده مضرترین نوع گوشت هستند و متخصصان دانشگاه هاروارد اعلام کرده اند که هر 1.8 اونس گوشت فراوری شده، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا 42 درصد بالا میبرد. بعلاوه سدیم بیش از حد موجود در این گوشت ها می تواند باعث یک افزایش ناگهانی در فشار خون شود و آن همچنین ممکن است احتمال سکته مغزی در افراد مبتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد.

پن کیک: پن کیک ها مواد غذایی محبوبی برای صبحانه محسوب می شوند و امروزه با مخلوط های آماده در فروشگاه ها موجود هستند که حتی راحت تر درست می شوند. پن کیک ها غنی از کربوهیدرات ها هستند که بطور حتم معده شما را پر می کند، اما به سرعت نیز میل به خوردن غذا را به بعلت گرسنگی زودرس تشدید می کند. به علاوه انتخاب چاشنی های روی غذا، مانند شربت، پودر شکر و ... منجر به چاقی و اضافه وزن می شود.

 

 

 

  • سجاد ورمزیار

نفخ شکم می تواند ناشی از کدام بیماری ها باشد؟

دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۷ ق.ظ

نفخ شکم می تواند ناشی از کدام بیماری ها باشد؟

نفخ شکم می تواند ناشی از کدام بیماری ها باشد؟
نفخ معده اگرچه متداول است اما همیشه ناشی از رژیم غذایی فقیر، تجربه سطوح بالای استرس، قرار گرفتن در معرض آلاینده های مختلف و ...نیست.

به گزارش بهداشت نیوز خوشبختانه در بسیاری از موارد نفخ معده با رعایت رژیم غذایی متعادل و سالم برطرف می شود اما اگر این مشکل ادامه دار و همراه با سایر علائم از قبیل موارد زیر بود، باید به دنبال بررسی های بیشتر پزشکی رفت:

علل عمده نفخ

اختلالات گوارشی: اکثر مثردم در برخورد با اختلالات مختلف گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر، کولیت اولسراتیو و بیماری سلیاک، علائمی مانند نفخ، اتساع و ... را تجربه می کنند. برخی از گزارش ها حاکی از آنند که نفخ معده در 96 درصد از افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر رایج است و 56 درصد از افراد مبتلا به یبوست مزمن نیز آن را تجربه می کنند.

احتباس مایعات یا ادم: گاهی اوقات مایعات می توانند در سراسر بدن از جمله در نزدیکی شکم یا لگن تجمع کرده و باعث نفخ بیش از حد و افزایش وزن موقت شوند. شما همچنین ممکن است تورم و درد در مفاصل را نیز در نتیجه آن تجربه کنید. این روند می تواند ناشی از سرطان البته در موارد نادر باشد

کم آب شدن بدن: مصرف غذاهای شور یا نوشیدن الکل بدن را دچار پف و کم آبی می کند. یبوست ناشی از کم آبی بدن نیز علت دیگر تجربه نفخ است.

یبوست: یبوست ناشی از یک رژیم غذایی کم فیبر، کم آبی، کم تحرکی و استرس عامل دیگری برای احساس نفخ و ناراحتی در معده است.

حساسیت های غذایی: اغلب حساسیت های غذایی از قبیل عدم تحمل لاکتوز از دلایل شایع احساس نفخ در معده است. مواد غذایی حاوی گلوتن مانند غلات و حبوبات و برخی محصولات لبنی نیز این علامت را می توانند ایجاد کنند.

عفونت: شما می توانید در برخورد با یک عفونت و التهاب ناشی از آن احساس نفخ را تجربه کنید. برخی از نشانه های دیگر ابتلا به عفونت مانند تب و تورم غدد لنفاوی نیز باید بررسی شوند.

انسداد روده: این نشانه همراه با یبوست، تهوع، استفراغ و البته نفخ است. انسداد روده توسط بافت اسکار یا تومور ایجاد می شود. روده مسدود شده مانع از خروج مدفوع شده و شرایط دردناک را همراه با نفخ ایجاد می کند.

تغییرات هورمونی: سندرم پیش از قاعدگی همراه با مسائل گوارشی از جمله نفخ است و فرد را در معرض یبوست و احتباس مایعات نیز قرار می دهد.

سرطان: نفخ می تواند یکی از نشانه های سرطان روده بزرگ یا سرطان رحم باشد. با پزشک تان در صورت تشدید و ادامه دار بودن نفخ برای شناسایی این نوع سرطان ها حتما باید در تماس باشید.

