جفت 6

وابسته به جفت 6

جفت 6

وابسته به جفت 6

بایگانی

۱۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

درد کلیه چپ از چیست

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۸:۴۳ ب.ظ

درد کلیه چپ از چیست

درد کلیه ،درد کلیه چپ،درد کلیه راست،درد کلیه ناشی از چیست،درد کلیه چگونه است،درد کلیه نشانه چیست،درد کلیه کجاست،درد کلیه بر اثر سرما،درد کلیه چپ در بارداری،درد کلیه در بارداری،درد کلیه چپ،درد کلیه چپ از چیست،درد کلیه چپ چگونه است،علت درد کلیه چپ،درمان درد کلیه چپ،علایم درد کلیه چپ،علت درد کلیه چپ،درد کلیه سمت چپ

درد کلیه

همانطور که می دانید هر آدم سالمی دو کلیه به شکل لوبیا، به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای و به اندازه مشت بسته ی خودش دارد. کلیه‌ها در طرفین ستون مهره‌ها و زیر دنده‌های تحتانی واقع شده‌اند و اغلب اعضای بدن برای عملکرد مطلوب به کلیه‌ها وابسته‌اند. هر کلیه اگرچه در مشت آدم جا می‌گیرد و نسبتا کوچک است، اما بالغ بر یک میلیون واحد تصفیه‌کننده در خودش دارد که قادرند روزانه ۱۷۰۰ لیتر مایع را تصفیه کنند و بیش از ۵۰ عنصر شیمیایی را که در این مایع محلول‌اند، استخراج کنند.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد درد کلیه صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.

فرمانهای کلیوی

۱- فشارخون‌تان را به طور منظم اندازه‌گیری کنید و در محدوده طبیعی متناسب با سن‌تان نگه دارید. ۲- اگر دیابت دارید، حتما باید تحت نظر پزشک باشید و بیماری‌تان را کنترل کنید. ۳- حتما رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و روزی ۵ واحد از میوه‌ها و سبزی‌های تازه استفاده کنید. ۴- مراقب کلسترول خون‌تان باشید. ۵- سیگار نکشید. ۶- در صورت مشاهده علایمی مانند سوزش ادرار، کدورت و قرمز شدن رنگ ادرار ، تب و لرز شدید، کمردرد یا درد دو طرف پشت در ناحیه پایین دنده‌ها، حتما نزد پزشک بروید. ۷- هر روز، مدتی را به ورزش اختصاص بدهید. ۸- اگر سن‌تان بالاست، حتما سالی یک بار برای معاینه کلیه‌های‌تان نزد پزشک بروید. ۹- همه آزمایش‌های مربوط به کلیه را که پزشک ‌تان ضروری می‌داند، انجام دهید. ۱۰- چنانچه دچار عفونت‌های کلیوی یا مثانه شدید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

فرمانهایی برای سنگ کلیه

۱- روزی ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید، یعنی ۶ تا ۸ لیوان. ۲- لیمو ترش تازه بخورید. این کار، خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهد. ۳- اگر سنگ کلیه‌تان‌ ناشی از اسیداوریک بالاست، کمتر گوشت قرمز بخورید. ۴- مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها را بیشتر کنید. ۵- اسفناج، ریواس، چغندر، کاکاو، چای پُررنگ، سبوس، آجیل، بادام و توت‌فرنگی حاوی اگزالات فراوان هستند و مصرف آنها احتمال ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد. ۶- از قرار گرفتن در شرایطی که با تعریق بیش از حد همراه است، خودداری کنید. ۷- بیشتر ورزش کنید و کلا تحرک‌تان را افزایش دهید. ۸- بر خلاف تصور رایج، بد نیست میزان مصرف لبنیات‌تان را بیشتر کنید. ۹- مصرف غذاهای تند را کاهش دهید و از مصرف غذاهای حاوی ادویه و چاشنی‌های فراوان خودداری کنید. ۱۰- از افراط در نوشیدن قهوه خودداری کنید. کافئین موجود در قهوه، دفع کلسیم از ادرار را افزایش می‌دهد.

علت درد کلیه

درد کلیه در اثر عفونت کلیه یا آسیب رسیدن به آن ایجاد می شود. اگر پشت یا پهلوی شما آسیب ببیند، مثل برخورد ضربه، ممکن است فکر کنید که کلیه هایتان درد می کنند. اما اغلب اوقات اینطور نیست و کلیه هایتان مشکلی ندارند. کلیه ها در قسمت پشت بدن و بالای کمر (درست پایین دنده ها) واقع شده اند. حال چگونه بفهمیم که درد این قسمت واقعاً مربوط به کلیه هاست یا خیر؟ راه قطعی برای این کار وجود ندارد، اما با شناخت برخی علائم و انجام برخی آزمایش ها می توان فهمید که این درد مربوط به کلیه هاست یا نه. وجود درد شدید در قسمت بالایی کمر و درد یک طرفه خصوصاً اگر همراه با تب و مشکلات ادراری باشد، می تواند نشان دهنده درد واقعی کلیه ها باشد. این درد می تواند در اثر عفونت کلیه ها (پیلونفریت) ایجاد گردد. وجود سنگ در کلیه نیز باعث بروز درد کلیه می شود. حرکت سنگ در کلیه باعث ایجاد درد می گردد. وقتی سنگ کلیه شروع به حرکت می کند و از قسمت میزنای (حالب) عبور می کند و به سمت مثانه می رود، دردهای شدید و متناوبی را ایجاد می نماید که پزشکان آن را قولنج کلیوی یا قولنج میزنای می گویند. شب‌ادراری بیش از یک بار در طی خواب شبانه یکی از علائم بیماریهای کلیوی است

علل ایجاد درد کلیه

۱- آترواسلکروز یا تصلب شرایین سرخرگ های کلیوی در اثر تشکیل لخته خونی یا ایسکمی (کم خونی موضعی در اثر انسداد رگ) : هر نوع قطع جریان خون در کلیه ها نیاز به درمان فوری دارد و باید سریعاً به پزشک مراجعه کرد. ۲- خونریزی کلیه (هموراژی) ۳- کلیه نعل اسبی : یک بیماری مادرزادی است که در آن دو کلیه از قسمت پایین به هم چسبیده اند. وجود درد شدید در قسمت بالایی کمر و درد یک طرفه خصوصاً اگر همراه با تب و مشکلات ادراری باشد، می تواند نشان دهنده درد واقعی کلیه ها باشد ۴- هیدرونفروز : ورم کلیه ها در اثر برگشت و تجمع ادرار است. ۵- سرطان کلیه (یا تومور کلیه) : تومور یا سرطان کلیه می تواند رشد کند و باعث کشیدگی کلیه شود یا اعصاب کلیه را تحت تأثیر قرار دهد و باعث بروز درد شود. ۶- عفونت کلیه (پیلونفریت) ۷- بیماری کلیه پلی کیستیک (تشکیل کیست در کلیه): بیماری کلیه پلی کیستیک یک بیماری ارثی است که باعث بزرگ شدن کلیه ها و بروز درد شدید می شود که معمولاً در قسمت جلوی شکم احساس می شود تا در قسمت کمر. ۸- ترومبوز سیاهرگ های کلیه (تشکیل لخته خونی در سیاهرگ های کلیه) ۹- عفونت مجاری ادراری ۱۰- انسداد جریان ادراری: برخی مشکلات باعث انسداد تدریجی جریان ادرار می شود (انسداد ناگهانی جریان ادرار در سنگ کلیه دیده می شود). در این حالت کلیه ها کش می آیند و درد شدیدی بروز می کند. ۱۱- گرفتگی عضلات مثانه و میزنای: وقتی مثانه کاملا پر از ادرار است، قبل و در طی ادرار کردن، باعث بروز درد و ناراحتی در قسمت پایین شکم یا ناحیه خروج ادرار می شود. این درد مستقیما به کلیه ها مربوط نیست، ولی مربوط به انقباض عضلات غیر ارادی میزنای و مثانه است. مدت این درد کوتاه است و بایستی فورا بعد از تخلیه مثانه، برطرف شود. عللی که در اینجا ذکر شدند، باعث ایجاد درد کلیه می شوند. ولی برای تشخیص صحیح علت، باید به پزشک متخصص کلیه مراجعه کنید.

علت و علائم و درمان کلیه درد در بارداری نشانه چیست

علت سنگ کلیه

فاکتورهای افزایش دهنده ی خطر تشکیل سنگ های کلیوی عبارت هستند از: * تاریخچه ی خانوادگی و یا سابقه شخصی ابتلا به سنگ کلیه. چنان چه فردی از اعضای خانواده تان سنگ کلیه داشته باشد، شما نیز در معرض ابتلا به آن قرار دارید. همچنین چنان چه خودتان قبلاً سنگ کلیه داشته اید مجددا در معرض خطر تشکیل سنگی دیگر قرار دارید. * افزایش سن. اگرچه سنگ کلیه در هر سنی می تواند تشکیل شود ولی در سنین بالای ۴۰ سال معمول تر هستند. * جنس مذکر. احتمال تشکیل سنگ های کلیوی در مردان بیشتر است. * دهیدراتاسیون. ننوشیدن مقادیر کافی آب در روز، ریسک ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد. افرادی که در مناطق با آب و هوای گرم زندگی می کنند و یا تعریق زیادی دارند بایستی بیش از دیگران آب بنوشند. * برخی برنامه های غذایی خاص. رژیم های غذایی دارای پروتئین بالا، سدیم بالا و یا قند بالا، ریسک ابتلا به برخی سنگ های کلیوی را افزایش می دهند. * چاق بودن. نمایه توده بدن(BMI) بالا، دور کمر بالا و اضافه وزن با ریسک افزایش یافته تشکیل سنگ های کلیوی مرتبط هستند. * جراحی و بیماری های گوارشی. جراحی بای پس معده، بیماری روده ی تحریک پذیر و یا اسهال مزمن منجر به تغییراتی در فرایندهای گوارشی شده و جذب کلسیم را تحت تاثیر قرار داده و سطوح مواد تشکیل دهنده ی سنگ را در شما افزایش می دهند. * دیگر شرایط پزشکی. دیگر بیماری ها و شرایطی که ریسک سنگ های کلیوی را افزایش می دهند عبارت هستند از اسیدوز توبولار کلیوی، سیستینوریا، هیپرپاراتیروئیدیسم و برخی عفونت های دستگاه ادراری.

درد دستگاه ادراری فوقانی(کولیک کلیوی)

کولیک کلیوی، درد حمله ای شدیدی است که به علت انسداد در هر ناحیه ای از حالب ایجاد می شود. شایع ترین علت انسداد حالب، سنگ کلیوی است که در سیستم حالب ایجاد شده است. انسداد در مسیر دستگاه ادراری می تواند به صورت حاد یا مزمن ایجاد شود. انسداد حاد با آغاز ناگهانی درد شدید کولیکی در ناحیه پهلو شروع می گردد که به ناحیه اینگوینال یا ران همان سمت کشیده می شود، و این درد معمولا در شب یا در ساعات اولیه صبح آغاز می شود. می تواند سبب تهوع، استفراغ و لرز گردد. به این علت درد کولیکی کلیه با آپاندیس و سایر علل شکم حاد و هم چنین گاستروانتریت اشتباه می شود. با جابه جا شدن سنگ به نواحی پایین تر حالب درد درد به سمت پهلو و جلوی شکم منتقل می گردد و نواحی اینگوینال و بیضه در مردان و لابیا ماژور و لیگامان گرد در زنان کشیده می شود. حرکت سنگ به سمت محل اتصال حالب به مثانه با تکرار ادرار و سوزش ادرار همراه می گردد. در معاینه بالینی حساسیت در ناحیه دنده ای مهره ای دیده می شود. بر خلاف علائم انسداد کامل که شدید بوده، علایم در انسداد نسبی زمانی تظاهر می کند که بیمار حجم زیادی مایعات نوشیده با ادرار شدید متعاقب آن ایجاد شده باشد. بدنبال انسداد حاد، قطر و طول حالب افزایش می یابد و بدنبال آن جریان ادرار به سمت سیستم لنفاوی (سیستم حمع کننده لنف) و وریدی حالب ایجاد می گردد که موجب انتشار ادرار به کانال های وریدی کوچک و لنفاتیک های کلیه می شود. علی رغم این روند اطمینان بخش فیزیولوژیک، ولی اتساع حالب ادامه پیدا کرده و می تواند منجر به پارگی در ناحیه فورنیکس گردد. این اتفاق منجر به ورود ادرار به فضای پشت صفاق (پرده پوشاننده احشا شکم) و کاهش درد می شود.

تشخیص بیماری های کلیوی

پزشک معمولاً معاینات بالینی را انجام می‌دهد و شرح سوابق بیمار را مورد بررسی قرار می‌دهد. آزمایش‌های اولیه معمولاً شامل شمارش کامل سلول‌های خونی، عملکرد کلیه‌ها (کراتین و نیتروژن اوره خون) و آزمایش ادرار می‌شود و در زمان مقتضی ازمایش بارداری هم انجام می‌شود. ممکن است در اثر ضربه و آسیب‌دیدگی‌های شدید در قسمت پایین کمر، کلیه پاره شود. در صورتی که احتمال وجود سنگ کلیه وجود داشته باشد، سی تی اسکن یا سونوگرافی کلیه انجام می‌شود، عکس‌برداری به وسیله اشعه ایکس از شکم نیز ممکن است انجام شود اما به طور کلی جایگزین سونوگرافی و سی تی می‌شود. از آنجا که فرد مبتلا به سنگ کلیه غالباً باید به طور مکرر عکس‌برداری به وسیله اشعه ایکس را انجام دهد، سونوگرافی بدون تابش می‌تواند گزینه مناسبی باشد. سی تی لگن یا شکم با کنتراست یا تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (ام آر آی) و ارتوگرام ممکن است برای تشخیص بیماری‌های کلیوی از بیماری‌های غیر کلیوی به کار برده شود. این گونه آزمایش‌ها به طور معمول در صورتی که کلیه به دلیل آسیب‌دیدگی‌هایی مانند تصادفات اتومبیل، زخم گلوله، برخورد در فوتبال یا آسیب‌دیدگی در محل کار آسیب دیده باشد به کار برده می‌شوند.

درمان درد کلیه

اقدامات درمانی برای بهبود درد کلیه (درد پهلو) به علت اصلی و زمینه‌ای ایجادکننده درد بستگی دارد. عفونت و سنگ کلیه از علت‌های به وجود آورنده درد هستند که معمولاً با مصرف ایبوپروفن، کتورولاک، استامینوفن یا در برخی موارد مصرف مقداری مورفین (برای سنگ کلیه) بهبود می‌یابند. به هر حال، این روش‌ها، کاهش‌دهنده درد هستند و بیماری اصلی ایجادکننده درد را درمان نمی‌کنند. سنگ‌های کوچک کلیوی (معمولاً با قطر کمتر از 6 میلی‌متر) در برخی از بیماران خودبه‌خود دفع می‌شود (سنگ مجرای ادرار یا سنگ حالب از طریق ادرار دفع می‌شود) و درد از بین می‌رود. برای درمان عفونت‌هایی مانند عفونت مجرای ادرار و پیلونفریت معمولاً باید آنتی‌بیوتیک و داروهای مسکن مصرف شود. اگر سنگ کلیه مجرای ادرار را به کلی مسدود کرد یا قطر آن 6 میلی‌متر یا بیشتر بود، ممکن است نیاز به انجام عمل جراحی اورولوژی باشد. در صورتی که سنگ کلیه با روش جراحی رتروگراد دفع شود، معمولاً دوره نقاهت و بهبود پس از آن کوتاه است (یک روز یا چند روز). به هر حال برخی پارگی‌های شدید کلیوی به جراحی‌های سنگین‌تری نیاز دارند. دوران نقاهت و بهبودی پس از انجام این عمل‌های معمولاً از چند هفته تا چند ماه طول می‌کشد. برخی دیگر از علل زمینه‌ای ایجادکننده درد پهلو ممکن است برای کنترل درد به درمان‌های همزمان نیاز داشته باشند. به هر حال فرد مبتلا به بیماری کلیوی یا اختلال در عملکرد کلیه نباید داروهای ضددردی که از طریق کلیه دفع می‌شوند را مصرف کند زیرا ممکن است باعث آسیب بیشتر به کلیه‌ها شود.

کلیه درد چیست؟

کلیه‌ها اندام جفتی هستند که متمایل به پشت بدن واقع شده‌اند و تا حدودی توسط دنده‌ها محافظت می‌شوند. کلیه چپ کمی بالاتر از کلیه سمت راست قرار دارد. درد کلیه‌ها اغلب در پهلوها یا پایین کمر درست زیر دنده‌ها رخ می‌دهد،‌ هر چند ممکن است این درد تا کشاله‌ی ران و بیضه‌ها کشیده شود. درد ناشی از فشار عضلانی، التهاب مفاصل و برخی مشکلات ستون فقرات می‌تواند به راحتی با درد کلیه اشتباه گرفته شود.

عوامل کلیه درد

درد کلیه ناشی از عفونت، التهاب، آسیب یا بزرگ شدن کلیه یا بیماری‌هایی که خارج از کلیه باعث انسداد مجرای ادرار می‌شوند، می‌باشد. پیلونفریت (عفونت کلیه) و سنگ کلیه شایع‌ترین دلایل کلیه درد هستند. بسیاری از شرایطی که موجب بزرگ شدن کلیه می‌شوند به تدریج و بدون درد زیاد رخ می‌دهند.

نشانه های درد کلیه

درد کلیه ممکن است همراه با علائم دیگری باشد که بسته به بیماری، اختلال یا مشکل زمینه‌ای متفاوت هستند. علائمی که بطور مکرر بر مجرای ادراری تاثیر می‌گذارند ممکن است سایر سیستم‌های بدن را نیز درگیر کنند. علائم مجرای ادراری که ممکن است همراه با درد کلیه رخ دهند عبارتند از:

ادرار خونی یا به رنگ صورتی (هماچوری)

ادرار کدر

ادرار دشوار یا دردناک یا سوزش در هنگام ادرار

ادرار بدبو

تکرر ادرار 

نیاز فوری به دفع ادرار

شب ادراری

کلیه درد ممکن است همراه با علائمی مرتبط با سایر سیستم‌های بدن باشد از جمله:

تپش نامنظم قلب (آریتمی)

خستگی

تب با یا بدون لرز

احساس ناخوشی کلی

اسپاسم عضلانی

تغییرات ناخن

حالت تهوع با یا بدون استفراغ

دوره‌های قاعدگی دردناک

ابتلا به عفونت به تازگی

کاهش وزن ناخواسته

عوارض کلیه درد

از آنجایی که درد کلیه می‌تواند ناشی از بیماری‌های جدی باشد، عدم درمان ممکن است منجر به عوارض جدی و آسیب‌های دائمی شود. پس از اینکه دلیل زمینه‌ای تشخیص داده شد، پیروی از برنامه‌ی درمانی که پزشک جهت کاهش خطر عوارض احتمالی تعیین می‌کند، ضروری است، این عوارض عبارتند از:

نارسایی حاد کلیه 

آسیب کلیوی

گسترش سرطان

گسترش عفونت

انسداد حالب (انسداد لوله‌ای که ادرار را از کلیه به مثانه می‌برد)

درمان کلیه درد با آب لیمو

لیمو، یکی از میوه‌های خانواده‌ی مرکبات، حاوی اسید استیک است، که می‌تواند سنگ کلیه را از بین برده و حل کند. لیمو می‌تواند با از بین بردن سنگ و خارج کردن سموم، کلیه را تمیز کند. شما باید به جای نوشیدنی‌های حاوی طعم لیمو، لیموی تازه را استفاده کنید. برای استفاده از آب لیمو به عنوان یکی از داروهای خانگی برای رفع عفونت و درد کلیه در خانه دستورالعمل زیر را دنبال کنید: عفونت کلیهروش ۱: ترکیب آب و لیمو مواد لازم: – ۱ عدد لیمو – ۱ فنجان آب روش انجام کار: – ابتدا لیمو را نصف کنید و سپس آب آن را بگیرید. – آب لیمو را به آب اضافه کنید و خوب هم بزنید. – ترکیب آب و لیمو را صبح‌ها با معده‌ی خالی بخورید. – این روش درمانی را یک بار در روز برای از بین بردن عفونت و درد کلیه تکرار کنید.روش ۲: ترکیب آب لیمو و روغن زیتون مواد لازم: – ۴ قاشق چایخوری آب لیمو – ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون روش انجام کار: – ابتدا همه‌ی مواد را خوب با هم ترکیب کنید. – سپس ترکیب حاصل را مصرف کنید. – این روش درمانی را یک بار در روز تکرار کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که می‌توانید روغن زیتون را هضم کنید زیرا بسیاری از آدم‌ها با مصرف مخلوط آب لیمو و روغن زیتون حالت تهوع می‌گیرند.