نکات پیشگیرانه

فیبر بخورید: رژیم غذایی شما نقش مهمی در پیشگیری و یا تشدید نفخ دارد. برای پیشگیری از نفخ باید مطمئن شوید رژیم غذایی حاوی فیبر بالا دارید. مصرف فیبر باید حداقل 25 تا 30 گرم در روز باشد. افزودن فیبر به رژیم غذایی سخت نیست و کافیست شما سبزیجات، میوه ها، اجیل و دانه های بیشتری را مصرف کنید.

آلرژی به گندم و یا حساسیت به لاکتوز را بررسی کنید: این 2 ماده نفخ آور است اما باید توسط پزشک تشخیص داده شود.

از سریع خوردن پرهیز کنید: سریع خوردن غذا بدون این که خوب بجوید باعث قورت دادن هوا و نفخ معده می شود. غذا خوردن باید حداقل 30 دقیقه طول بکشد. توجه داشته باشید که هضم غذا از دهان شروع می شود و با جویدن بیشتر می توانید نفخ معده را کاهش دهید. یک ویژگی دیگر آهسته خوردن، احساس سیری است. بررسی ها نشان داده که هرچه کندتر غذا بخورید، مقدار کمتری غذا خواهید خورد.

از مصرف بیش از حد نوشابه های گازدار پرهیز کنید: این نوع نوشیدنی ها حتی انواع رژیمی آن ها می تواند منجر به گیر افتادن گاز در معده شود. به جای آن آب معدنی با طعم لیمو، پرتقال، خیار بخورید و یا مصرف روزانه نوشیدنی های گازدار را کاهش دهید. چای نعناع برای کاهش و تسکین نفخ معده نیز موثر است.

نمک را محدود کنید: مواد غذایی آماده سرشار از نمک و میزان پایین فیبر است که هر دو ایجاد نفخ می کند. هنگام خرید مواد غذایی آماده و کنسرو به محتویات آن توجه کنید.

مصرف حبوب و سبزی های نفاخ را کاهش دهید: اگر به خوردن حبوب عادت ندارید، با خوردن سبزی هایی مانند کلم بروکلی و گل کلم، با نفخ مواجه خواهید شد. این کار به این منظور نیست که آن ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید بلکه آن ها را کم کم به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بدن به ترکیبات عادت کند.

به وعده های غذایی کوچک تر رو بیاورید: به جای 3 وعده غذایی کامل به وعده های متعدد و کوچک تر بپردازید این کار باعث می شود علاوه بر جلوگیری از نفخ، میزان قند خون و گرسنگی نیز کنترل شود. بنابراین به 5 تا6 وعده غذایی کوچک تر در روز و مواد مغذی توصیه شده رو بیاورید.

ورزش کنید: فعال بودن به تنظیم عملکرد سیستم گوارش، مبارزه با یبوست و بهبود گرد خون کمک می کند و فرایند سم زدایی از بدن را تسریع می نماید. انجام حداقل 30 تا 60 دقیقه ورزش برای 5 روز در هفته نشان های نفخ را می تواند تخفیف دهد.

با پزشک تان صحبت کنید: اگر نفخ به علت بیماری های زمینه ای دیگر باشد، شما نیاز به آزمون های تشخیصی برای تعیین علت نفخ دارید. پزشک شما برای تعیین علت نفخ آزمایش خون، سونوگرافی، آندوسکوپی، کولونوسکپی یا بیوپسی را ممکن است تجویز کند.

 

منبع: آوای سلامت

  • سجاد ورمزیار

با خوردن هلو، سالم بمانید

سه شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۰ ق.ظ

 

 

با خوردن هلو، سالم بمانید

خوردن میوه فواید زیادی برای بدن و سلامتی دارد که بر هیچ کس پوشیده نیست. یکی از میوه هایی که هم طعم بی نظیری دارد و هم برای سلامت بدن مفید است، هلو است که در ادامه به تعدادی از فواید آن می پردازیم:

بهبود هضم غذا

هلو سرشار از فیبر محلول و نامحلول است که به هضم بهتر کمک می کند. مطالعات نشان می دهد فیبر نامحلول موجب کاهش احتمال یبوست می شود. همچنین هلو حاوی اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه است که موجب کاهش التهاب شده و مشکلاتی نظیر بیماری کولیت روده، بیماری کرون و سندروم روده تحریک پذیر را درمان می کند.

افزایش سلامت قلب

خوردن هلو می تواند خطر کلسترول بالا و فشارخون بالا را کاهش دهد. همچنین از آنجائیکه سرشار از پتاسیم و دارای میزان کم سدیم است، برای افراد در معرض ریسک بالا مشکلات قلبی-عروقی بسیار عالی است.