درمان کلیه درد با آب انار و لیمو

انار برای درمان مشکلات کلیوی مفید است، زیرا یک داروی قابض است که قطعا برای درمان این مشکلات فایده دارد. به علاوه این میوه می‌تواند درد یا التهاب کلیه را درمان کند و بدن را هیدراته کند. شما باید یک انار در روز بخورید یا آب آن را به عنوان یکی از داروهای خانگی برای رفع عفونت کلیه بنوشید. برای تهیه‌ی ترکیب آب انار و آب لیمو و استفاده از این روش درمانی در خانه دستورالعمل زیر را دنبال کنید: عفونت کلیهمواد و وسایل لازم: – ۱ انار – نصف فنجان آب – یک کاسه – دستگاه غذاساز – ۱ قاشق چایخوری آب لیمو روش انجام کار: – در ابتدا، انار را به دو نیم کنید. – سپس، تمام دانه‌های آن را داخل کاسه بریزید. – بعد، تمام دانه‌ها را داخل دستگاه غذاساز بریزید و آنها را له کنید. شما نباید زمان زیادی را برای له کردن آنها صرف کنید چون آب انار تلخ می‌شود اگر دانه‌های آن بیش از اندازه له شوند. – پس از آن، دانه‌های له شده را صاف کنید تا آب انارتان آماده شود. – سپس، آب انار و آب لیمو را به آب اضافه کنید و خوب هم بزنید. – این نوشیدنی را برای درمان بیماری خود یک بار در روز مصرف کنید.

درمان کلیه درد با ریشه پنیرک

یشه‌ی گیاه پنیرک پف‌نبات به عنوان یک گیاه دارویی عمل می‌کند که می‌تواند به کاهش عفونت و درد کلیه کمک کند و سنگ‌ها را از کلیه خارج کند. خواص دیورتیک (ادرارآور) آن قادر است به افزایش خروج ادرار و درمان احساس سوزش یا درد ناشی از عبور ادرار کمک کند. علاوه بر این، موسیلاژ این گیاه احتمالا بافت‌های تحریک شده و ملتهب بدن را تسکین می‌دهد و از بروز مجدد این مشکلات در بدن جلوگیری می‌کند. به علاوه، می‌تواند دستگاه ادراری شما را با لایه‌ای پوشش دهد و از عفونت کلیه و سنگ‌های ناشی از آن پیشگیری کند. بنابراین، ریشه‌ی گیاه پنیرک پف‌نباتی قطعا یکی از ۳۲ داروی خانگی برتر برای عفونت و درد کلیه است که باید امتحان کنید. عفونت کلیهروش ۱: مواد لازم: ۴ قاشق غذاخوری ریشه‌ی گیاه پنیرک پف‌نباتی – ۱ لیتر آب – ۱ شیشه‌ی دهان‌گشاد و دردار که ۱ لیتر ظرفیت دارد. – ۱ قاشق چایخوری عسل یا پودر گیاه شکر‌ برگ (اختیاری) روش انجام کار: – ابتدا ریشه‌ی پنیرک پف‌نباتی را در ظرف شیشه‌ای دردار و دهان گشاد قرار دهید. – سپس، آب جوش را روی آن بریزید و در شیشه را ببندید. – اجازه بدهید به مدت یک شب تا صبح یا ۴ تا ۵ ساعت در یخچال بماند و خیس بخورد. – سپس، ترکیب را صاف کنید تا یک مایع کم‌رنگ، طلایی، غلیظ و چسبناک حاصل شود. – در مرحله‌ی بعد، عسل یا پودر استویا (گیاه شکر برگ) را به مایع اضافه کنید. – مواد را خوب مخلوط کنید. – ترکیب حاصل را در طول روز مصرف کنید تا درد کلیه را از بین ببرد. – این روش درمانی را به طور منظم انجام دهید. روش ۲: مواد و وسایل لازم: – ۱ قاشق چایخوری از ریشه‌ی گیاه پنیرک پف‌نباتی – ۱ فنجان آب داغ – کتری – ۱ قاشق چایخوری عسل یا پودر استویا روش انجام کار: – ابتدا ریشه‌ی پنیرگ پف‌نباتی را داخل کتری بریزید. – بعد، آب داغ را روی آن بریزید و درش را بگذارید. – اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. – سپس دمنوش حاصل را صاف کنید. – عسل یا پودر استویا را به دمنوش اضافه کنید و خوب هم بزنید. – در نهایت ترکیب حاصل را مصرف کنید. مصرف این نوشیدنی را ۲ تا ۴ بار در روز تکرار کنید تا زمانی که درد به طور کامل از بین برود.

درمان کلیه درد با هندوانه و لیمو

هندوانه دارای مقدار فراواین پتاسیم است و توانایی این را دارد که سنگ‌های حاوی کربنات و فسفات را از بین ببرد. علاوه بر این، هندوانه می‌تواند مقدار ادرار را افزایش داده و سطح اسید را در ادرار تنظیم کند. مصرف این میوه می‌تواند بدن‌تان را آبرسانی کند و مواد زائد را از بدن خارج کند. به این ترتیب هندوانه می‌تواند یکی از ۳۲ داروی طبیعی برتر برای رفع عفونت و درد کلیه باشد. تمام کاری که باید انجام بدهید این است که کمی هندوانه یا آب آن را برای درمان مشکلات کلیوی مصرف کنید. شما می‌توانید مقداری آب لیمو نیز به آب آن اضافه کنید تا عطر و طعم بهتری داشته باشد و روند درمان بیماری را تسریع ببخشد. عفونت کلیهمواد لازم: – ۱ هندوانه – ۲ عدد لیمو روش انجام کار: – هندوانه را له کنید و آب لیمو را بگیرید. – سپس، آنها را خوب با هم ترکیب کنید. – ترکیب صاف کنید و ۱ فنجان از این مایع را مصرف کنید. – مصرف این نوشیدنی را هر روز تکرار کنید.

خواص خوردن هندوانه در بارداری برای سرماخوردگی و ابله مرغان

درمان کلیه درد با جعفری

جعفری به عنوان یک دیورتیک عمل می‌کند که میزان ادرار را افزایش می‌دهد و سموم را از سیستم بدن خارج می‌کند. به تایید بسیاری از متخصصان گیاه‌درمانی، جعفری بهترین دارو برای درمان مشکلات مثانه و کلیه به صورت داخلی و خارجی است. برای درمان به روش داخلی، می‌توانید آب جعفری یا دمنوش جعفری بنوشید یا از آن در هر غذایی استفاده کنید. برای استفاده از جعفری به صورت خارجی، می‌توانید خمیر جعفری را در منطقه‌ی آسیب‌دیده استعمال کنید. صرف نظر از هر گونه درمانی، با استفاده از جعفری می‌توانید التهاب دردناک و تورم ناشی از عفونت کلیوی را کاهش دهید. علاوه بر این، جعفری دارای خواص ضد ویروسی است بنابراین می‌تواند باکتری‌هایی که باعث عفونت می‌شوند را از بین ببرد. به همین دلیل است که این گیاه خوراکی یکی از بهترین درمان‌ها برای رفع عفونت کلیه است که می‌توانید در خانه امتحان کنید. در ادامه دستورالعمل تهیه‌ی دمنوش جعفری را به منظور کاهش عفونت کلیه به صورت داخلی می‌بینید: عفونت کلیهمواد لازم: – ۱ دسته‌ی بزرگ جعفری تازه (هم ساقه و ریشه) – ۴ فنجان آب – تابه روش انجام کار: – ابتدا، جعفری را بشویید و سپس آن را ریز خرد کنید و ۴ قاشق چایخوری جعفری خرد شده داشته باشید. – بعد، آب را داخل ظرف بریزید و آن را به جوش بیاورید. – شعله را خاموش کنید. – جعفری خرد شده را به آب اضافه کنید. – سپس در ظرف را بگذارید و اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. – سپس دمنوش را صاف کنید و ۱ فنجان از مایع به‌دست آمده را مصرف کنید (سرد یا گرم فرقی نمی‌کند) – این روش درمانی را ۴ بار در هفته تکرار کنید. شما نباید از دمنوش جعفری در دوران بارداری استفاده کنید چون ممکن است چند عارضه‌ی جانبی ایجاد کند. بنابراین، اگر قبل از استفاده از این دارو، با پزشک‌تان مشورت کنید، عالی خواهد بود.

درمان کلیه درد با کمپرس آب داغ

شما می‌توانید کمپرس داغ را برای کاهش درد در نواحی پشت، کمر و شکم به کار ببرید زیرا می‌تواند ماهیچه‌های شکم‌تان را شل کند و فشار روی مثانه را از بین ببرد. علاوه بر این، گرما به کاهش التهاب نیز کمک می‌کند. عفونت کلیه مواد و وسایل لازم: – ۱ پد گرمایی یا ۱ بطری آب گرم روش انجام کار: – پد گرمایی را گرم کنید یا می‌توانید از بطری آب گرم استفاده کنید. – سپس آن را به مدت چند دقیقه در قسمت پشت شکم، قسمت پایین شکم و باسن قرار دهید. – این روش درمانی را هر زمانی که لازم است، انجام بدهید.

درمان کلیه درد با تخم هندوانه

تخم هندوانه دارای خواص دیورتیک است که می‌تواند به شما در بهبود درد کلیه کمک کند. علاوه بر این، این تخم‌ها محرک‌های خوبی هستند که باعث تخلیه‌ی ادرار می‌شوند. به علاوه، آنها می‌توانند کلیه‌هایی که تنبل شده‌اند را تحریک کنند. بنابراین، می‌توان گفت تخم هندوانه از داروهای خانگی مناسب و ارزشمند برای عفونت و درد کلیه است. برای این‌که با استفاده از تخم هندوانه عفونت کلیه به راحتی و به طور موثر در خانه تسکین دهید، دستورالعمل زیر را دنبال کنید: عفونت کلیهمواد و وسایل لازم: – ۱ قاشق غذاخوری تخم هندوانه (برش خورده یا پودر شده) – ۲ فنجان آب – ۱ ظرف – ۱ صافی روش انجام کار: – ابتدا آب را بجوشانید و سپس آن را کنار بگذارید. – بعد، تخم هندوانه را در ظرف بریزید. – آب جوش را درون ظرف بریزید. – اجازه بدهید به مدت چند دقیقه دم بکشد. – پس از آن‌که دم کشید کمی صبر کنید تا خنک شود. – پس از آن، دمنوش را صاف کنید. – نوشیدنی حاصل را مصرف کنید. – این روش درمانی را یک بار در روز تکرار کنید.

درمان کلیه درد با آب کرنبری

آب کرنبری به عنوان یکی از داروهای خانگی مناسب برای رفع عفونت و درد کلیه عمل می‌کند زیرا می‌تواند عفونت‌های دستگاه ادراری را درمان کند و از عود بیماری در زنان جوان تا میان‌سال جلوگیری کند (پژوهشگران دانشگاه مینه سوتا، ۲۰۰۹). علاوه بر این، آب این میوه می‌تواند از ایجاد باکتری در دیواره‌ی مثانه جلوگیری کند و به این ترتیب خطر ابتلا به عفونت را کاهش می‌دهد. عفونت کلیهمواد و وسایل لازم: – حدود ۱۲۰۰ میلی‌لیتر آب – حدود نیم کیلو کرنبری تازه یا یخ‌زده – نصف قاشق چایخوری عسل یا پودر استویا – یک قابلمه روش انجام کار: – کرنبری‌ها را داخل آب در قابلمه بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید. شما می‌توانید از مایکروویو استفاده کنید. – سپس، اجازه بدهید کرنبری‌ها بپزد تا زمانی که بترکند. – کمی صبر کنید تا ترکیب خنک شود و بعد آن را صاف کنید. – پس از آن، پودر عسل یا استویا (گیاه شکر برگ) را به مایع حاصل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. – برای درمان مشکلات کلیوی، یک فنجان از این نوشیدنی را به طور روزانه مصرف کنید. لازم به ذکر است که شما نباید مقدار زیادی از این آب را بخورید یا به مدت طولانی مصرف آن را ادامه بدهید چرا که استفاده‌ی زیاد از آن می‌تواند سبب بروز عوارض جانبی شود. مصرف بیش از یک لیتر آب این میوه به طور روزانه، در مدت طولانی می‌تواند سنگ کلیه ایجاد کند.

درمان کلیه درد با تخم کرفس

کرفس می‌تواند عفونت کلیه را درمان کند و روند خارج کردن مواد زائد را در کلیه‌ها تسریع ببخشد. علاوه بر این، کرفس می‌تواند مقدار ادرار را افزایش دهد و درد کلیه را از بین ببرد. این گیاه خوراکی همچنین دارای روغن‌های فرار است که حاوی خواص ضد باکتری و ضد قارچی هستند. بنابراین، شما می‌توانید تخم کرفس را به عنوان یکی از ۳۲ درمان طبیعی و خانگی برتر برای رفع عفونت و درد کلیه با پیروی از دستورالعمل زیر استفاده کنید: عفونت کلیهمواد لازم: – ۱ قاشق غذاخوری تخم کرفس – ۱ فنجان آب گرم روش انجام کار: – ابتدا تخم کرفس را آسیاب کنید و آنها را در یک فنجان قرار بدهید. – آب گرم را به پودر تخم کرفس اضافه کنید. – این دو را خوب با هم مخلوط کنید. – اجازه بدهید کمی خنک شود. – بعد، دمنوش را صاف کنید و مایع حاصل را مصرف کنید. – این دارو را یک بار در روز و هفته‌ای سه بار تکرار کنید. توجه داشته باشید که کرفس محرک رحم است؛ بنابراین اگر شما حامله هستید، باید از مصرف این دارو پرهیز کنید. این روش درمانی برای کسانی که از اسپاسم رنج می‌برند، مناسب است؛ زیرا این مشکل را تسکین می‌دهد؛ هرچند، شروع قاعدگی را کمی به تاخیر بیندازد.

درمان کلیه درد با ماست

ماست حاوی پروبیوتیک‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به درمان عفونت کلیه کمک می‌کنند و مانع از عود آن می‌شوند. باکتری‌های زنده‌ی موجود در ماست می‌توانند از چسبیدن باکتری‌ها با سلول‌های اپیتلیوم (بافت پوششی) دستگاه ادراری جلوگیری کنند. علاوه بر این، ماست می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک کند. عفونت کلیهمواد لازم: – ۱ فنجان ماست روش انجام کار: – ماست بخورید. – برای درمان عفونت کلیه ۲ تا ۳ فنجان ماست در روز میل کنید.

یه درد با کلاله ذرت

کلاله‌ی ذرت می‌تواند مشکل ادرار دردناک را تسکین دهد و دردتان را با سرعت بخشیدن به روند بهبودی کاهش دهد، زیرا حاوی املاح دیورتیک (ادرارآور) است و مانع رشد باکتری‌ها می‌شود. عفونت کلیهمواد و وسایل لازم: – ۱ قاشق چایخوری کلاله‌ی ذرت خشک شده – ۲ فنجان آب جوش – ۱ قوری یا تابه – صافی روش انجام کار: – ابتدا کلاله‌ی ذرت خشک شده را به داخل قوری یا تابه بریزید. – بعد، آب جوش را به آن اضافه کنید و درش را بگذارید. – اجازه دهید که به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. – سپس، دمنوش را صاف کنید. – پس از آن مایع حاصل را مصرف کنید. – این روش درمانی را یک بار در روز و به میزان ۲ تا ۴ فنجان در هفته تکرار کنید.

درمان کلیه درد با سرکه سیب و عسل

معروف است که سرکه سیب اسید مالیک دارد که دارای خواص ضد باکتریایی است، بنابراین می‌تواند به درمان عفونت کلیه کمک کند. علاوه بر این، در هنگام این‌که سرکه سیب سطح PH را در بدن حفظ می‌کند و عفونت را از بین می‌برد، عسل نیز می‌تواند با باکتری‌ها مبارزه کند و بدن شما را پاکسازی کند. بنابراین، ترکیب سرکه سیب و عسل یکی از بهترین داروهای خانگی برای عفونت و درد کلیه است. عفونت کلیهمواد لازم: – ۱ قاشق غذا خوری سرکه سیب – ۲ قاشق غذاخوری عسل – ۱ فنجان آب گرم روش انجام کار: – همه‌ی مواد را خوب با هم مخلوط کنید. – سپس ترکیب به‌دست آمده را مصرف کنید. این روش درمانی را دو بار در روز و به مدت دو هفته تکرار کنید.

مضرات و خواص سیب در لاغری و بدنسازی و در دوران بارداری

طرز تهیه و خواص سرکه سیب برای مو لاغری پوست شوره سر

درمان کلیه درد با موز سبز

قرن‌ها است که موز سبز برای رفع مشکل عفونت کلیوی مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا این گیاه دارای خواص شفابخش فراوانی است. موز سبز همچنین، خواص ضد باکتری، ضد التهاب، ملین و دیورتیک کمی دارد. بنابراین، این گیاه هم یکی از داروهای خانگی مناسب برای رفع عفونت و درد کلیه است که توسط مردم چین و بومی‌های امریکا مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است. برای درمان مشکل‌تان می‌توانید با استفاده از دستورالعمل زیر دمنوش موز سبز برای خودتان آماده کنید: عفونت کلیهمواد و وسایل لازم: – ۱ قاشق چایخوری موز سبز تازه یا خشک‌شده (دانه، ریشه یا برگ این گیاه) – ۱ فنجان آب جوش – ۱ قاشق چایخوری عسل یا استویا – صافی – ۱ قوری روش انجام کار: – ابتدا، موز سبز را در قوری بریزید و بعد اب جوش را روی آن بریزید. – اجازه بدهید به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد و بعد دمنوش را صاف کنید. – عسل یا استویا را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. – یک فنجان از ترکیب حاصل را بنوشید. – این دمنوش را ۴ تا ۵ بار در روز مصرف کنید.