محافظت از پوست

هلو مملو از آنتی اکسیدان ویتامین C است. از اینرو به سنتز کلاژن، مولکول مهم برای سلامت پوست، کمک می کند. همچنین از پوست در مقابل اشعه های مضر ماوراءبنفش محافظت می نماید. هلو چین و چروک ها را کاهش می دهد و بافت پوست را بهبود می بخشد. همچنین ترکیبات موجود در هلو به حفظ رطوبت اولین لایه بدن کمک می کند.

پیشگیری از سرطان

مطالعات نشان می دهد پوست و گوشت میوه هلو حاوی دو نوع آنتی اکسیدان مفید موسوم به کاروتنوئیدها و اسیدکافئیک است که دارای خواص ضدسرطانی هستند. همچنین پلی فنول های موجود در هلو از رشد و پیشرفت سلول های سرطانی ممانعت می کنند. در حقیقت آنها می توانند بدون هرگونه آسیب به سلول های سالم اطراف سلول های سرطانی، سلول های سرطانی را نابود کنند.

کاهش علائم آلرژی

اگر شما به چیزی آلرژی دارید، مصرف هلو منجر به آزادشدن هیستامین ها و سایر مواد شیمیایی از طریق سیستم ایمنی تان شده و با مواد آلرژی زا مقابله می کند. مطالعات نشان می دهد خوردن هلو می تواند از ترشح هیستامین ها در خون پیشگیری کرده و علائم آلرژی را کاهش دهد.

بهبود سلامت چشم

طبق نتایج تحقیقاتی، خوردن سه هلو در روز می تواند خطر بروز بیماری چشمی دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن را کاهش داده و از پیشرفت آن جلوگیری کند. این بیماری یکی از دلایل اصلی نابینایی است. هلو سرشار از ویتامین C است که موجب افزایش سلامت چشم و عروق خونی چشم ها می شود.

منبع: مشرقفواید خوردن هلو برای بدن

 

 

  • سجاد ورمزیار

وان شهری مناسب برای خرید پوشاک

جمعه, ۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۴ ق.ظ

 

 

وان شهری مناسب برای خرید پوشاک

سفرنامه شهر وان ترکیه

با عرض سلام خدمت خوانندگان این سفرنامه بایستی بگم این مطالب کامل و بی نقص نیست ولی می تونه به عنوان کامل کننده سایر سفرنامه ها مورد استفاده قرار بگیره حتما سایر سفرنامه های خوبی که دوستان نوشته اند رو هم قبل از سفربخونید خیلی مفیده من هم همین کار را کردم .سعی کردم موارد تکراری سایرین رو ننویسم . امیدوارم مفید باشه و با لایک و پرسش های شما نقاط قوت و ضعف کارم رو بفهمم.

 

دوشنبه ۲۴ تیرماه سال ۹۸ ساعت ۱۰ شب ازتهران  ترمینال ۴ ازادی اتوبوس 25 صندلی وی آی پی شرکت میهن نور آریا به قیمت نفری 77000 تومن حرکت کردیم به سمت شهرخوی.

 

سه شنبه 25 تیرماه ساعت ۸ صبح رسیدیم ترمینال شهر خوی. طبق هماهنگی قبلی دفتر تورمان در تهران، در ترمینال مستقیم رفتیم پیش اقای خوش بهاری که توی دفتر شرکت سیما سفر خوی نشسته بود.

82_big.jpg

چون تور ما با صبحانه بود هماهنگ کردن همانجا توی ترمینال صبحانه خوردیم. تخم مرغ و خامه عسل با نان شیرمال و چای. با اینکه ما وسط هفته آمده بودیم باز ترمینال شلوغ بود . همه مسافرهای شهر وان با ماشین های ون حرکت کردن ولی ما که چهارنفربودیم بعد از یکساعت معطلی و بی نظمی (خوش بهاری اصلا منظم نیست سرش هم خیلی شلوغه حتما از قبل چندبار باهاش تماس بگیرید و همه چیزرا خودتان شخصا چک و اوکی کنید. مخصوصا بلیط ماشین ون برگشت از وان به شهر خوی و همچنین بلیط اتوبوس مسافربری از خوی به تهران رو ازش بگیرید و پیش خودتان داشته باشید ، به امید تور نباشید چون آژانس تور تهران هم اصلا پیگیر مسافر خودشون نیستند.).