خواص و مضرات موز زرد و سبز و قرمز برای کودکان و پوست

درمان کلیه درد با سیر

سیر حاوی خواص آنتی‌بیوتیکی طبیعی است که به مبارزه با عفونت کلیوی کمک می‌کند. به علاوه، این ماده‌ی خوراکی به عنوان یک دیورتیک (ادرارآور) عمل می‌کند و به این ترتیب میکروارگانیسم‌ها و سموم مضر را از کلیه‌ها و بدن شما خارج می‌کند. عفونت کلیهمواد لازم: – ۳ حبه سیر خام روش انجام کار: – سیر را به طور روزانه با معده‌ی خالی مصرف کنید. روش دیگر این است که می‌توانید از مکمل‌ها یا کپسول سیر استفاده کنید، البته پس از آن‌که با پرشک‌تان مشورت کردید.

درمان کلیه درد با برگ کلم، سبوس و پیاز

کلم دارای خواص شفابخش فراوانی است و به همین دلیل بسیاری از مشکلات سلامتی را درمان می‌کند و برای اهداف درمانی زیادی استفاده می‌شود. علاوه بر این، کلم به طور گسترده‌ای برای درمان اگزما، اسکوربوت (بیماری ناشی از کمبود ویتامین ث) و نقرس و غیره استفاده می‌شود. به علاوه برگ‌های آن برای از بین بردن درد ناشی از مشکلات مثانه و بیماری‌های کلیوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه همچنین زخم‌ها و جراحت‌های روی پوست را تمیز می‌کنند. بنابراین، برگ کلم، داروی خانگی مناسبی برای عفونت و درد کلیه است. دستورالعمل زیر را برای تهیه‌ی پمادی با استفاده از کلم برگ، سبوس و پیاز برای درمان عفونت و درد کلیوی دنبال کنید. عفونت کلیهمواد و وسایل لازم: – ۲ تا ۵ برگ کلم – ۳ تا ۴ مشت سبوس – ۲ عدد پیاز – گاز پانسمان – کمی آب – کتری یا تابه روش انجام کار: – ابتدا پیاز را در قطعات کوچک برش بزنید. – سپس برگ کلم، سبوس، پیاز خرد شده و آب را در کتری یا تابه بریزید. – سپس، مخلوط را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید تا آب به طور کامل تبخیر شود. – پس از آن، گاز و پماد را روی منطقه‌ی آسیب‌دیده قرار بدهید. – اجازه بدهید به مدت ۲ تا ۳ ساعت یا یک شب تا صبح بماند. – تا زمانی که عفونت کلیه از بین برود، این روش درمانی را تکرار کنید. شما نباید چیزی داغ را روی قسمتی از شکم که درد دارد بگذارید زیرا دلایل بسیاری برای بروز درد و عفونت شکم وجود دارد. بنابراین، شما باید به دکتر مراجعه کنید تا دلیل بروز مشکل را تشخیص بدهد.

درمان کلیه درد با سیب

سیب حاوی خواص ضد التهابی و فیبر فراوان است که عفونت کلیه را به طور موثر درمان می‌کند. به علاوه، سیب ادرار شما را برای جلوگیری از رشد باکتری‌های مضر، اسیدی‌تر می‌کند. عفونت کلیهمواد لازم: – ۱ سیب روش انجام کار: – ۱ تا ۲ بار در روز سیب مصرف کنید. – شما می‌توانید از آب سیب یا پوره‌ی سیب نیز استفاده کنید.

درمان کلیه درد با برگ قاصدک

قاصدک حاوی خواص دیورتیک است که می‌تواند میزان ادرار را افزایش دهد و مواد زائد را از کلیه‌ها خارج کند و سنگ‌ها را دفع کند. به علاوه، قاصدک می‌تواند گردش خون را در بدن شما، به ویژه در کلیه‌های‌تان افزایش دهد. بنا بر این دلایل برگ گیاه قاصدک نیز یکی از درمان‌های خانگی طبیعی برای رفع عفونت کلیه و درد است، که می‌توانید آن را در خانه امتحان کنید. عفونت کلیه مواد و وسایل لازم: – ۱ تا ۳ قاشق سوپخوری برگ خشک قاصدک – ۱ فنجان آب داغ – یک فنجان روش انجام کار: – برگ‌ها را در فنجان بگذارید. – سپس آب گرم را داخل فنجان بریزید. – اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. – دمنوش را صاف کنید و مایع حاصل مصرف کنید. – مصرف این دمنوش را ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنید.

درمان کلیه درد با ریحان و عسل

ریحان به عنوان یک سم‌زدا و دیورتیک (ادرارآور) عالی شناخته شده‌است که به دفع سنگ کلیه و تقویت کلیه‌ها کمک می‌کند. به علاوه، این گیاه قدرتمند سطح اسید اوریک را در خون کاهش می‌دهد و کلیه را پاکسازی می‌کند تا عفونت از بین برود. ریحان در ترکیب با عسل یکی از بهترین داروهای خانگی را برای عفونت و درد کلیه تشکیل می‌دهد. مواد لازم: – ۱ قاشق غذا خوری عسل – ۱ قاشق چایخوری آب ریحان روش انجام کار: – دو ماده را خوب با هم مخلوط کنید. – سپس این مخلوط را برای رفع مشکل‌تان مصرف کنید. – این روش درمانی را یک بار در روز به مدت ۴ ماه تکرار کنید.

درمان کلیه درد با مریم گلی و نعناع فلفلی

مریم‌گلی دارای روغن‌های فراری است که حاوی خواص درمانی متعدد هستند مانند خواص قابض، ضدعفونی‌کننده و دیگر اثرات آرامش‌بخش، که می‌تواند به پاک کردن سموم و ناخالصی‌های کلیه کمک کند. املاح ضدعفونی‌کننده در مریم گلی می‌تواند به درمان عفونت روده کمک کند، در حالی که رزمارینیک اسید دارای ترکیب ضد التهاب است که از التهاب و درد کلیه جلوگیری می‌کند. مخلوط گیاه مریم‌گلی و نعناع فلفلی می‌تواند به طور موثر درد و اسپاسم را تسکین بدهد و به عنوان یکی از داروهای فوق‌العاده برای عفونت کلیه مورد استفاده قرار بگیرد. عفونت کلیهمواد و وسایل لازم: – ۱ قاشق چایخوری مریم گلی – ۱ قاشق چایخوری برگ نعناع – ۲ فنجان آب داغ – ۱ قوری یا تابه روش انجام کار: – در ابتدا، مریم‌گلی و برگ‌های نعناع فلفلی را در قوری قرار دهید. – بعد، آب داغ را روی آن بریزید و درش را بگذارید. – اجازه دهید چند دقیقه بماند تا خنک شود. – سپس ترکیب را صاف کنید و مایع به‌دست آمده را مصرف کنید. – مصرف این دمنوش را ۲ تا ۳ بار در روز به مدت ۳ ماه ادامه بدهید تا عفونت کلیه درمان شود.

درمان کلیه درد با خردل و آرد گندم

پماد خردل می‌تواند به تحریک روند التیام کمک کند. با این وجود، استفاده از خردل خالص به طور مستقیم روی پوست در دراز مدت می‌تواند منجر به تشکیل تاول یا احساس سوزش شود. بنابراین، مخلوطی از پودر خردل و آرد یا خردل پیچیده شده در تکه‌ای از پارچه می‌تواند از تماس مستقیم آن با پوست جلوگیری کند. به این ترتیب خردل می‌تواند به عنوان یکی از ۳۲ داروی خانگی برتر برای عفونت کلیه عمل کند. شما می‌توانید به جای آب از سفیده‌ی تخم‌مرغ استفاده کنید تا از تشکیل تاول روی پوست جلوگیری کنید. عفونت کلیهمواد لازم: – ۱ قاشق چایخوری پودر خردل – ۴ قاشق چایخوری آرد گندم – ۴ تا ۶ قاشق غذاخوری آب یا سفیده‌ی تخم‌مرغ – ۱ قاشق چایخوری وازلین روش انجام کار: – مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا خمیری آماده شود که غلظت آن به اندازه‌ای است که به راحتی روی پوست پخش شود. – سپس، خمیر حاصل را در منطقه‌ی آسیب دیده استعمال کنید. – اجازه بدهید خمیر به مدت بیش از ۳۰ دقیق بماند. – خمیر را بشویید یا با استفاده از پارچه آن را از روی پوست پاک کنید. – این روش درمانی را یک بار در روز تکرار کنید. توجه داشته باشید که نباید این روش درمانی را برای کودکان زیر ۶ سال استفاده کنید.

درمان کلیه درد با گزنه

گزنه به عنوان یک داروی دیورتیک مؤثر دیگر با هدف افزایش تولید ادرار و جلوگیری از سنگ کلیه و عفونت عمل می‌کند. این گیاه می‌تواند درد را کاهش دهد و عفونت‌های دستگاه ادراری را از بین ببرد. شما می‌توانید از دمنوش گزنه برای درمان عفونت کلیه استفاده کنید و دردهای مفصلی را که ناشی از بالا بودن میزان اسید اوریک در خون به دلیل مشکلات کلیوی هستند، تسکین بدهد. بنابراین، دمنوش گزنه یکی از بهترین داروهای خانگی برای رفع عفونت و درد کلیه است و شما می‌توانید دستورالعمل‌های زیر را برای تهیه‌ی این دمنوش دنبال کنید. عفونت کلیهمواد و وسایل لازم: – ۲ تا ۳ قاشق چایخوری برگ گزنه‌ی خشک – ۱ فنجان آب گرم – ۱ قوری روش انجام کار: – برگ‌ها را درون قوری قرار دهید و سپس آب داغ را روی آنها بریزید. – در قوری را بگذارید و اجازه بدهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. – بعد ترکیب را صاف کنید و پس از آن دمنوش حاصل را مصرف کنید. – این روش درمانی را دو بار در روز برای تسکین درد کلیه یا مفاصل‌تان تکرار کنید.

درمان کلیه درد با گوجه فرنگی

گوجه‌فرنگی نیز یکی از داروهای خانگی برای درمان عفونت و درد کلیه است. این ماده‌ی خوراکی به علت خواص مؤثری که دارد، می‌تواند درد را درمان کند و سنگ‌ها یا عفونت را در کلیه‌ها از بین ببرد. شما می‌توانید از آب گوجه‌فرنگی یا پماد آن برای درمان مشکل‌تان استفاده کنید. روش ۱: آب گوجه‌فرنگی مواد لازم: – ۱ تا ۲ عدد گوجه‌فرنگی – ۱ فنجان آب روش انجام کار: – در ابتدا آب گوجه‌فرنگی را با استفاده از یک مخلوط‌کن یا دستگاه غذاساز بگیرید. – سپس، آب گوجه را به آب اضافه کنید و ترکیب حاصل را مصرف کنید. – این محلول را روزی یک بار مصرف کنید. روش ۲: پماد گوجه‌فرنگی مواد و وسایل لازم: – ۱ عدد گوجه‌فرنگی – یک پارچه‌ی کتانی ضخیم روش انجام کار: – ابتدا، گوجه‌فرنگی را کاملا ریز خرد کنید. – سپس آن را روی پارچه‌ی کتانی ضخیم قرار دهید. – در مرحله‌ی بعد، پارچه را بپیچید و آن را روی منطقه‌ی آسیب بگذارید. – اجازه بدهید به مدت چند دقیقه بماند. – ناحیه را با آب شستشو دهید. – به منظور کاهش درد و التهاب در کلیه‌ها، این روش درمانی را تکرار کنید.

درمان کلیه درد با تنباکوی کینیکینیک

تنباکوی کینیکینیک به طور معمول برای درمان مشکلات ادراری از جمله عفونت مثانه و کلیه استفاده می‌شود. این گیاه همچنین، به عنوان دیورتیک (ادرارآور) برای درمان این مشکل عمل می‌کند و عفونت ناشی از اشریشیا کُلی را که یک باکتری یافت شده در روده‌ی شما است و علت بروز عفونت کلیه و مثانه است، از بین می‌برد. برای این‌که بتوانید عفونت کلیوی را به طور مؤثر و بدون خطر با استفاده از دمنوش تنباکوی کینیکینیک در خانه درمان کنید، می‌توانید دستورالعمل زیر را دنبال کنید: عفونت کلیهمواد و وسایل لازم: – ۱ قاشق چایخوری از برگ گیاه تنباکوی کینیکینیک – ۲ فنجان آب – ۱ تابه روش انجام کار: – برگ‌ها و آب را در تابه بریزید. – اجازه بدهید ترکیب به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه یا تا زمانی که آب کم شود و مقدار آن نصف مقدار اولیه شود، بجوشد و سپس حرارت را خاموش کنید. – دمنوش را صاف کنید و یک فنجان از آن را مصرف کنید. – این روش درمانی را دو بار در روز تکرار کنید. لازم به ذکر است که مادران شیرده و زنان باردار نباید دمنوش گیاهی تنباکوی کینیکینیک را مصرف کنند.

درمان کلیه درد با پوست بید

قرنها است که پوست بید در اروپا و چین برای درمان درد استفاده می‌شود به این دلیل که دارای خواص ضد التهاب، آنتی‌اکسیدانی، ضد‌عفونی‌کننده، کاهش‌دهنده‌ی تب و برخی از خواص تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی بدن است. در نتیجه پوست بید می‌تواند یکی از بهترین داروهای خانگی برای رفع عفونت و درد کلیه باشد که باید در خانه انجام دهید. عفونت کلیهمواد لازم: – ۱ تا ۲ قاشق چایخوری پوست خشک‌شده‌ی درخت بید – ۲۴۰ میلی‌لیتر آب – تنتور پوست بید روش انجام کار: – پوست بید را در آب بریزید و آن را روی اجاق قرار دهید. – اجازه بدهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد. – به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و پس از آن مایع را صاف کنید. – ۱ فنجان از این مایع را مصرف کنید. – این روش درمانی را ۳ تا ۴ بار در روز تکرار کنید. شما می‌توانید پودر پوست بید را که به صورت کپسول با دوز ۶۰ تا ۲۴۰ میلی‌گرم در دسترس است، مصرف کنید. یا گاهی اوقات می‌توانید تنتور پوست بید را به مقدار ۴ تا ۶ میلی‌لیتر و ۳ بار در روز مصرف کنید. پوست بید می‌تواند منجر به برخی از واکنش‌های آلرژیک شود، بنابراین قبل از استفاده از آن، ابتدا مقدار کمی از آن را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید : التهاب کلیه ♥ نارسایی کلیه ♥ سرطان کلیه ♥ سنگ کلیهورم کلیه

  • سجاد ورمزیار

سیب سبز برای لاغری

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۷:۱۱ ب.ظ

سیب سبز برای لاغری

سیب سبز ،سیب سبز در بارداری،سیب سبز،سیب سبز و لاغری،سیب سبز پوشاک،سیب سبز علوم پایه،سیب سبز سلامت،سیب سبز در خواب،سیب سبز نماد چیست،سیب سبز در بارداری،خوردن سیب سبز در بارداری

سیب سبز

به گزارش سایت جسارت سیب سبز گرنی اسمیت (به انگلیسی: Granny Smith Green Apple، به معنی سیب سبز ننه اسمیت) یک رقم از سیب است که ریشه آن به استرالیا و در سال ۱۸۶۸ بر می‌گردد. نام آن به زنی به نام ماریا آن اسمیت (به انگلیسی: Maria Ann Smith) بر می‌گردد که از طریق دانه‌دهی تصادفی آن را به دست آورد. تصور می‌رود این محصول حاصل پیوند سیب خودروی اروپایی و سیب خانگی باشد. به طرز گسترده در نیوزیلند کشت شد و در سال ۱۹۳۵ به بریتانیا توسط گردی آویل معرفی شد. در بخش‌هایی از کانادا به نام خوشمزه سبز (به انگلیسی: Green delicious) در مقابل خوشمزه قرمز (به انگلیسی: red delicious) که نام انگلیسی سیب سرخ است اطلاق می‌شود.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد سیب سبز صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.

خواص درمانی سیب سبز

1-قابض است و حالت استفراغ و دل بهم خوردگی را از بین می برد. ۲-این میوه محبوب را بپزید درمان اسهال خونی است. ۳-آب سیب ترش مخلوط با انار برای تقویت معده و درمان اسهال و دل بهم خوردگی بکار می رود. ۴- یکی از خواص سیب سبز آنست که رب این میوه علاج اسهال ، استفراغ و درد و غم است. ۵-مربای شکوفه سیب برای ضعف معده و ازدیاد نیروی جنسی مفید است. ۶-این میوه برای آنهائیکه مزاج گرم دارند بسیار مفید است بالعکس آنهائیکه مزاج سرد دارند باید سیب شیرین بخورند این میوه در قدیم معالج نقرس و بیماریهای عصبی بوده است.

خواص سیب سبز برای سیاهی دور چشم

هاله‌های تیره و گود به همراه پف در اطراف چشم‌ها نشانه‌ی پیر شدن پوست شما است. گفته می‌شود مصرف موضعی آب سیب تازه به همراه مصرف خوراکی آن تاثیر مثبتی روی این تغییرات ناخوشایند دارد.

علت و درمان تیرگی دور چشم ارثی در نوزاد و کودکان نشانه چیست

خواص سیب های سبز برای سم زدایی از بدن

آب سیب سبز حاوی مقدار زیادی فیبر است، برای همین کبد، ‌کلیه، و دستگاه گوارش را از سموم و عناصر مضر پاک می‌کند. هم‌چنین وجود فیبر به شما اطمینان می‌دهد از مشکلات یبوست خلاص شوید. محتوای زیاد فیبر در آب این میوه به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده کمک می‌کند.

خواص سیب سبز برای شوره سر

خمیری که با برگ و پوست سیب سبز درست شده‌است برای رفع شوره‌ی سر معجزه می‌کند. شما باید از این خمیر به عنوان شامپو استفاده کنید. آب سیب سبز نیز اگر مرتب به پوست سر ماساژ داده شود همین تاثیر را دارد.

خواص سیب های سبز برای بیماری های قلبی عروقی

با مصرف سیب سبز و سایر مواد خوراکی غنی از فلاوونوئیدها، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی تا ۳۵ درصد کاهش می یابد. مطالعات نشان داده اند زنانی که هر روز هر دو نوع سیب قرمز و سبز را می خورند، ریسک بروز حملات قلبی در آنها ۱۳ تا ۲۲ درصد کاهش می یابد چراکه این میوه دارای توانایی کاهش سطح کلسترول بد نیز هست.

علائم انواع بیماری های قلبی و عروقی ناشی از استرس

افزایش رشد مو با مصرف سیب سبز

سیب سبز حاوی مجموعه‌ی هوس برانگیزی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است، برای همین یک درمان طبیعی قوی برای تقویت گیسوی شما است. علاوه بر این، به شما اطمینان می‌دهد ریزش موهایتان تحت کنترل است. هم‌چنین گفته می‌شود مصرف مرتب این آب میوه رشد مو را بهبود می‌بخشد. به‌طور خلاصه مصرف آب سیب سبز می‌تواند به شما کمک کند موهایی بلند، مقاوم و پر پشت را به نمایش بگذارید.

خواص سیب های سبز برای کبد

آب سیب سبز گذشته از این‌که یک عامل سم‌زدای طبیعی است، گفته می‌شود دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان نیز هست. این آنتی‌اکسیدان‌ها در واقع مانع از آن می‌شوند که رادیکال‌های آزاد به کبد آسیب بزند. این در نهایت اطمینان می‌دهد کبد شما علمکرد مناسبی دارد، و آن را در برابر بیماری‌های کبدی مختلف ایمن می‌کند.

سیب سبز و فیبر زیاد

این میوه حاوی فیبر زیادی است، که به پاکسازی بدن و افزایش سوخت و ساز کمک می‌کند. برای همین برای تحرک آزادانه‌ی روده مفید است. همیشه توصیه می‌شود سیب را با پوست بخورید. هرچه روده و بدن‌تان تمیزتر باشد، شما شادتر و سالم‌تر خواهیدبود.

خواص سیب های سبز برای لاغری

این نوشیدنی سبز رنگ یک خوراکی سیرکننده برای میان‌وعده است. گفته می‌شود آب سیب سبز که سرشار از فیبر و دارای چربی، قند، و سدیم کم است، حملات گرسنگی را محدود می‌کند. به علاوه، ظرفیت کالری‌سوزی را افزایش می‌دهد، که به شما کمک می‌کند به شیوه‌ای دلچسب به وزن ایده‌آل‌تان برسید.

خواص سیب های سبز برای ریه

مطالعات نشان داده اند که خوردن منظم سیب سبز به خاطر منبع غنی فلاوونوئیدها، ریسک ابتلا به بیماری آسم را کاهش می دهد. محققان ادعا می کنند فلاوونوئیدها با کاهش ریسک بروز آسم مرتبط هستند. همچنین مشخص شده است که سیب سبز ریسک سرطان ریه در زنان را تا ۲۱ درصد کاهش می دهد.

خواص سیب های سبز برای بیماری های التهابی

همان‌طور که در بالا گفته شد، آب سیب سبز حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است. این آنتی‌اکسیدان‌ها در واقع بدن شما را در برابر آسیب اکسیداتیو –بیماری‌های التهابی دردناک- از قبیل روماتیسم و آرتروز ایمن می‌کند. پژوهش‌ها حاکی از آن است بزرگسالانی که از این بیماری‌های التهابی رنج می‌برند باید آب سیب سبز را در رژیم غذایی‌شان بگنجانند.

مواد معدنی موجود در میوه

سیب سبز حاوی تعدادی از مواد معدنی – آهن، روی، مس، منگنز، پتاسیم، و غیره – است که مواد معدنی کم‌نیاز بوده و برای بهداشت و سلامت انسان ضروری هستند. آهن موجود در سیب یک عنصر کم‌نیاز است و به بالا بردن میزان اکسیژن خون و افزایش سرعت سوخت و ساز کمک می‌کند.

خواص سیب های سبز برای بینایی

آب سیب سبز منبع انواع ویتامین‌ها است. گفته می‌شود ویتامین A موجود در این آب میوه ظرفیت آن را دارد که بینایی‌تان را تقویت کند و بهبود ببخشد.

خواص سیب های سبز در جلوگیری از لخته شدن خون

سیب سبز حاوی ترکیبات شیمیایی موسوم به روتین است که می تواند از تشکیل لخته های خون پیشگیری کند. روتین می تواند عملکرد آنزیم های تسهیل کننده تشکیل لخته خون را متوقف سازد. از اینرو به گفته محققان، این میوه به مقابله با بیماری قلبی و سکته کمک می کند. مصرف یک لیوان آب این میوه سبز یا خوردن یک سیب سبز کامل به حفظ سلامت بیشتر شما کمک می کند.

خواص ضد پیری سیب سبز

آنتی‌اکسیدان‌هایی از قبیل ویتامین A، ویتامین C، و فنول‌های موجود در آب سیب سبز در به تعویق انداختن پیری زودرس نقش مهمی دارند. رادیکال‌های آزاد موجود در بدن سبب بروز زودرس چین و چروک، خطوط عمیق، و لکه می‌شود. مصرف مرتب این آب‌میوه‌ی سرشار از آنتی‌اکسیدان می‌تواند به بدن کمک کند با این رادیکال‌های آزاد مبارزه کند و آسیب‌ها را کنترل، و حتی بهتر از آن، حذف کند.

خواص آب سیب سبز

این نوشیدنی تازه و سبز رنگ ویتامین ها ومواد معدنی بالایی داره.آنتی اکسیدان ها .فلاونوئیدها وپلی فنل ها و پتاسیم موجود در این میوه از قلب محافظت می کنه و عضلات بدن رو تقویت می کنه. فیبر موجود در آب سبز کبد، کلیه و دستگاه گوارش را سم زدایی میکنه. وجود فیبر نیز یبوست را درمان میکنه. محتوای فیبر بالا در این آب نیز خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش میده. آب سیب دارای ویتامین سی فراوان که مهمترین آنتی اکسیدان طبیعی محسوب میشود و به این دلیل خاصیت ضد سرطان هم دارد.این آنتی اکسیدان از التهاب جلو گیری میکند. آب سبز این میوه منبع ویتامین های A.E.C.K است . پتاسیم ومنگنز باعث افزایش متابولیسم شده و به این ترتیب آب سیب میتواند وعده ای مناسب برای رژیم محسوب میشود. آب استخراج شده از این میوه سطح کلسترول را کنترل کرده و قلب و عروق را سالم نگه می دارد. آب سبز سرشار از کلسیم، برای تقویت دندان و استخوان و سالم نگه داشتن آنها ضروری میباشد .زنان، به خصوص، در دوران یائسگی ، باید این نوشیدنی را در رژیم غذایی خود برای جلوگیری از پوکی استخوان استفاده کنند. مطالعات نشان می دهد که استفاده منظم از این میوه می تواند ۲۳% از آسم را کاهش بدهد و افرادی که سیگار میکشند از بیماری های انسدادی ریه حفظ بشوند. آکنه و جوش، هر دو بعلت التهاب پوست بوجود می میایند. آب سبز این میوه تازه شامل آنتی اکسیدان ها ی زیادی است که میتواند با آب سیب خالص و رقیق نشده صورت را بشوئید. آب سبز این میوه میتواند پیری مغز را به تعویق انداخته و از مشکلات حافظه در دوران سالمندی بخصوص آلزایمر پیشگیری میکند همینطور یک درمان طبیعی بالقوه برای تقویت مو ها میباشد. ریزش مو را کنترل کرده و با استفاده منظم از این آب میوه تازه موها را تقویت خواهد شد.

بهبود بافت پوست با مصرف سیب سبز

یک ماسک صورت که شامل استفاده از سیب سبز است می‌تواند پوست‌تان را به صورت عمقی رطوبت‌رسانی کند و با بهبود بافت کلی پوست، ظهور چین و چروک را منتفی کند. شما می‌توانید برای بهبود میزان رطوبت پوست‌تان از آب سیب سبز کمک بگیرید. می‌توانید آب سیب را به صورت خوراکی یا به عنوان شست و شو دهنده‌ی صورت مصرف کنید تا از خشکی پوست جلوگیری کنید.

سیب سبز و تغذیه پوست

سیب سبز به لطف محتوای ویتامین بسیار زیاد برای مراقبت از پوست شما مفید است و تاثیر زیادی در سفیدی و تغذیه‌ی پوست دارد. این نوشیدنی سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است و شما می‌توانید این نوشیدنی را در برنامه‌ی مراقبت از پوست خود بگنجانید. به این طریق میزان پروتئین‌های کلاژن و الاستین افزایش می‌یابد، که در نهایت به واسطه‌ی تغذیه و درمان پوست از اعماق درون، رنگ پوست‌تان را بهبود می‌بخشد.

سیب سبز و چربی پایین

برای کسانی که وزن‌شان را کنترل می‌کنند این یک خوراکی فوق‌العاده است. آدم‌هایی که در رژیم هستند و /یا مرتب به باشگاه می‌روند باید حتما یک سیب را در رژیم غذایی روزانه‌شان داشته‌باشند. این میوه چربی‌های موجود در رگ‌های خونی را جمع می‌کند وکمک می‌کند خون به خوبی به قلب جریان داشته‌باشد تا از احتمال وقوع سکته جلوگیری کند.

پیشگیری از بیماری های پوستی با مصرف سیب سبز

بسیاری از مواقع کمبود مواد مغذی باعث می‌شود پوست در معرض خطر انواع اختلالات پوستی، از جمله اگزما و سرطان قرار بگیرد. آب سیب سبز اطمینان می‌دهد پوست مواد مغذی را به مقدار کافی دریافت می‌کند. هم‌چنین از پوست در برابر بیماری‌های مختلف محافظت می‌کند.

خواص سیب های سبز برای استخوان

سیب سبز منبع غنی پتاسیم، ویتامین K و کلسیم است که خوردن آن، بسیار برای زنان مفید است. مطالعات نشان می دهد که ویتامین K به پیشگیری از پوکی استخوان در زنان کمک کرده و موجب بهبود سلامت استخوان های آنها می شود.

درمان و علائم پوکی استخوان در جوانی چیست و درمان آن

خواص سیب های سبز برای جوش

سیب سبز یک درمان ضد آکنه بسیار موثر نیز هست. مصرف مرتب سیب سبز به شما کمک می‌کند از سر باز کردن جوش‌ها جلوگیری کنید.

انتخاب و نگهداری از سیب سبز

هنگام خریدن سیب سبز به دنبال سیب‌های سفت و بدون لکه، ضرب دیدگی باشید که رنگ روشنی دارد. از انتخاب سیب‌های پلاسیده اجتناب کنید. بهتر است همیشه سیب‌های باز را به سیب‌های بسته‌بندی شده ترجیح بدهید. به این طریق قبل از این‌که پولی بپردازید می‌توانید سیب‌ها را ببویید. هرگز سیب‌هایی نخرید که بوی مصنوعی می‌دهند.بهترین جا برای نگهداری سیب سبز در یخچال است. سیب‌ها را در کیسه‌ی پلاستیکی سوراخ‌دار بپیچید و پس از این‌که کمی آب روی آن پاشیدید، در خنک‌ترین قسمت یخچال نگهداری کنید. به این طریق سیب‌های شما تقریبا به مدت ۲ هفته تازه می‌ماند. دمای اتاق نیز برای نگهداری سیب سبز به مدت کوتاه کاملا مناسب است. فقط حتما مرتب آنها را بررسی کنید چون اگر در یخچال نگهداری نشوند زودتر خراب می‌شوند.

نکاتی در مورد سیب سبز

– سیب می‌تواند فرآیند رسیدن میوه‌های دیگر را تسریع کند، چون یک گاز طبیعی به نام اتیلن از آن ساطع می‌شود. برای بهره‌مندی از این خاصیت سیب، آن را به همراه میوه‌های نارس در یک کیسه‌ی پلاستیکی بپیچید. – هنگام طبخ سیب، کمی شکر به آن اضافه کنید. انجام این کار در آغاز فرآیند طبخ کمک می‌کند سیب‌ها شکل ظاهری بهتری پیدا کنند. – استفاده از قالب کیک چرب‌شده برای طبخ سیب می‌تواند مفید باشد. قالب کیک تکیه‌گاه خوبی برای سیب‌های پخته است. – می‌توانید سیب سبز را به شیوه‌های مختلف مصرف کنید. می‌توانید میوه را به صورت کامل با پوست یا بدون پوست بخورید، یا می‌توانید با آن شیک سیب درست کنید، با آن پای سیب درست کنید یا آن را به دسرها و بستنی‌هایتان اضافه کنید. بهترین شیوه این است که آن را به صورت میوه‌ی کامل بخورید، به این طریق تمام مواد مغذی آن حفظ می‌شود. – اوه! به یاد داشته‌باشید هرگز دانه‌های سیب را نخورید چون کمی سمی است و برای همین شاید برای سلامت‌تان مضر باشد.

بیشتر بخوانید : سرکه سیبانبهآناناسهلوکیوی

  • سجاد ورمزیار

وزوز گوش و طب سنتی

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۲ ق.ظ

وزوز گوش و طب سنتی

وزوز گوش ,وزوز گوش نشانه چیست,وزوز گوش به انگلیسی,وزوز گوش و درمان آن,وزوز گوش راست,وزوز گوش و سرگیجه,وزوز گوش از چیست,وزوز گوش و سردرد,وزوز گوش طب سنتی،درمان وزوز گوش با عسل

وزوز گوش , وزوز گوش نشانه چیست , وزوز گوش و درمان آن , وزوز گوش راست

توضیحاتی در مورد وزوز گوش

وزوز گوش یا پُرشنوایی وضعیت‌هایی هستند که در آن‌ها، بیمار به صورت گاه و بیگاه‌ صداهای ناخوشایندی را در گوش خود می‌شنود. این صداها ممکن است به خواب و تمرکز بیمار آسیب برسانند. یکی از دلایل احتمالی بروز این بیماری، وجود نقص در دستگاه شنوایی نظیر اختلافات فشار و جراحت در حفره‌ی گوش داخلی و عصب‌های گوش، عدم تعادل عصبی در ستون فقرات یا آرواره، وجود التهاب یا تنش در گردش خون ماهیچه‌ها، عدم تعادل در آرواره و دندان‌ها، آسیب‌ به اعصاب شنوایی ناشی از افزایش سن،‌ عدم تعادل در مهره‌های گردنی،‌ ورود شی خارجی به گوش داخلی و غیره است.

در این مطلب از سایت جسارت در مورد وزوز گوش صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

وزوز گوش چیست

وزوز گوش عبارت است از احساس صدای زنگ یا صداهای دیگر در گوش یا درک آن در مغز هنگامی که محرک صوتی خارجی وجود ندارد.[۲] این صدا معمولاً به صورت زنگ می‌باشد. این حالت می‌تواند به صورت موقتی یا دائمی باشد. اگر وزوز گوش خفیف باشد در حالت آرامش شنیده می‌شود ولی اگر خیلی شدید باشد در شنوایی فرد تداخل به وجود می‌آورد و می‌تواند باعث اختلال فعالیت و خواب، و عصبی‌شدن فرد شود. وزوز گوش به دو دسته تقسیم می‌شود: وزوز خودشنو یا ذهنی (subjective): شکل معمول وزوز که فقط خود فرد آن را می‌شنود. وزوز دگرشنو یا عینی (objective): شکل نادری از وزوز که برای خود فرد و اطرافیانش قابل شنیدن است.

علل وزوز گوش

وزوز گوش به تنهایی یک بیماری نیست بلکه علامت بسیاری از بیماری‌های گوش می‌باشد مانند کاهش شنوایی (به خصوص پیرگوشی)، عفونت گوش، بیماری منیر، عارضه جانبی داروها، جسم خارجی، کاهش شنوایی ناشی از سروصدا. نوعی وزوز ناشی از اختلالات عروقی نیز وجود دارد که ضربان‌دار است و وزوز تپشی (pulsatile) نامیده می‌شود.

شیوع وزوز گوش

وزوز گوش تقریباً شایع است و در یک بررسی یک‌پنجم افراد ۵۵ تا ۶۵ سال آن را ذکر کرده‌اند.

درمان وزوز گوش

درمان به عامل ایجادکننده مرتبط می‌باشد. درمان علل ذهنی تزریق لیدوکائین به گوش داخلی، تجویز بنزودیازپین‌ها و ضدافسردگی‌های سه‌حلقه‌ای، پرهیز از کافئین، نمک و نیکوتین، مصرف مکمل روی می‌باشد و همچنین از درمان‌های جدید نیز می‌توان بیوفیدبک و نوروفیدبک را نام برد. درمان علل عینی پرتوجراحی با اشعه گاما (گاما نایف)، سم بوتولینیوم، پوشاندن حلزون شنوایی با کاشت تفلون، شستشوی گوش (در صورت وجود سرومن)، مصرف پروپرانولول و کلونازپام و … می‌باشد. گاه وسیله‌ای شبیه به سمعک نیز به کار گرفته می‌شود که با ایجاد نوفه در گوش مورد نظر، وزوز را پوشش و کاهش می‌دهد، به این وسیله، پوشانهٔ وزوز می‌گویند. کاهش وزوز با استفاده از پوشانهٔ ترازپایین را نیز فرونشانی وزوز می‌نامند. گاه یک رویکرد درمانی جامع نیز با هدف خوگیری و کنار آمدن بیمار با وزوز انجام می‌گیرد که اصطلاحا به آن آموزش‌درمانی وزوز گفته می‌شود.درمان وزوز گوش می‌تواند بسیار دشوار باشد؛ از این رو، در درجه‌ی اول، جهت اجتناب از این وضعیت باید مراقبت‌های کامل را به عمل آورید، یا در صورت ابتلا به این مشکل، از انجام کارهایی که ممکن است این علائم را وخیم کنند، خودداری کنید. علائم قابل ملاحظه‌ در این وضعیت ممکن است شامل احساس ضعف و بی‌حسی در یک طرف صورت، از دست دادن هماهنگی در برخی اندام‌های مرتبط، و شنیدن صداهای هیس‌هیس، وزوز، و غرغر از داخل گوش باشند. وزوز گوش ممکن است بیش از یک هفته به طول بینجامد.

وزوز گوش و ترفند ضربه‌ ی ملایم به جمجمه

۱. ترفند ضربه‌ی ملایم به جمجمه الف. گوش‌های‌تان را با کف دست‌تان به گونه‌ای بپوشانید که انگشتان‌تان به سمت پشت سرتان باشند و جمجمه‌تان را پوشش دهند. ب. در این وضعیت، نوک انگشتان وسط دو دست باید همدیگر را لمس کنند. پ. انگشتان اشاره‌تان را روی انگشتان وسط‌تان قرار دهید. ت. در این حالت، ضربه‌ی سریع و ملایمی به جمجمه‌تان بزنید؛ به گونه‌ای که صدای ضربه را با گوش‌تان بشنوید. ث. این حرکت را ۴۰ الی ۵۰ بار تکرار کنید تا صدای زنگ گوش‌تان فروکش کند.

وزوز گوش و سرکه سیب

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب حل کنید. این محلول را روزی ۲ الی ۳ بار بنوشید تا احساس صدای زنگ در گوش‌تان تسکین یابد.

وزوز گوش و سیر

دو حبه سیر را له کنید و به همراه روغن کنجد حرارت دهید. سپس این ترکیب را از صافی عبور دهید و ۲ الی ۳ قطره از آن را در هر گوش‌تان بچکانید. این کار را باید هر شب، به مدت یک هفته، قبل از خواب انجام دهید.

وزوز گوش و پیاز

مقداری پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید. سپس آب پیاز را به مدت ۳۰ ثانیه حرارت دهید و اجازه دهید خنک شود. ۲ الی ۳ قطره از آن را در هر گوش‌تان بچکانید. ۵ دقیقه صبر کنید سپس سرتان را به طرفین خم کنید تا آب اضافه‌ی پیاز از گوش‌تان خارج شود. این کار را باید هر روز، به مدت یک هفته انجام دهید.

وزوز گوش و زنجبیل

با دم کردن یک و نیم قاشق غذاخوری زنجبیل تازه‌ی رنده شده در یک فنجان آب جوش، به مدت ۱۰ دقیقه، دمنوش زنجبیل تهیه کنید. سپس این دمنوش را از صافی عبور دهید و مقدار اندکی عسل به آن اضافه کنید. این دمنوش را روزانه ۲ الی ۳ دفعه،‌ به مدت چندین روز، نوش جان کنید تا علائم وزوز گوش‌تان تسکین یابند.