بالاخره ساعت ۹.۳۰صبح با تاکسی سمند زرد به اسم اقا امیر حرکت کردیم به سمت مرز رازی. خیلی تند رانندگی می کرد .یکساعت و نیم طول کشید. اونور مرز 3 ساعت معطل شدیم برای ماشین تاکسی امیر آقا چون ترکیه به ماشینهای مسافری گیر داده بود. و خیلی بازرسی میکردن. بلاخره با همون تاکسی سمند زرد ایران با سرعت زیاد والبته خطرناک یکساعته مسیر مرز تا شهر وان را طی کردیم. (نظر من اینه که جهت جلوگیری از علافی لب مرز ماشین ها را عوض کنیم و منتظر نشیم که ماشینی که ما رو از خوی آورده لب مرز بخواد همون ماشین ما رو ببره به شهر وان. بهتره اونور مرز سوار ون های ترک بشیم که همگی حاضر و آماده هستند.) ضمنا لب مرز یا همون گمرک رازی گوشی های خودتون رو چک کنید اگه علامت رومینگ نیامده بود می تونید همون لب مرز بدون نگرانی هزینه رومینگ زنگ بزنید. ولی بعدش که حرکت کردید به سمت وان حتما گوشی ها رو به حالت پرواز قرار بدید که هزینه زیاد رومینگ بهتون نخوره.

ضمنا حتما توجه کنید که عوارض خروج از کشور رو قبلا توی ایران پرداخت کنید . چون اونجا لب مرز به مشکل برمی خورید . مرز زمینی مشکلات خاص خودش رو داره . برق قطع میشه . سیستم قطع میشه . اینترنت قطع میشه . فکرکن توی صف هستی وقتی نوبت چک گذرنامه میشه تازه میفهمی یادت رفته عوارض پرداخت کنی باید تازه بری برای پرداخت بعد از پرداخت تازه 20 دقیقه طول میکشه تا اطلاعات پرداخت شما توی سیستم اینترنتی گذرنامه درج بشه و اینها همه یعنی اتلاف وقت و انرژی .

موقع اذان عصر به وقت وان ترکیه رسیدیم به هتل یعنی ساعت حدود ۳و نیم بعداز ظهر بود به وقت تهران یا ساعت 14 به وقت شهر وان  (ساعت شهر وان یکساعت و نیم از تهران عقب تره ) هتل ما هالدی ۴ ستاره عالی بود خیلی نزدیک به خیابان جمهوریت ، ولی با توجه به تجربه سفرهای قبلی خودمون برای اطمینان بیشتر از رزرو صحیح هتل ، خودم از قبل و در تهران با خانم طاهری که توی هتل هالدی کار می کردن استعلام وهماهنگ کرده بودم و ایشون لطف کردن و چک کردن و اوکی داده بودن.

پاسپورت ها را تحویل رزروشن هتل دادیم همه زبان فارسی بلد هستند. اتاق های بزرگ و دلباز به ما دادن. ما چهار نفر بودیم دستشون درد نکنه دو تا اتاق سه تخته به ما دادن طبقه اول . ضمنا کارگرهای هتل تا بهشون نگی دست به چمدونها نمیزنن و براتون حمل نمیکنن . بعدش رفتیم لابی هتل چای و کیک و ابمیوه و هندوانه و خربزه فراهم بود خوردیم. توی هتل هالدی غیر خوراکی های داخل یخچال اتاق ، همه چیز رایگانه.

بعدش رفتیم توی شهرخیابان جمهوریت برای دیدن و خرید . اینجا پره ازفروشگاه و رستوران . هوای وان 10 درجه از تهران خنک تره . خیابان های وان زیاد تابلو اسم و راهنما ندارن . موقعیت و دسترسی هتل عالیه. دارای کتری برقی ، سشوار، دمپایی پارچه ای ، سجاده و مهر نماز ، نماز خانه ، سیف باکس ، توالت فرنگی البته بدون شلنگ و آفتابه ، شامپو بدن و سر و صابون و فقط مسواک نداشت. قوطی کبریت هم توی اتاق بود. توی اتاق سیستم کولر گازی و شوفاژهست .هتل استخر نداره ولی حمام ترکی داره شامل کیسه و لیف و ماساژ.رستوران طبقه ششم هتله و فقط صبحانه دارن . همون طبقه ششم سرویس بهداشتی ایرانی و سنتی خودمون وجود داره با شلنگ و حتی آفتابه .

haldi-otel-van-uc-kisilik-oda_88902.jpg

(عکس از اینترنت)

۲۰۱۹۰۷۱۶_۱۶۲۲۰۳.jpg
۲۰۱۹۰۷۱۶_۱۶۲۲۳۶.jpg

برای شام هم رفتیم رستوران زنجیره ای رامیز (Ramiz) توی خیابان جمهوریت کنار مرکز خرید پارک ، اسکندرکباب و مرغ باربیکیو وهمبرگر خوردیم غذا خوشمزه و تمیزبود.اما به نظرم همبرگر رستوان برگر کینگ بهتر باشه .

 

 

  • سجاد ورمزیار