وزوز گوش و آب نمک

یک قاشق غذاخوری نمک و یک قاشق غذاخوری گلیسیرین را در ۲ فنجان آب گرم حل کنید. این محلول را در یک ظرف مخصوص اسپری بینی بریزید و داخل هر یک از سوراخ‌های بینی‌تان اسپری کنید. این روش درمانی را باید روزانه ۲ الی ۳ مرتبه تکرار کنید تا گرفتگی داخل مجاری بینی‌تان به طور کامل باز شود.

وزوز گوش و کدو تنبل

کدو تنبل می‌تواند به خوبی کمبود ویتامین A را در بدن از بین ببرد؛ ویتامین A برای کارکرد مناسب حلزون گوش (در گوش داخلی) و کنترل انتقال و دریافت صدا در بدن بسیار ضروری است.

وزوز گوش و روغن خردل

کمی روغن خردل را حرارت دهید و چند قطره از آن را در گوش‌تان بچکانید. اجازه دهید روغن خردل به مدت ۱۰ دقیقه در گوش‌تان بماند و سپس، سرتان را به دو طرف کج کنید تا روغن اضافه از آن‌ها خارج شود. این کار را هر روز، به مدت یک هفته ادامه دهید.

درمان خانگی وزوز گوش

مصرف آناناس را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید تا از تاثیر آنزیم موجود در آن به نام بروملین بر کاهش التهابات بدن‌تان بهره‌مند شوید. هم‌چنین می‌تواند آب آناناس نیز نوش جان کنید. ۱۰. میوه‌ی خشک جویدن میوه‌ی خشک نظیر کشمش، خرما، و برگه‌ی زردآلو می‌تواند جریان خون را در نواحی اطراف گوش‌های‌تان بالا ببرد، و از این طریق، درد و التهاب آن ناحیه‌ی را تسکین دهد. این کار ناراحتی‌های ناشی از وزوز گوش‌تان را کاهش می‌دهد. مطلب مرتبط: گوش درد: ۱۴ درمان خانگی برای تسکین درد گوش ۱۱. روغن کنجد خواص آرامش‌بخش و تسکین دهندگی روغن کنجد به سرعت می‌توانند علائم مرتبط با وزوز گوش را کاهش دهند. فقط کافی است به اندازه‌ی ۵ الی ۱۰ قطره روغن کنجد را کمی حرارت دهید؛ سپس به پهلو دراز بکشید و به فاصله‌ی ۵ تا ۶ دقیقه، روغن کنجد گرم را در هر دو گوش بریزید. هنگام انجام این کار سعی کنید عمیق نفس بکشید. ۱۲. پا شویه ابتدا پاهای‌تان را در آب داغ بگذارید و سپس، آن‌ها را در آب سرد قرار دهید. این روش صداهای زنگ، هیس‌هیس، یا وزوز را در گوش‌تان به حداقل می‌رساند. ۱۳. دمنوش تخم شنبلیله مقداری تخم شنبلیله‌ی خرد شده (۱ قاشق چای خوری) را در یک فنجان آب جوش بریزید؛ اکنون این ترکیب را به مدت ۶ الی ۷ دقیقه با شعله‌ی ملایم حرارت دهید. این دمنوش را روزی دو دفعه، حداقل به مدت ۱۰ روز پشت سر هم، بنوشید تا وزوز گوش‌تان تسکین یابد. این دمنوش را با شیر میل نکنید. نکته: زنان باردار نباید از این درمان خانگی استفاده کنند. ۱۴. روغن نارگیل روغن نارگیل را به مقدار اندکی حرارت دهید. آن را در گوش‌تان بریزید تا صدای زنگ و وزوز گوش‌تان کاهش یابد. درمان وزوز گوش ۱۵: روغن کرچک چند قطره روغن کرچک را در گوش‌های‌تان بریزید و تکه پنبه‌ای را داخل گوش‌های‌تان قرار دهید. این کار را باید هر روز انجام دهید تا از درد و صدای زنگ در گوش‌تان خلاص شوید.

وزوز گوش در طب سوزنی

وزوز گوش را می‌توان با استفاده از طب سوزنی به طور موثری درمان کرد. نقاط طب سوزنی برای درمان وزوز گوش در همه‌ی جای بدن یافت می‌شوند؛ از جمله سر، پا، شکم، کمر، پشت، و غیره. برای خلاصی از درد گوش، و پیش از توسل به طب سوزنی با پزشک معالج‌تان مشورت کنید.

درمان گیاهی وزوز گوش

مواد موجود در درخت کهن‌دار یا جینکو دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی هستند و می‌توانند تمام انواع عفونت‌ها را درمان کنند و گردش خون را نیز در گوش‌ها بهبود ببخشند؛ به این ترتیب، می‌توانند احساس زنگ گوش را نیز کاهش دهند. روزی ۳ الی ۴ مرتبه، حدود ۱۲۰ الی ۲۴۰ میلی‌گرم عصاره‌ی درخت کهن‌دار یا جینکو را میل کنید. نکته: این درمان خانگی برای کودکان توصیه نمی‌شود. ۱۸. ریحان مقداری برگ ریحان را با استفاده از یک دستگاه خردکن خرد کنید. آب برگ‌های ریحان را بگیرید. آن را کمی حرارت دهید و چند قطره از آن را با استفاده از یک قطره چکان درون گوش‌تان بریزید. این کار را باید روزی ۲ دفعه، به مدت ۳ الی ۴ روز انجام دهید. ۱۹. بابونه، دارچین، هماور طبی (کامفری) بابونه، دارچین، و هماور طبی (کامفری) را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را ظرفی در بسته به دور از هوا و آب نگهداری کنید. یک قاشق چای خوری از این مخلوط را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آب (یک فنجان) دم کنید. این دمنوش را از صافی عبور دهید و روزی سه بار نوش جان کنید تا از شر وزوز گوش خلاص شوید.یک قاشق غذاخوری چای سبز را به مدت ۱۵ دقیقه در یک فنجان آب جوش دم کنید. این دمنوش را از صافی عبور دهید و روزی ۲ الی ۳ مرتبه بنوشید. این دمنوش سرشار از آنتی‌اکسیدان است؛ از این رو، می‌تواند از صدای زنگ گوش پیشگیری کند. ۲۱. دمنوش داروش ۳ قاشق غذاخوری داروش را در ظرفی حاوی ۳ فنجان آب جوش بریزید. اجازه دهید به خوبی دم بکشد. سپس این دمنوش را از صافی عبور دهید و هنگام صبح بنوشید؛ این دمنوش را دو دفعه‌ی دیگر در روز میل کنید تا از شر مشکل وزوز گوش خلاص شوید. ۲۲. اورگانو (پونه کوهی) اورگانو (پونه کوهی) دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتری، و ضد ویروسی است. حدود یک قاشق غذاخوری اورگانو خشک شده را به مدت۱۰ الی ۱۵ دقیقه در ۱۰۰ میلی‌لیتر آب بجوشانید. این جوشانده را روزی یک بار بنوشید تا درد ناشی از وزوز گوش‌تان کاهش یابد. درمان وزوز گوش۲۳: تخمه آفتابگردان تخمه آفتابگردان را می‌توانید مستقیما یا به صورت دمنوش (روزی یک یا دو بار) میل کنید تا گوش دردتان برطرف شود. ۲۴. گل ساعتی یک قاشق غذاخوری گل ساعتی خشک شده را در یک فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. سپس این دمنوش را از صافی رد کنید. برای خلاصی از شر درد گوش، این دمنوش را پیش از رفتن به تخت‌خواب میل کنید. ۲۵. موز سبز مقدار برگ موز سبز را بکوبید و له کنید. دو قاشق غذاخوری از آن را در یک فنجان آب بریزید و به مدت هشت هفته، روزی سه بار نوش جان کنید تا بهبودی حاصل شود. یا این‌که، برای مقابله با این مشکل از آب موز سبز استفاده کنید. فقط کافی است تکه پنبه‌ای را به آن آغشته کنید و داخل گوش‌تان قرار دهید. بعد از حدود ۵ الی ۶ دقیقه، پنبه را از گوش‌تان خارج کنید. درمان وزوز گوش ۲۶: گوجی‌بری این داروی گیاهی حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است که می‌توانند جریان خون را در اطراف گوش‌ها بهبود ببخشند؛ به این ترتیب، گوجی‌بری می‌تواند به طور موثر به درمان وزوز گوش کمک کند.

درمان وزوز گوش با روغن های گیاهی

قطره روغن اسطوخودوس، ۱۵ قطره روغن میوه‌ی ارس، ۱۵ قطره روغن درخت سرو، ۵ قطره روغن گل بی‌مرگ، و ۳۰ قطره روغن حامل (روغن مفید و بی‌ضرری که غلظت سایر روغن‌ها را کاهش دهد، نظیر روغن نارگیل، روغن بادام، روغن جوجوبا یا روغن کرچک) را با هم ترکیب کنید. این ترکیب روغنی را در یک ظرف سیاه رنگ در محیطی تاریک نگهداری کنید. این ترکیب را روی استخوان پشت گوش، نرمه‌ی گوش، و روی گردن ماساژ دهید. یا این‌که، می‌توانید این روغن‌های گیاهی را به صورت جداگانه استفاده کنید. تکه پنبه‌ای را به هر یک از روغن‌های گیاهی مورد علاقه‌تان آغشته کنید. پنبه را به مدت یک شب داخل گوش‌تان قرار دهید. هنگام صبح، آن را از گوش‌تان خارج کنید و گوش خود را تمیز کنید. نکته: هرگز این روغن‌های گیاهی را مستقیما داخل گوش‌تان نریزید.

بیشتر بخوانید : عفونت گوش ♥ زنگ زدن گوش ♥ کیپی گوش ♥ پارگی پرده گوشالتهاب گوش

  • سجاد ورمزیار

کچلی سکه ای واگیر دارد

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۲۵ ق.ظ

کچلی سکه ای واگیر دارد

کچلی ,کچلی سکه ای,کچلی سکه ای ریش,کچلی سکه ای سر,کچلی سکه ای چیست,کچلی سکه ای موی سر,کچلی سکه ای پشت سر,کچلی سکه ایی,کچلی سکه ای در کودکان

کچلی , کچلی سکه ای , کچلی سکه ای ریش , کچلی سکه ای سر

توضیحاتی در مورد کچلی

کچلی و ریزش مو از جمله مشکلات اصلی است که اغلب آقایان و برخی از بانوان به آن دچار می شوند. کچل شدن به میزان زیادی زیبایی و چهره فرد را تحت تاثیر قرار می دهد، به همین دلیل لازم است تا تمهیداتی برای جلوگیری از ریزش مو در نظر گرفته شود. در این مطلب از سایت جسارت در مورد کچلی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

کچلی چیست

کچل شدن نوعی عفونت پوست و ریزش موی ناشی از عامل قارچی است. در کچلی سر این ضایعات با حدود کاملاً مشخص و پوسته دهنده باعث ریزش مو به صورت لکه و پوسته ریزی سر، تغییر رنگ، شکنندگی و سست شدن موها در محل زخم، ریزش و طاسی موقتی می‌شود. اما خود طاسی متفاوت با کچلی است. انواع کچلی که ناشی از قارچها هستند مانند کچلی سر، کچلی ریش، کچلی عانه، کچلی بدن، کچلی ناخن و… از انواع قارچها مانند میکروسپورومها، تریکوفیتونها، اپیدرموفیتونها به وجود می‌آیند. روش انتقال کچلی تماس مستقیم فرد به فرد، از محیط (قارچ‌های خاک دوست) یا وسایل آلوده مشترک مانند شانه، روسری، حوله و دمپایی است. کچل شدن عفونت قارچی پوست و موی سر، ابرو و مژه‌ها می‌باشد که توسط میکروسپوروم و ترایکوفیتون ایجاد می‌گردد. ضایعات به صورت لکه‌های گرد منظم یا نامنظم در پوست سر همراه با شوره، التهاب، خارش و ریزش مو ایجاد می‌شوند. کچل شدن موی سر بیماری مسری بوده که معمولاً در بچه‌ها و بندرت در بالغین دیده می‌شود. عوامل بیماری از انسان به انسان، از خاک به انسان، از حیوان به انسان و حتی گاهی از انسان به حیوان منتقل می‌شوند.

کچلی قارچ سر

قارچ سر اغلب در اثر شرایط بهداشتی نامناسب و قرار گرفتن پوست سر برای مدت طولانی در شرایط گرم و مرطوب گسترش می‌یابد. بیماری مذکور معمولاً کودکان خردسال را تحت تأثیر قرار داده و در دنیا بسیار رایج است و از طریق تماس با فرد مبتلا شیوع می‌یابد. انتقال بیماری همچنین می‌تواند از طریق تماس با هر وسیله‌ای که با پوست و موی فرد آلوده تماس داشته است صورت گیرد از جمله شانه، کلاه و لباس. این بیماری همچنین از طریق تماس با حیواناتی که این قارچ را در بدن خود دارند (اغلب سگ، گربه، گاو و گوسفند) منتقل می‌شود. در کچل شدن ناشی از قارچها ما شاهد بروز کچلی سر ،کچلی ریش صورت ،کچلی عانه و کچلی سایر نقاط بدن هستیم.

انواع کچلی

از نظر بالینی کچل شدن سر به سه شکل دیده می‌شود: ۱- اکتوتریکس (Ectothrix) : شایع‌ترین فرم کچل شدن سر می‌باشد که ضایعات آن قبل از دوران بلوغ دیده شده و به صورت اپیدمی در مدارس شایع می‌باشد. ضایعات منفرد یا متعدد به صورت لکه‌های گرد یا بیضی با حاشیه کاملاً مشخص دیده می‌شوند. موها در محل ضایعه خاکستری رنگ شده و چند میلیمتر بالاتر از سطح پوست شکننده می‌شوند. عفونت اکتوتریکس به سه صورت لکه‌های بدون مو یا لکه‌های خاکستری (Gray patch) یا به فرم کریون Kerion (آبسه‌های ملتهب چرکی با ترشحات زرد رنگ) همراه با آدنوپاتی (تورم غدد لنفاوی) دیده می‌شود که عامل قارچی از حیواناتی مانند گاو و گوسفند به انسان منتقل می‌شود. درعفونت اکتوتریکس (خارج موئی) عوامل قارچی پس از ورود در ساقه مو رشد کرده و سپس از مو خارج شده و در اطراف ساقه مو به شکل آرتروکونیدی و کونیدی دیده می‌شوند. عوامل ایجاد کننده اکتوتریکس: میکروسپوروم کنیس (حیوان دوست)، میکروسپوروم جیپسئوم (خاک دوست)، ترایکوفیتون منتاگروفیتس (انسان دوست) و ترایکوفیتون وروکوزوم (حیوان دوست) می‌باشند. ۲- اندوتریکس (Endothrix) : عوامل قارچی در داخل مو رشد و تکثیر می یابند.

درمان کچلی قارچی

درمان کچلیهای قارچی داروهای ضد قارچی است مانند گریزئوفولوین، کلوتریمازول، فلوکونازول و… البته درمان معمولاً طولانی و دشوار است. خشک نگهداشتن ضایعات ضروری است. برای ضایعات ناحیه سر، هر روز موها را باید با شامپو شستشو داد. موها را کوتاه کنید ولی نتراشید. این کار را هر دو هفته یک بار تکرار کنید.

کچلی سکه ای

کچلیهای سکه‌ای تنها یک مشکل مربوط به پوست و مو نیست، عامل این اتفاق در بدن شما نهفته است و از آنجا که برای برطرف کردن این عامل تلاشی نشده پس از کاشت مو دوباره به‌خاطر همان واکنش قبلی که بدن نشان داده، موهای کاشته شده از دست می‌روند. کچلی سکه‌ای اتفاق شایعی است که گاهی بدون دلیل و بی‌توجه به اینکه زن هستید یا مرد سراغ‌تان می‌آید اما اگر شما هم دچار این مشکل شده‌اید و می‌خواهید بدانید که این بیماری از کجا سر و کله‌اش پیدا شده و این ریزش موها تا کجا می‌خواهد ادامه پیدا کند با ما همراه شوید

کچلی سکه ای یا آلوپسی

اسم علمی این بیماری «آلوپسی آره آتار» است. کچلیهای سکه‌ای نوعی بیماری خودایمنی است که در آن فولکول‌های موی شما از بین نمی‌روند اما بدن‌تان موها را اضافی تلقی کرده و تیشه به ریشه خودش می‌زند. با وجود بحث‌وجدل‌های زیاد هنوز علت اصلی این بیماری مشخص نیست. در قدیم باور بر این بود که عفونت‌ها عامل بروز کچل شدن هستند که امروزه این نظریه رد شده است. گذشته از این، برای اینکه درمان درستی برای مشکل خود پیدا کنید، ابتدا باید نوع کچلیتان را تشخیص دهید. اگر ریزش موهای‌تان با خارش، سوزش و تورم همراه است در گروه مبتلایان کچلیهای سکه‌ای قرار نمی‌گیرید. درست است که اسم این بیماری کچلی سکه‌ای است اما مقدار ریزش موها ربطی به اندازه سکه ندارد و همیشه محدود به میزان اولیه ریزش نمی‌ماند. به عبارت دیگر، شاید ناحیه کچلی در ابتدا کم باشد اما ممکن است بعدا گسترده‌تر شود و حتی تا کچلی کامل هم پیش برود که در این موارد درمان دشوارتر می‌شود. از سوی دیگر، کچلی سکه‌ای فقط روی سر ظاهر نمی‌شود ممکن است ابروها و مژه‌ها را هم کچل کند. ریش و سبیل یا دیگر نقاط بدن هم از این بیماری در امان نیستند.

رفع کچلی سکه ای

کچلیهای سکه‌ای گرچه گاهی می‌تواند تهدیدی جدی برای موهای شما محسوب شود، اما همیشه هم سمج نیست. اگر خوش‌شانس باشید این مشکل خودبه‌خود بعد از گذشت مدتی خوب می‌شود، یعنی ابتدا ریشه موهای‌تان ریخته و بعد از مدتی دوباره جوانه می‌زند و همه موها بعد از سه تا شش ماه جایگزین می‌شوند. در بعضی موارد هم داستان به همین جا ختم نمی‌شود و به صبوری بیشتری نیاز است. در چنین مواقعی ممکن است یک قسمت شروع به ریزش کرده و قسمت‌های بیشتری را درگیر کند. در برخی مواقع هم بعد از ریزش و رویش مجدد یک ناحیه، قسمت دیگری دچار کچل شدن می‌شود. برای درمان پزشک باتوجه به‌شدت بیماری شیوه درمانی مناسب را انتخاب می‌کند و با کمک دارو‌های خوراکی یا تزریق دوره‌ای داروها برای برطرف شدن مشکل تلاش می‌کند. اگر ناحیه کچل شدن محدود باشد از دوره‌های تزریق دارو برای درمان استفاده می‌شود. اگر هم هیچ کدام از این شیوه‌ها کارساز نبود نوردرمانی یا فتوتراپی را انجام می‌دهند تا شاید باعث رشد مجدد موهای از دست رفته شوند. در فنوتراپی لامپ‌های مهتابی فرابنفش سه تا شش ماه یک روز در میان به سطح سر تابیده می‌شود که البته درمان تضمینی صددرصدی برای رفع کچلی نیست و ممکن است مدتی بعد از درمان فرد دوباره دچار کچلی شود. چراکه متاسفانه کچلی سکه‌ای در برخی افراد برگشت‌پذیر است.

کچلی سکه ای و کاشت مو

اگر دچار کچلی سکه‌ای شده‌اید و تنها قسمت محدودی از موهای‌تان را از دست داده‌اید، برای کاشت مو عجله نکنید. کاشت مو را نمی‌توان به ‌عنوان درمانی برای این نوع طاسی مطرح کرد و افرادی که سراغ این روش می‌روند، بعد از صرف هزینه مالی فراوان و تحمل سختی کاشت، متوجه می‌شوند که هنوز در همان شرایط قبل قرار دارند و مشکل‌شان به هیچ وجه برطرف نشده است. دلیل چنین اتفاقی هم ساده است؛ کچلی سکه‌ای تنها یک مشکل مربوط به پوست و مو نیست، عامل این اتفاق در بدن شما نهفته است و از آنجا که برای برطرف کردن این عامل تلاشی نشده پس از کاشت مو دوباره به‌خاطر همان واکنش قبلی که بدن نشان داده، موهای کاشته شده از دست می‌روند.

کچلی سکه ای و ناخن ها

کچلی سکه‌ای در بعضی‌ها با مشکلاتی در ناخن‌ها همراه می‌شود که البته هنوز دلیل این اتفاق مشخص نشده، اما چیزی که واضح است این است که تعدادی از بیمارانی که به کچلی سکه‌ای دچار شده‌اند از مشکلات ناخن هم شکایت دارند. در این افراد ناخن‌ها شکننده می‌شوند یا حالت فرورفته و بسیار آسیب‌پذیر پیدا می‌کنند. فکر نکنید اگر دنبال درمان ناخن‌تان رفتید و مشکلش را حل کردید کچل شدن موهای‌تان هم درمان می‌شود؛ حساب این دو مشکل کاملا از هم جداست و هریک درمان مناسب خود را می‌طلبد. برای درمان ناخن‌ها باتوجه به نظر پزشک از داروهای موضعی یا تزریق می‌توان کمک گرفت. بعضی‌ها با بروز مشکلات ناخن هنگام استفاده از مواد شوینده نگران بدتر شدن اوضاع هستند که باید بگویم اگر چنین نگرانی در ذهن شما هم وجود دارد، می‌توانید با خیال راحت دست‌های‌تان را بشویید و از مواد شوینده استفاده کنید چراکه این مواد شیمیایی ربطی به مشکلات ناخن شما ندارند.

نکاتی در مورد کچلی سکه ای

همانطور که گفتم علت اصلی آن هنوز معلوم نیست، اما عواملی باعث تشدید آن می‌شود. اگر می‌خواهید موهای‌تان بیشتر از این کچل نشود کمتر حرص بخورید و آرامش‌تان را حفظ کنید. استرس عامل ایجاد این بیماری نیست اما کچل شدن را تشدید می‌کند. 20 تا 30 درصد موارد کچلی، علل ارثی و ژنتیکی دارد. برای تغذیه‌تان هم وسواس نگیرید و توصیه‌های تغذیه‌ای عجیب و غریب اطرافیان که چه چیزی بخورید برای‌تان بهتر است و چه چیز ریزش مو را بدتر می‌کند، نادیده بگیرید که هنوز رابطه‌ای بین تغذیه و کچلی سکه‌ای پیدا نشده است. فکر نکنید با تغییر لوسیون یا خرید شامپوهای گران‌تر می‌توانید به بهبود کچل شدن کمک کنید. اگر هم می‌خواهید موهای‌تان را رنگ کنید، می‌توانید بدون نگرانی از بدتر شدن اوضاع رنگ دلخواه‌تان را انتخاب کنید. سشوار کشیدن هم کاری به کچل شدن شما ندارد.

کچلی و استرس

استرس دشمن شماره یک موها محسوب می شود. اگر بدن به واسطه بارداری، کاهش وزن، عمل جراحی، … دچار استرس شدید شود، احتمال ریزش مو نیز افزایش می یابد. ریزش بیش از اندازه مو بدون تردید می تواند موجب ترس و نگرانی شما شود، اما در ابتدا نباید دچار استرس شوید که این شرایط به طاسی منجر می شود. یافتن دلایل ریزش شدید مو می تواند به برطرف کردن این مشکل کمک کند.

عواملی که باعث ریزش مو و کچلی میشوند

رسیدگی بیش از اندازه به موها در ترکیب با استفاده از شامپوها و محصولات مراقبت از مو که حاوی سولفات هستند می تواند به موها آسیب برساند. این شرایط می تواند به ریزش مو منجر شود. همواره تلاش کنید شامپوهای فاقد سولفات را انتخاب کنید. استرس بیش از حد استرس دشمن شماره یک موها محسوب می شود. اگر بدن به واسطه بارداری، کاهش وزن، عمل جراحی، … دچار استرس شدید شود، احتمال ریزش مو نیز افزایش می یابد. پس از برطرف شدن استرس اضافی، شرایط موها نیز باید به حالت عادی بازگردد. عادات غذا خوردن بد موهای شما همانند بدن به یک رژیم غذایی سالم و متعادل نیاز دارند. کمبود پروتئین، آهن، و منیزیم می تواند دلیل ریزش مو باشد. با افزودن مواد غذایی سرشار از پروتئین مانند ماست یونانی، گوشت مرغ، و مغزهای خوراکی به رژیم غذایی خود می توانید به کاهش ریزش مو کمک کنید. دوش گرفتن با آب سخت آب سخت که به آب حاوی مواد معدنی بالا گفته می شود می تواند موجب خشکی موها شود. این شرایط به آسیب دیدن مو و ریزش آن منجر می شود. برای مقابله با این شرایط می توانید از شامپوهای ارگانیک با سرکه سیب استفاده کنید. سندرم تخمدان پلی کیستیک سندرم تخمدان پلی کیستیک موجب عدم تعادل هورمونی در بدن می شود که به معنای سطوح افزایش یافته تستوسترون است. این شرایط می تواند در نهایت به ریزش مو منجر شود. از شایع‌ترین نشانه های این اختلال غدد درون ریز می توان به افزایش وزن، آکنه، شش پریود یا کمتر در سال، و رشد موهای زائد بدن اشاره کرد. بیماری تیروئید هر گونه بیماری تیروئید مانند کم کاری و پر کاری تیروئید می تواند موجب ریزش مو شود. خبر خوب این است که روش های درمانی موفق مانند تجویز هورمون تیروئید به رشد مجدد مو کمک می کنند.

کچلی سکه ای و فنوتراپی

فنوتراپی بخشی مشتق شده از نور خورشید است. در واقع فنوتراپی یا UVBوUVA طیف‌های نوری از اشعه ماورای بنفش است که با توجه به اثربخشی مناسب و کم عارضه بودن آن برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی خصوصا کچلیهای سکه‌ای استفاده می‌شود. اگر با نظر پزشک‌تان این شیوه درمانی را انتخاب کردید، مراقب چشمان‌تان باشید و حین استفاده از دستگاه چشمان‌تان را بپوشانید و از عینک مناسب استفاده کنید، که اشعه این دستگاه برای چشمان‌تان مضر است. تا چند ساعت بعد از فنوتراپی هم از نور مستیم آفتاب دوری کنید. اگر پوست‌تان خشک است قبل از فنوتراپی حمام نکنید که باعث تشدید خشکی پوست‌تان می‌شود. اگر بعد از درمان پوست‌تان دچار خارش، تاول یا قرمزی و خارش شدید حتما با پزشک‌تان درمیان بگذارید. جلسات فنوتراپی را هم منظم انجام دهید تا نتیجه مطلوبی از درمان بگیرید.

علت کچلی سکه ای در طب سنتی

علت کچلیهای سکه‌ای در طب سنتی سردی موضعی سر است. پزشکان طب سنتی نیز شیوه‌های درمانی مخصوص به خود را برای درمان کچلی سکه‌ای دارند. آنها روغن مالی موضع را روزانه سه بار با روغن سیاه‌دانه و استفاده از جوشانده اسطوخودوس با سنبل‌الطیب همراه کمی عسل به مدت 40شب تجویز می‌کنند.

علائم کچلی قارچی

سوزش و خارش، تشدید احساس سوزش، تشکیل کیسه‌ های قرمز رنگ و ضایعات حاوی مایع بر روی سطح سر (ممکن در مواردی خارش وجود نداشته باشد)، تشکیل ضایعاتی روی پوست سر، برآمده شدن و پوسته‌ پوسته شدن پوست سر، قرمز یا خاکستری شدن پوست سر، ایجاد لکه‌هایی از طاسی در سر (در این نواحی موها به شدت آسیب دیده و شکسته هستند یا کلا این ناحیه خالی از مو شده است) احتمالا برخی خال‌ های سیاه‌ رنگ روی پوست سر، در موارد خاصی ممکن است پوست ملتهب شود و یا ضایعات پوستی خام یا عفونی روی سر شکل بگیرد. قارچ معمولاً ریشه مو (فولیکول) و بدنه مو را تحت تأثیر قرار می‌دهد که نهایتاً موجب شکنندگی، ریزش مو و بروز الگوهایی از نقاط سیاه‌رنگ و پوسته‌ پوسته بر روی سر می‌شود. با گذشت زمان پوست سر دچار شکاف شده و پوست می‌اندازد و پوست حساس اولیه و بافت داخل آن به‌طور دردناکی متورم می‌شود. هنگامی‌ که تاول‌ ها پاره می‌شوند، ساختارهای زبری قابل‌ مشاهده بوده و همچنین موها کرکی شده و بقایای سلول‌های مرده دیده می‌شوند.

کچلی در زنان

کچل شدن سر در زنان ممکن است به دلایل ژنتیکی و ارثی، مصرف برخی داروها مانند داروهای رقیق کننده خون، داروهای فشار خون و داروهای تیروئیدی، رسیدن به سن یائسگی و کم کاری غده تیروئید و استرس و اضطراب مزمن رخ دهد. همچنین دستکاری بیش از حد موها در خانم ها، منجر به ریزش موها می شود. استفاده از وسایل داغ کننده مانند سشوار، اتوی مو و دستگاه های حالت دهنده مو می تواند آسیب زیادی به موها بزند و منجر به کچلی سر در زنان شود. رنگ کردن و دکلره کردن بیش از حد و مکرر نیز آسیب های جدی به موها وارد می کند.

بیشتر بخوانید : کراتینه مو ♥ زردچوبه و موهای زائد ♥ موخوره ♥ ریزش موخواص زنجبیل برای مو

  • سجاد ورمزیار

علت ورم شکم بچه گربه

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۷:۴۲ ق.ظ

علت ورم شکم بچه گربه

ورم شکم ,ورم شکم بعد از عمل آپاندیس,ورم شکم در زنان,ورم شکم بعد از سزارین,ورم شکم بعد از لاپاراسکوپی,ورم شکم بعد از غذا خوردن,ورم شکم بعد از ابدومینوپلاستی

ورم شکم , ورم شکم بعد از عمل آپاندیس , ورم شکم در زنان , ورم شکم بعد از سزارین

توضیحاتی در مورد ورم شکم

باکتری های روده ما که به فلور روده شهرت دارند در روند هضم غذا شرکت می کنند. اما همه چیز مربوط به تعادل این باکتری هاست. زمانی که برخی از باکتری ها پرتعداد یا اندک می شوند روند هضم غذا دچار مشکل می شود و ممکن است شکم دچار ورم شود. اگر با وجود تمام تلاش هایتان موفق به کوچک کردن شکمتان نمی شوید باید به دنبال دلایلی باشید که مانع از صاف شدن شکمتان می شود.

در این مطلب از سایت جسارت در مورد ورم شکم صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

ورم شکم و داروها

برخی داروها باعث ورم شکم افرادی می شوند که با مشکلات گوارشی درگیر هستند. اگر روده ها حساس باشند مصرف هر چیزی و حتی مصرف دارویی مانند داروی ضدالتهاب یا یک آنتی بیوتیک نیز باعث ورم شکم می شود. باید بدانید که آنتی بیوتیک ها باعث برهم زدن تعادل فلور روده ها می شود و به این ترتیب میزان باکتری هایی که عامل تخمیر هستند افزایش یافته مشکلات شکمی بیشتر می شود. بنابراین توصیه می کنیم زمانی که مجبور به مصرف آنتی بیوتیک ها هستید در کنار آن از محصولات غذایی پروبیوتیک (ماست پروبیوتیک) استفاده کنید تا عوارض جانبی دارو کاهش پیدا کند.

ورم شکم و عدم تعادل فلور

باکتری های روده ما که به فلور روده شهرت دارند در روند هضم غذا شرکت می کنند. اما همه چیز مربوط به تعادل این باکتری هاست. زمانی که برخی از باکتری ها پرتعداد یا اندک می شوند روند هضم غذا دچار مشکل می شود و ممکن است شکم دچار ورم شود. در اکثر موارد عدم تعادل فلور روده به تغذیه نامناسب (مصرف چربی و پروتئین زیاد و بیش از اندازه) مربوط می شود. تنها راه برای ایجاد تعادل فلور روده باید از مصرف مواد غذایی نامناسب پرهیز کرد. در عین حال می توانید با مصرف مکمل یا مواد غذایی حاوی پروبیوتیک به حفظ تعادل این میکروارگانیسم ها کمک کنید. به عقیده متخصصان لازم است که به شیوه تغذیه نیز فکر کنید. یعنی لازم است که در حالت نشسته و آرامش و تمرکز غذا بخورید. علاوه بر این باید نسبت به نحوه طبخ غذا نیز دقت کرد. به عنوان مثال بخارپز کردن باعث بهبود گوارش و هضم مواد غذایی می شود.

ورم شکم و استرس شدید

افرادی که تحت استرس شدید هستند در معرض عوارض سنگین آن روی گوارش و سلامت روده هایشان قرار دارند. استرس باعث تغییراتی در ترشح هورمون های فوق کلیوی می شود. این مکانیسم نیز التهاب روده ها را بیشتر می کند نفخ به دلیل تجمع گاز در روده ایجاد می شود که در نتیجه مکانیسم تخمیر بروز کرده و بنابراین باعث ورم و بزرگی شکم می شود. به گفته متخصصان باکتری های روده هر آنچه را که سلول ها پس زده اند هضم می کنند. اما این باکتری ها نمی توانند از عهده برخی مواد غذایی که به «فودمپ» ها (مواد غذایی حاوی قندهای مورد نیاز فلور روده برای تخمیر) شهرت دارند بربیایند. ارتباط زیادی بین مصرف فودمپ ها و بروز مشکلات گوارشی مانند گاز، نفخ، اسهال، یبوست و غیره وجود دارد. لازم است که مصرف مواد غذایی فودمپ به طور موقت محدود شود. این مواد غذایی شامل برخی میوه ها مانند سیب، گلابی، زردآلو و غیره و برخی از سبزیجات مانند کلم ها، تره فرنگی، آرتیشو و حبوباتی مانند عدس، نخود، لوبیا و محصولات لبنی و غلات می شود. البته یادتان باشد که در صورت بروز نفخ نیز نیاز به حذف کامل این مواد غذایی وجود ندارد چون برای سلامتی لازم و ضروری هستند. فقط کافی است در مواردی که احساس نفخ زیادی دارید مصرف این مواد غذایی را محدود کنید.

ورم شکم و احتباس آب

احتباس آب در بدن و ورم آن نتیجه مکانیسمی است که در آن از بافت های بدن دفع نمی شود. بنابراین مازاد آب در بدن در شکم تجمع کرده و باعث ورم و بزرگی آن می شود. اما احتباس آب در بدن باعث بروز واکنشی فراتر از ورم شکم می شود. بنابراین لازم است که در ابتدا عامل اصلی این احتباس آب و عدم دفع آن بررسی شود.

ورم شکم و عدم تعادل مزمن روده

در برخی شرایط و البته در موارد نادر شکم ورم کرده در نتیجه عدم تعادل مزمن روده بروز می کند. در این صورت پای یک بیماری گوارشی مانند بیماری کرون، سندرم روده تحریک پذیر یا رکتوکولیت هموراژیک یا التهاب زخمی شوند روده بزرگ در میان است. این بیماری ها مزمن و جدی هستند و باید مورد بررسی پزشکی قرار گیرند.

ورم شکم و میزان هورمون ها

گاهی مواقع علت شکم ورم کرده و بزرگ را باید در میزان هورمون ها جستجو کرد. برخی هورمون ها مانند هورمون کورتیزول (هورمون استرس) یا هورمون انسولین که به تغذیه وابسته است روی حجم و اندازه شکم تأثیر می گذارند. بهتر است بدانید که علاوه بر دو هورمون ذکر شده هورمون های دیگری نیز در ورم کردن شکم نقش دارند. هورمون های زنانه نیز به ویژه در صورت ابتلا به اختلال هورمونی یا قرار داشتن در دوره پیش از یائسگی نیز روی اندازه شکم تاثیر دارند. اختلال هورمونی مربوط به یائسگی باعث ایجاد تغییراتی در اسکلت خانم ها نیز می شود. در این دوره قد خانم ها کمی خم شده و چند سانتی متری کوتاه تر می شوند و این تصور به وجود می آید که شکم درآورده اند. اما توزیع حجم جدید در شکم به وجود آمده است و بنابراین تمام محتویات شکم برجسته تر دیده می شود.

ورم شکم و شل شدن عضلات

باکتری های روده ما که به فلور روده شهرت دارند در روند هضم غذا شرکت می کنند. اما همه چیز مربوط به تعادل این باکتری هاست. زمانی که برخی از باکتری ها پرتعداد یا اندک می شوند روند هضم غذا دچار مشکل می شود و ممکن است شکم دچار ورم شود اگر عضلات شکم قوی نباشند نمی توان انتظار داشتن شکمی کوچک و صاف داشت. برای مقابله با این مسئله لازم است با انجام ورزش نسبت به تقویت عضلات این بخش تلاش کرد. برای رسیدن به شکمی صاف تر توصیه می شود که ابتدا تغذیه مناسبی داشته باشید و سبک زندگی تان را اصلاح کنید. انجام ورزش، پیاده روی و ورزش های شکمی باعث تقویت عضلات شکمی و کوچک شدن آن می شود.

ورم شکم و زنجبیل

زنجبیل به طور موثر در رفع نفخ شکم موثر است که می تواند نشانه های تنش دستگاه گوارش از جمله نفخ، گاز و گرفتگی عضلات شکم را کاهش دهد. رنجبیل به دلیل وجود جینجرول gingerol ( ماده موثر اصلی در زنجبیل تازه ) کمک می کند تا گازها آزاد شده و گردش خون بهبود پیدا کرده و حتی دردهای شکمی کاهش پیدا کند. برای این که راحت تر بتوانید زنجبیل را مصرف کنید نصف قاشق چای خوری زنجبیل تازه را رنده کرده و با یک فنجان آب گرم به عنوان یک دمنوش تسکین دهنده میل نمایید.

نفخ شکم و مواد غذایی سرشار از پتاسیم

مواد غذایی سرشار از پتاسیم یک درمان فوق العاده برای نفخ شکم است. بدون وجود پتاسیم، بدن سدیم اضافه و آب را در خود نگه می دارد. پتاسیم کمک می کند تا این نمک اضافه از بدن دفع شده و سطح سدیم بدن تنظیم شود، بنابراین بهتر است مصرف میوه و سبزیجات تازه مانند موز، آووکادو، سبزی های برگ دار و میوه های خانواده مرکبات مانند پرتقال را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

ورم شکم و آنزیم های گوارشی

آنزیم های گوارشی با شکستن چربی ها، پروتئین و کربوهیدرات ها، به یک هضم سالم کمک می کنند و نفخ و سایر بیماری های گوارشی را کاهش می دهند. 3 نوع آنزیم گوارشی مختلف وجود دارد –آنزیم آمیلاز amylase enzymes که آنزیم شکستن کربوهیدرات هاست، آنزیم لیپاز lipase enzymes که به هضم چربی ها کمک می کند و آنزیم پروتئاز protease enzymes که به هضم پروتئین کمک می کند. پاپایاPapaya (میوه بومی قاره امریکاست و رنگ آن موقعی که رسیده باشد زرد کهربایی تا کمی نارنجی است)، آناناس و گریپ فروت میوه هایی هستند که آنزیم های گوارشی در آنها بالاست پس از این به بعد هر بار که برای خرید میوه می روید یکی از این میوه ها را انتخاب کنید. با این حل اگر فصل این میوه ها نیست می توانید از مکمل های آنزیم گوارشی به جای آن ها استفاده کنید.

ورم شکم در زنان

نفخ شکم در زنان به نظر خیلی از خانم ها عادی است اما یک تورم ساده می تواند علامت یک بیماری خاص باشد. زنانی که ورم را در بدن خود نادیده می گیرند ممکن است به یکی از بیماری های زنانه مانند کیست تخمدان یا فیبروم مبتلا شده باشند که بهتر است آن را با پیگیری، درمان کنند. Comments 4+ نفخ شکم در زنان به نظر خیلی از خانم ها عادی است اما یک تورم ساده می تواند علامت یک بیماری خاص باشد. زنانی که ورم را در بدن خود نادیده می گیرند ممکن است به یکی از بیماری های زنانه مانند کیست تخمدان یا فیبروم مبتلا شده باشند که بهتر است آن را با پیگیری، درمان کنند. مطالعات جدید می گویند که بیش از ۳۰ درصد از ما از تورم و نفخ شکم متناوب رنج می بریم. گاهی به دلایل مختلف ورم هایی وجود دارند که نه تنها عادی نیستند بلکه بی شک از شکل گیری یک بیماری خبر می دهد. استفاده بیش از حد از مایعات، فیبروم های رحم، نفخ شکم در زنان ، مشکلات معده، اختلالات روده ای و حتی کارکرد ناهنجار تخمدان‌ها همه و همه از مشکلاتی هستند که می توانند سبب تورم شود. بسیاری از این بیماری‌ها به راحتی قابل شناسایی توسط خود شخص نیستند. چرا که به دلیل یک تورم ساده ممکن است بیمار اهمیت چندانی به آن ندهد. در صورتی که یک کیست کوچک تخمدان می تواند در گذشت زمان و کم اهمیتی فرد به سرطان تخمدان تبدیل گردد.

ورم شکم و سرطان تخمدان

گاهی اوقات خانمی به تصور اینکه نفخ شکم دارد از این موضوع به راحتی می گذرد اما باید بدانید نفخ شکم همراه با درد لگن امری غیر طبیعی است. زنان گاهی ورم و نفخ شکم‌‌ شان را مرتبط به علائم قبل از قاعدگی و یا خوردن مواد غذایی نفاخ می دانند. در صورتی که اینچنین نیست! آگاهی از سرطان های مربوط به زنان از جمله سرطان تخمدان با علائم خاص و احساس ناراحتی در ناحیه لگن کاری صد در صد مطمئن و امکان پذیر نخواهد بود. بسیاری از انکولوژیست های متخصص زنان بر این باورند که سرطان تخمدان همراه با انباشت مایع در شکم و وضعیت آسسیت و یا فشار توده های تخمدان بر لگن همراه خواهد بود ولی علائم بسیار دیگری نیز می تواند از وجود همچین بیماری بزرگی خبر دهد. اما به دلیل آنکه بیماری های مختلفی در ناحیه لگن می تواند مشکلات زنان باشد، تشخیص دقیق بیماری از سرطان را کمی دشوار می سازد. از هر دو زن تنها یک زن می تواند از وجود سرطان تخمدان آگاهی پیدا کند. و با پی بردن به علائم و نشانه های سرطان این بیماری را درمان کند. برخی دیگر از علائم مانند فیبروئید ها از جمله علائم یک وضعیت خوش خیم است. برخی از آزمایشات مانند غربالگری سرطان تخمدان یا سونوگرافی های ترانس واژینال و یا آزمایش های خون که با بالا بودن سطح پروتئین می تواند بیمار را از شروع یک سرطان آگاه سازد.

ورم شکم و سلیاک

از دیگر بیماری‌هایی که می تواند خانم‌ها را بیشتر از آقایان گرفتار کند، سلیاک (celiac) یک بیماری روده ای است. اگر چه کاهش وزن و اسهال از نشانه های این بیماری می تواند باشد اما اغلب افراد مساله نفخ شکم در زنان را مرتبط به بیماری روده نمی پندارند. در حدود ۱ درصد از جمعیت جهان مبتلا به این بیماری می باشند. در این بیماری شخص پروتئینی به نام گلوتن را که در غذاهایی مانند گندم، جو وجود دارد را نمی تواند بپذیرد. یعنی سیستم ایمنی بدن گلوتن را نمی پذیرد و همین امر موجب آسیب به پوشش روده خواهد شد. ۸۳ درصد از مردم در تشخیص این بیماری دچار مشکل می شوند و می توان گفت که بیشتر افراد درک درستی از ابتلا به این بیماری ندارند. نیمی از بزرگسالان علایمی مرتبط با بیماری سلیاک در روده خود را دارند که آن را نادیده و یا مرتبط با مسئله ای دیگر می دانند. ایجاد زخم روی پوست، سردرد، کم خونی و کاهش وزن از جمله علائم بروز سلیاک می باشد. که بیماران این‌ها را مرتبط با روده نمی انگارند. با مراجعه به یک متخصص گوارش، یک آزمایش خون و بررسی برخی از آنتی بادی های موجود در خون این بیماری قابل شناسایی می باشد. افراد مبتلا به این بیماری از مصرف یک سری مواد غذایی که حاوی گلوتن می باشد باید پرهیز کنند. در صورتی که نتیجه آزمایش شما مثبت باشد و به این بیماری مبتلا باشید نیاز به یک آندوسکوپی دارید تا پزشک بتواند نمونه بافتی از روده را تجزیه و تحلیل کند و پس از آن بی شک یک رژیم غذایی بدون قند را باید پیش بگیرید و استفاده از داروها و رژیم‌هایی که پزشک برای شما در نظر خواهد گرفت در برنامه زندگی شما قرار می گیرد.

ورم شکم و انقباضات شدید شکمی

شما خیلی راحتی می توانید این دردها را به انقباضات مربوط به دوران قاعدگی مرتبط بدانید اما اگر این درد بیشتر در قسمت پایینی سمت چپ شکم شما است می تواند مربط به بیماری diverticulitis باشد. دیورتیکولیت یک بیماری خاص است که در افراد بالای ۴۰ سال بیشتر مشاهده می شود. در این بیماری کیست های کوچکی که در ناحیه لگن و روده وجود دارد رشد کرده و دچار بیرون زدگی می شوند. به نحوی که از روی شکم لمس می شوند و قابل تشخیص هستند. دیورتیکولیت ممکن است عفونی باشد و یا اینکه به مرحله عفونت نرسیده باشد، محققان بر این باورند که دلیل اصلی آن چاقی و رژیم غذایی کم فیبر است. عوارضی که از این بیماری ایجاد می شود همراه با تب و ممکن است استفراغ همراه باشد. احتمالا برای پی بردن به آن نیازمند یک آزمایش خون، ادرار و مدفوع می باشید. در صورتی که دیورتیکولیت بسیار پیشرفت کرده باشد احتمالا به سی تی اسکن نیز نیاز خواهد شد. درمان به کمک آنتی بیوتیک‌ها و رژیم های غذایی پر از مایعات، حال روده شما را بهبود می بخشد. پس از بهبودی می بایست رژیم های غذایی که پزشک برایتان تجویز می کند را حتما پیگیر باشید و انجام دهید. مصرف غذاهای کم کربوهیدرات مانند میوه ها و عسل و لبنیات حاوی لاکتوز بالا را بیشتر کنید.

ورم شکم و سندرم روده تحریک‌پذیر

– سندرم روده تحریک‌پذیر یا IBS؛ ابتلا به این عارضه می‌تواند مدت طولانی موجب ایجاد نفخ و تورم شکمی شود که درعین حال با علائمی چون درد، یبوست یا اسهال همراه است. پیتر وورول، استاد طب و گاستروانترولوژی در دانشگاه منچستر در این باره خاطرنشان کرد: ما تصور می‌کنیم که در مبتلایان به این سندرم، روده‌ها از حساسیت بالاتری برخوردارهستند و بنابراین فرآیندهای عادی روده موجب بروز این علائم می‌شوند. نفخ و تورم شکم یکی از ناخوشایندترین و مختل‌‌ کننده‌ترین عوارض سندرم روده تحریک‌پذیر است. این سندرم درمان ندارد اما می‌توان علائم آن را کنترل کرد. به این ترتیب کاهش مصرف فیبرغلات می‌تواند ۳۰ تا ۴۰ درصد علائم این سندرم را در مبتلایان کاهش دهد. مصرف فرآورده‌های پروبیوتیک نیز به کاهش علائم سندرم روده تحریک‌پذیر کمک می‌کند. در برخی موارد شدیدتر می‌توانید با مراجعه به پزشک عمومی و دریافت داروهای خاص علائم بیماری را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید : ورم روده ♥ ورم پای راست ♥ ورم پا ♥ ورم لثهورم معده

  • سجاد ورمزیار

تپش قلب در بارداری تبادل نظر

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۳۲ ق.ظ

تپش قلب در بارداری تبادل نظر

تپش قلب ,تپش قلب به انگلیسی,تپش قلب و لرزش بدن,تپش قلب ناگهانی,تپش قلب و سرگیجه,تپش قلب بعد از غذا,تپش قلب در خواب نشانه چیست,تپش قلب مداوم

تپش قلب , تپش قلب و لرزش بدن , تپش قلب ناگهانی , تپش قلب و سرگیجه

توضیحاتی در مورد تپش قلب

تعداد ضربان قلب طبیعی بزرگسالان در حالت استراحت بین ۶۰ تا ۱۰۰ ضربه در دقیقه است. به طور کلی ضربان قلب پایین در حالت استراحت نشان دهنده ی عملکرد کارآمدتر قلب و تناسب بهتر قلبی عروقی است. برای مثال یک وزرشکار حرفه ای ممکن است در حالت استراحت ضربان قلبی حدود ۴۰ داشته باشد.این حالت ممکن است در قفسه ی سینه، گلو و یا گردن احساس شود. این حالت می تواند اذیت کننده و حتی نگران کننده باشد در صورتی که معمولا جدی و خطرناک نیست و معمولا بعد از مدتی خود به خود از بین می رود. بیشتر اوقات این موضوع به علت استرس، نگرانی یا به دلیل مصرف بیش از اندازه ی کافئین، نیکوتین یا الکل به وجود می آید.در این مطلب از سایت جسارت در مورد تپش قلب صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

تپش قلب یا ضربان غیرعادی

این حالت به ضربان غیرعادی قلب اطلاق می‌گردد که منجر به احساس انقباض عضلات قلب در قفسهٔ سینه می‌شود و توسط فرد به صورت ضربات محکم، سریع و نامنظم احساس می‌گردد. این حالت می‌تواند همراه با اضطراب باشد که لزوماً حاکی از وجود یک مشکل ساختاری یا عملکردی در قلب نیست، با این حال می‌تواند یک نشانهٔ ناشی از یک ضربان نامنظم یا سریع باشد. این حالت می‌تواند پیوسته یا به صورت متناوب و دارای طول و فرکانس متغیر باشد. علایم همراه با این حالت عبارت‌اند از سرگیجه، تنگی نفس، عرق کردن، سردرد و درد قفسهٔ سینه. این حالت ممکن است با مواردی همچون بیماری‌های عروض کرونری قلب، پرکاری تیروئید، بیماریهای مؤثر بر ماهیچهٔ عضلهٔ قلب مانند کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک، بیماری‌هایی که منجر به پایین بودن سطح اکسیژن خون می‌گردند همچون آسم، آمفیزم، جراحی‌های قبلی قفسهٰ سینه، مشکلات کلیه، پایین بودن سطح سرتونین مغز، کم خونی و درد، داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی و کلسیم و همچنین مشکلات تغذیه‌ای مانند کمبود تائورین، آرژینین و آهن.

علائم تپش قلب

این حالت با درد قفسهٔ سینه حاکی از مشکلات عروق کرونری است. چنانچه درد سینه پس خم شدن به جلو تسکین یافت می‌تواند موید مشکلات پریکارد باشد. این حالت با سرگیجهٔ خفیف و جزئی، غش کردن یا حالت نزدیک به غش، می‌تواند حاکی از فشار خون کم و همچنین ریتم و آهنگ غیرعادی و خطرناک قلب باشد. تپش قلب همراه با تقلای فیزیکی می‌تواند موید کاردیومیوپاتی هیپرتروفی باشد

علت تپش قلب

۴ علت می‌توان را برای تپش قلب برشمرد: مورد فهرست شماره‌ای تحریک برون قلبی سیستم عصبی سمپاتیک اختلال سمپاتیک فشار خون بالا ضربان نامنظم و غیرعادی قلب

عوارض تپش قلب

این حالت به جز این که یک مشکل قلبی است، عوارض جانبی دیگری نیز به ایجاد می کند. در تپش قلب ناشی از مشکلات قلبی، عوارض زیر ممکن است اتفاق بیافتد. ❇ غش کردن اگر ضربان قلب شما سریع شود، ممکن است فشار شما بیافتد و باعث غش کردن شما شود. اگر شما بیماری قلبی مانند بیماری های قلبی مادرزادی و مشکلات دریچه ی قلبی داشته باشید، امکان به وجود آمدن این حالت بیشتر است. ❇ ایست قلبی ایست قلبی در اثر تپش قلب نادر است. این حالت می تواند سبب آریتمی های تهدید کننده ی حیات شود و همچنین ممکن است سبب توقف تپش موثر قلب شود. ❇ سکته ی مغزی تپش قلب می تواند سبب فیبریلاسیون دهلیزی شود، وضعیتی که در آن ضربان طبیعی قلب مختل می شود و خون در یک ناحیه تجمع یافته و می تواند سبب ایجاد لخته شود. این لخته ممکن است کنده شود و شریان های مغزی را مسدود کند و سبب سکته ی مغزی شود. ❇ نارسایی قلبی این عارضه در صورتی به وجود می آید که قلب برای مدتی طولانی نتواند خون را به خوبی پمپاژ کند و این موضوع باعث آریتمی و فیبریلاسیون دهلیزی شود. بعضی اوقات کنترل آریتمی که سبب نارسایی قلب شده است، می تواند عملکرد قلب را بهبود ببخشد. بیشترین دلایلی که باعث نارسایی قلبی می شوند شامل حمله قلبی قلبی، فشار خون بالا، فیبریلاسیون دهلیزی، بیماری های دریچه قلب و کاردیومیوپاتی است.

تشخیص تپش قلب

اگر پزشکتان گمان کند که شما تپش قلب دارید، با گوشی پزشکی به صدای قلب شما گوش خواهد داد. پزشک شما ممکن است به دنبال مشکلات پزشکی مانند تورم غده ی تیروئید که مسبب این حالت شما هستند، باشد. دیگر آزمایش هایی که ممکن است پزشک شما درخواست کند، شامل موارد زیر هستند: ✅نوار قلب در این آزمایش غیرتهاجمی، فرد کارشناس یک سری وسیله روی قفسه سینه شما قرار می دهد که آن ها ضربان های الکتریکی قلب شما را ثبت می کنند. نوار قلب به پزشک شما کمک می کند تا هر نوع بی نظمی ضربان قلب و مشکلات ساختاری ای که می توانند باعث تپش قلب شوند را تشخیص دهد. این آزمایش ممکن است هم در زمان استراحت و هم در زمان ورزش انجام شود. ✅مانیتورینگ هولتر مانیتور هولتر یک وسیله ی قابل حمل است که شما آن رو می پوشید تا نوار قلب جاری شما، معمولا برای ۲۴ تا ۷۲ ساعت را ثبت کند. این وسیله در هنگامی که پزشک نتواند با استفاده از نوار قلب متداول علت تپش نامنظم قلب را تشخیص دهد، استفاده می شود. ✅ثبت وقایع اگر شما همچنان بعد از استفاده از مانیتور هولتر هیچ بی نظمی ضربان قلبی نداشتید، پزشک شما ممکن است از یک وسیله برای ثبت وقایع قلبی شما استفاده کند. شما تا جای ممکن در طول روز این وسیله را می پوشید و در هنگامی که با علائم تپش قلب مواجه شده، دکمه ی دستگاه را فشار می دهید تا شروع به ثبت وقایع کند. ممکن است نیاز باشد برای چند هفته از این دستگاه استفاده کنید. ✅اکوی قلب اکوی قلب یک آزمایش غیر تهاجمی است که شامل سونوگرافی قفسه ی سینه می شود. این کار یک تصویر را ارائه می دهد که نشان دهنده ی ساختمان و عملکرد قلب می باشد. با عبور امواج سونوگرافی از قلب شما، یک کامپیوتر آن ها را تحلیل کرده و یک تصویر متحرک روی مانیتور نشان می دهد.

درمان تپش قلب

به جز در مواقعی که پزشک شما متوجه وجود یک مشکل قلبی می شود، این حالت به ندرت نیاز به درمان دارد. در عوض پزشک شما راه هایی برای مقابله با ایجاد تپش نامنظم قلب به شما می آموزد. اگر تپش قلب شما در اثر یک بیماری مانند آریتمی به وجود آمده باشد، درمان شما با تمرکز بر روی آن بیماری به انجام می رسد.بعضی از داروهای درمان تپش نامنظم قلب شامل موارد زیر هستند: متوپرولول پروپرانولول آتنولول بلاک کننده های کانال کلسیم ⚠ توجه: این داروها ممکن است برای درمان درد قفسه ی سینه، درمان فشار خون بالا و یا بی نظمی ضربان قلب تجویز شوند.هر چند این مشکل ممکن است ناخوشایند باشد، اما معمولا بی خطر است. در موارد نادر تپش قلب ممکن است یکی از علائم مشکل های جدی قلبی مانند آریتمی (تپش نامنظم قلب) باشد که نیازمند درمان هستند.

روش های درمانی تپش قلب

✔ کاهش استرس و نگرانی ها تکنیک های ریلکسیشن (آرامش بخش) مانند یوگا و تنفس عمیق درمانی را تمرین کنید. ✔ دوری از محرک ها محرک ها مانند کافئین، نیکوتین، بعضی از داروهای سرماخوردگی و نوشیدنی های انرژی زا میتوانند ضربان قلب شما را تند تر یا نامنظم کنند. ✔ خم شدن و آب سرد خم شدن و استفاده از آب سرد می توانند سبب تحریک عصب واگ و کمک به کنترل ضربان قلب شوند. تنفس عمیق به آرام شدن شما کمک می کند و استرس ناشی از این حالت شما را می کاهد. ✔ اجتناب از داروهای غیر قانونی (مخدر ها) ✔ انجام مانور والسالوا

تپش قلب و داروها

این حالت می تواند عارضه جانبی مصرف برخی داروها هم باشد، مثل داروهایی که برای درمان آسم و اختلالات تیروئید استفاده میشوند. قلب‌های سالم نیز ممکن است دچار اختلال ریتم یا آریتمی شوند و تقریبا اکثر آدمها تا به حال تپش قلب را تجربه کرده اند. این احساس بیشتر هنگام استرس و اضطراب و ترس ویا در هنگام بی خوابی های شب اتفاق می افتد و اکثرا در خانمها شایع‌تر است. هنگام فعالیت بدنی، ورزش، بالا رفتن از پله‌ها، حمل خریدهای روزانه، فشار روحی، خوشحالی، غم، عصبانیت و هیجان ضربان قلب بالا می‌رود تا به بدن اکسیژن کافی برسد. اما گاهی اوقات این ضربان سریع و کوبنده قلب مدت بیشتری باقی می‌ماند و به اضطراب و نگرانی‌ فرد می‌انجامد. اگر اختلال ریتم آنقدر شدید باشد که پمپاژ قلب تحت تاثیر قرار گرفته و باعث سرگیجه یا حتی بیهوشی شود یا اگر همراه با آن درد سینه، تنگی نفس یا حالت تهوع احساس شود یا اینکه در فامیل نزدیک سابقه سکته قلبی وجود داشته باشد فرد دچار شده میبایست به پزشک مراجعه کند.

تپش قلب در خانم ها

پرولاپس دریچه میترال یکی از اختلالات آناتومیکی قلب به شمار می‌آید و یکی از علائم آن می‌تواند این حالت باشد. در این اختلال دریچه میترال بر اثر کمبود نوعی پروتئین، هنگام بسته شدن مقداری به داخل دهلیز خم می‌شود. پرولاپس در خانم‌ها شایع‌تر است اما شیوع کلی‌اش در جامعه حدود ۲درصد است یعنی از هر ۱۰۰ نفر ممکن است ۲ نفر پرولاپس داشته باشند.

پایین آوردن ضربان و تپش قلب

✅ کمی آب بنوشید. ✅ محکم سرفه کنید. ✅ تحرک تان را کم کنید. ✅ مصرف کافئین را کمتر کنید. ✅ تغذیه متعادل داشته باشید. ✅ در یک وعده غذا پرخوری نکنید. ✅ استرس تان را کم کنید و بخوابید. ✅ فعالیت بدنی منظم داشته باشید. اگر این ۵ نشانه را در خود احساس کردین جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید:

همه چیز درباره قلب

قلب پمپ عضلانی است که خون بوسیله آن در بدن جریان می‌یابد. قلب در هر تپش تقریبا صد سانتیمتر مکعب خون را در بدن پخش می‌کند و حدود ۱۰ هزار لیتر خون بوسیله این تلمبه در درون رگهای هدایت می‌شود. در مدت عمر متوسط یک انسان شاید ۲۵۰ میلیون لیتر خون بوسیله قلب، تلمبه زده شود. طول مدت هر دوره انقباض و انبساط قلب انسان، ذر حدود ۱ ثانیه است. بنابراین،‌ قلب روزی حدود صدهزار بار می‌‌تپد . ضربان قلب فرد بالغ در زمان استراحت و در حالت عادی باید بین 50 تا 80 بار در دقیقه باشد. برای عملکرد صحیح و پمپاژ به موقع، مدار الکتریکی ویژه ای در قلب وجود دارد. این مدار انقباض را از دهلیزها آغاز و پس از کمی تاخیر (که برای پر شدن بطنها لازم است) فرمان انقباض را به بطنها می دهد. در هر ضربان قلب منبعی در دهلیز به نام گره سینوسی، یک موج الکتریکی ایجاد می کند و آن را به سوی دهلیزها و منبع تولید کننده دیگری به نام گره دهلیزی-بطنی می فرستد. گره دهلیزی-بطنی پس از دریافت موج بالایی، اندکی تامل کرده و سپس امواجی را بسوی بطن ها می فرستد. حرکت هماهنگ طبیعی قلب ریتم سینوسی نامیده می شود.

تپش قلب چیست

این حالت به صورتهای گوناگون نظیر کوبیدن، لرزیدن ، تپیدن و … احساس می‌شود. تپش قلب در افراد ممکن است با رخ ‌دادن ضربانی غیر عادی اغلب در قفسه سینه،گردن یا گلو نیز همراه باشد. برخی ذکر می‌کنند که قلبشان می‌ریزد یا بعضی می‌گویند که قلبشان چند دقیقه تاپ‌تاپ می‌زند و دوباره به حالت عادی بر می‌گردد. در برخی نیز تپش قلب به صورت دائم احساس می‌شود. احساس تپش قلب همیشه به معنی سرعت بالای ضربان قلب (تاکی کاردی) نیست بطوریکه در سرعت ضربان خیلی پایین (برادی کاردی) هم ممکن است احساس تپش قلب وجود داشته باشد. تپش قلب ممکن است بیانگر یک بیماری جدی باشد یا اهمیت چندانی نداشته باشد.

علل تپش قلب

تپش قلب در اکثر موارد نشانه بیماری خاصی نمی‌باشد و جای نگرانی چندانی ندارد ولی گاهی ممکن است نشانه بیماری های خیلی مهم باشد. برخی از علل شایع تپش قلب اینها هستند: * برخی بیماری قلبی مانند ناکافی بودن میزان اکسیژنی که باید در دسترس سلولهای عضله قلب (ایسکمی قلبی) قرار گیرد، بیماری های دریچه ای مختلف از جمله افتادگی (پرولاپس) دریچه میترال، نارسایی قلبی و التهاب عضله قلب (میوکاردیت ها)، التهاب پرده پوشاننده قلب (پریکاردیت) و بی نظمی ضربان قلب (آریتمی های قلبی( * علل روحی و روانی و نیز برانگیخنگی احساسی مانند ترس،استرس یا اضطراب ، افسردگی و… * ورزش و فعالیت جسمی * موادی مانند کافئین،نیکوتین،کوکائین و برخی از قرص‌های لاغری. * بیماری‌هایی مانند پرکاری تیروئید، بیماری های ریوی و کاهش میزان اکسیژن خون (هیپوکسی ( * برخی داروها مانند داروهایی که برای درمان بیماری های تیروئید،آسم،فشارخون بالا یا بی‌نظمی ضربان قلب مصرف می‌شوند. همچنین داروهای سرما خوردگی که حاوی پسودوافدرین میباشند. * بی‌خوابی ، خستگی * کم‌ خونی * تب

دلایل روانی تپش قلب

تپش قلب به تنهایی نشاندهنده هیچ گروه خاصی از اختلالات نیست و اغلب در واقع اختلال فیزیکی اولیه نبوده، بلکه مشکلی روانی است. گاهی بویژه در بیماران مبتلا به اضطراب ، بیماران از احساس تپش قلب شکایت دارند که اغلب در بررسیها اختلال ضربان (مثل نوار قلب و هولتر ۲۴ ساعته) هیچ مشکلی مشخص نمی‌شود.

تپش قلب و فعالیت بدنی

ورزش و فعالیت بدنی شدید می‌تواند باعث ایجاد تپش قلب برای مدت چند دقیقه در افراد سالم شود. فردی‌ که‌ بیماری‌ قلبی‌ ندارد ممکن‌ است‌ با ورزش‌ ضربان‌ قلب‌ بسیار افزایش یابد که‌ البته‌ این‌ طبیعی‌ است‌ و مشکلی‌ محسوب‌ نمی‌شود. استرس، هیجان و اضطراب نیز از عوامل شناخته شده تپش قلب به شمار می‌روند. از سوی دیگر مصرف چای غلیظ ، قهوه تلخ و برخی سیگارها ممکن است در فرد تپش قلب ایجاد نمایند.

تپش قلب و پرولاپس دریچه میترال

در پرولاپس دریچه میترال نیز که یکی از بیماریهای خوشخیم دریچه میترال قلب می‌باشد، تپش قلب به نسبت شایع بوده و افرادی که این مسئله را دارند، باکمی فعالیت بدنی دچار درد و تپش قلب می‌شوند. مصرف‌ بعضی‌ از مواد و داروها مثل‌ کافئین ‌، کوکایین ‌، افدرین‌ یا سایر داروهای‌ تقویت‌کننده‌ دستگاه‌ سمپاتیک‌ ، دکونژستان‌ها ، داروهای‌ کم‌کننده‌ اشتها ، قهوه‌ زیاد ، کولا و سایر محرکها با یا بدون‌ کافئین ، آمفتامین‌ها و سیگار باعث تپش قلب می‌شوند.

بیشتر بخوانید : بیماری های قلبی ♥ ایست قلبی ♥ سکته قلبی ♥ سرطان قلبحمله قلبی

  • سجاد ورمزیار

درد معده در بارداری از کی شروع میشه

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۴۷ ق.ظ

درد معده در بارداری از کی شروع میشه

درد معده ,درد معده و پشت کمر,درد معده عصبی,درد معده در بارداری,درد معده و حالت تهوع,درد معده و قلب,درد معده و پشت,درد معده در اوایل بارداری

درد معده , درد معده و پشت کمر , درد معده عصبی , درد معده در بارداری

توضیحاتی در مورد درد معده

درد معده یا دل درد می‌تواند ناشی از بیماری‌های مختلف مانند زخم معده، سنگ صفرا، یبوست، سوء هاضمه، عدم تحمل لاکتوز، درد تخمک‌گذاری و … باشد که هر کدام علائم و درمان مخصوص خود را دارند. با توجه به این که انواع بسیار مختلفی از درد معده و دل‌درد وجود دارد همیشه نمی‌توان به آسانی فهمید که مشکل از کجاست. متخصصان بر این اساس راهکارهایی را یافته‌اند تا بتوان به کمک آنها علائم و نشانه‌ها را شناسایی کرد. در ادامه با انواع دردهای شکمی، علائم و راهکارهای درمانی آنها آشنا شوید.

در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد معده صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

درد معده و سنگ صفرا

علائم بیماری درد وحشتناک و مداوم در سمت راست و التهاب لگن که گاهی درد آن به وسط کمر و استخوان کتف هم می‌رسد و از چند دقیقه تا چندین ساعت به طول می‌انجامد. تکرار این درد زمان‌بندی دقیقی ندارد و شاید شما تهوع و استفراغ، تب، زرد شدن پوست، سفید شدن چشم، لرز و خارش پوست را نیز تجربه کنیدسنگ کیسه صفرا که در صفرا ایجاد می‌شود از مواد شیمیایی داخل صفرا مانند کلسترول ایجاد می‌گردد. با یک پزشک متخصص در این رابطه صحبت کنید چرا که به منظور از بین بردن آن ممکن است نیاز به یک عمل جراحی داشته باشید.

درد معده و یبوست

علائم بیماری باد شکم، گرفتگی عضلات،‌ حالت تهوع و بی اشتهایی و نیز کاهش دفع مدفوع این کار را انجام دهید فیبر بیشتری را استفاده کنید. از جمله منابع فیبر می‌توان به سبزیجات، غلات، حبوبات و میوه‌جات اشاره کرد. همچنین باید آب بیشتری بنوشید و در عوض کمتر چایی بخورید و از الکل پرهیز کنید چرا که این مواد یبوست را تشدید می‌کنند. همچنین ورزش می‌تواند تحرک روده را افزایش دهد. برخی از بیماران استفاده کوتاه‌مدت از ملین را نیز مفید می‌دانند اما برای انتخاب بهترین راه بهتر است با یک پزشک داروساز مشورت کنید. اگر دچار خونریزی، کاهش وزن و یا دردی هستید که به مسکن‌ها نیز واکنشی نشان نمی‌دهد بهتر است یک پزشک متخصص را ملاقات کنید.

درد معده و سنگ کلیه

علائم بیماری درد در کناره‌های شکم و یا پشت کلیه که گاهی نیز دردش به کشاله ران هم می‌رسد. این بیماری ممکن است با استفراغ، بی اشتهایی، افزایش دمای بدن،‌ لرز، اسهال، مشکل در ادرار، درد در هنگام ادرار و نیز ادرار خونی همراه شود. این کار را انجام دهید سنگ کلیه از ضایعات خون به وجود می‌آید و می‌تواند قسمتی از مجاری ادراری را مسدود کند. در چنین شرایطی بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید و مایعات بسیار بخورید تا بتوانید باکتری‌ها را از بین برده و سنگ را دفع کنید.

درد معده و عدم تحمل لاکتوز

علائم بیماری بادکردن و یا درد معده و نیز دفع مدفوع غیر عادی پس از خوردن شیر و یا دیگر انواع لبنیات این کار را انجام دهید افرادی با این بیماری در هضم قند لاکتوز در شیر مشکل دارند. در این مواقع سعی کنید مدت کمی از خوردن لبنیات پرهیز کنید و پس از چند روز ببینید که آیا علائم بیماری عدم تحمل لاکتوز از بین می‌روند یا خیر و اگر علائم از بین رفتند مقادیر کمی از لبنیات را استفاده کنید و ببینید آیا علائم بیماری بر می‌گردند یا نه. اگر عدم تحمل لاکتوز داشته باشید و احساس کنید که باید از لبنیات دوری کنید، با یک پزشک و یا یک متخصص تغذیه مشورت نمایید.

ورم و درد معده

علائم بیماری احساس درد در قسمت بالای شکم به صورت موضعی به گونه‌ای که در صورت خالی بودن شکم بدتر شود و موجب بیدار شدن شما در نیمه شب شود. این درد با خوردن غذا بهتر می‌شود. همچنین ممکن است این بیماری با حالت تهوع و استفراغ همراه شود. این کار را انجام دهید هم ورم معده و هم زخم معده می‌توانند حاصل استفاده بیش از حد از داروهای ضد التهاب مانند آسپرین و ایبوپروفن و یا عفونت باکتریایی هلیکوباکتر پیلوری باشند. در این حالت شما نیازمند به انجام آزمایش هلیکوباکتر پیلوری هستید که باید با نظر پزشک انجام شود. اگر بیماری شما عفونی نباشد داروی ضد اسید برای شما تجویز می‌گردد اما اگر عفونتی دیده شود علاوه بر آنتی اسید، آنتی بیوتیک نیز تجویز می‌گردد. اگر بیماری شما با استفراغ خونی و یا مدفوع خونی همراه باشد یعنی شما دچار زخم معده هستید.

درد معده و تخمک گذاری

علائم بیماری درد شدید و ناگهانی در دو طرف معده پشت استخوان لگن که تا ۴۸ ساعت به طول می‌انجامد و مخصوص خانم‌هاست. گاهی در این شرایط خانم‌ها خونریزی را نیز تجربه می‌کنند. این کار را انجام دهید یک دوش آب داغ می‌تواند کمک کننده باشد. دارو‌های بدون نسخه مانند پاراستامول و ایبوپروفن نیز می‌توانند در کاهش درد شما کمک کننده باشند. برای تهیه دارو بهتر است با یک داروساز صحبت کنید. اگر خونریزی عجیبی را تجربه می‌کنید و دردتان برای بیشتر از ۳ روز طول کشید با یک پزشک مشورت کنید.

درد معده و التهاب روده

علائم بیماری گرفتگی عضلات شکم و اسهال مکرر، تهوع و استفراغ که با سردرد و تب همراه است. این کار را انجام دهید دو دلیل عمده ایجاد التهاب معده‌ای روده‌ای در بزرگسالان می‌تواند نوروویروس و مسمومیت غذایی باشد. با یک دکتر داروساز صحبت کنید تا برایتان او آر اس و یا داروی ضد تهوع تجویز نماید. اگر علائم بیماری شدید بود و برای بیش از ۲ یا سه روز ادامه داشت بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.

درد معده و سوء هاضمه

علائم بیماری درد شدید و نفخ در قسمت بالای شکم که با آروغ زدن بهتر می‌شود. این کار را انجام دهید از مواردی مانند غذاهای سنگین و چرب و نیز الکل دوری کنید. وعده‌های غذایی خود را منظم کنید و با آرامش غذایتان را بجوید. همچنین می‌توانید با یک پزشک و یا یک داروساز برای استفاده از داروهای مناسب مشورت کنید و یا درمان خانگی سوء هاضمه با داروهای گیاهی را امتحان کنید.

درد معده و عدم تحمل گلوتن

علائم بیماری درد شکم، باد، یبوست و نفخ. درد شکم و نفخ می‌تواند نشانه‌ای از عدم تحمل گلوتن باشد و یا حتی بیماری بزرگتری مانند سلیاک باشد. بیماری سلیاک یک بیماری خود ایمنی است و ربطی به آلرژی و یا عدم تحمل یک ماده غذایی ندارد. دلیل ایجاد این بیماری واکنش بدن به گلوتن (یک پروتئین موجود در گندم، گندم سیاه و جو) است. این کار را انجام دهید اگر به این نتیجه رسیدید که دچار عدم تحمل گلوتن هستید بهتر است با یک پزشک مشورت کنید. بسیاری از کسانی که از کم خونی رنج می‌برند نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

درد معده و مراجعه به پزشک

چه وقت به پزشک مراجعه کنیم: ۱. درد شکم ناگهانی و شدید است. ۲٫ درد بیش از چهار روز طول کشیده است. ۳٫ خونریزی مقعد یا کاهش وزن وجود دارد. ۴. اسهال و درد شکم به‌طور مکرر روی می‌دهد.

علت درد معده

اگر خوردن یک غذای تند معده‌تان را به‌درد آورده است، تعجب نکنید. چیز مهمی نیست، احتمالاً دچار دل به‌هم خوردگی معده شده‌اید و حداکثر بعد از چند روز حالتان خوب می‌شود. اما اگر با خوردن غذای معمولی برنج و غلات و مراقبت از معده هنوز هم ناراحتید و درد معده دارید، احتمالاً دچار زخم گوارشی شده‌اند. این زخم‌ها که درون لولهٔ گوارشند، به هر شکل و اندازه و در هر جا ممکن است پدیدار شوند. در واقع، دردی که با خوردن غذا کمی آرام بگیرد ممکن است علامت زخم معده یا دوازدهه باشد. برخلاف درد دل به‌‌هم خوردگی معده، درد زخم گوارش باز می‌گردد. گرچه هنوز علت دقیق زخم گوارشی نامعلوم است (تحقیقات اخیر باکتری‌هائی را که نام هلیکوباکترپیلوری دارند مسئول ایجاد این زخم‌ها می‌داند)، اما مشخص است که خوردن چیزهائی مثل آسپیرین و قهوه زخم را بدتر می‌کند. برخی داروها، مثل آسپیرین، توانائی معده را برای التیام خود مانع می‌شود. اما گاهی زخمی در کار نیست و درد معده دارید. در این حالت ممکن است دچار سوء هاضمه شده باشید، یعنی پوشش درونی معده هر غذائی را تحمل نمی‌کند که شایع‌ترین اینها غذاهای پر ادویه است. نشانگان قولون تحریک‌پذیر هم دستگاه گوارش را به تنگ می‌آورد. در اینجا روده در به جلو راندن غذا دچار اشکال شده است. علامت مشخصهٔ نشانگان قولون تحریک‌پذیر درد شکم همراه با اسهال یا یبوست و نفخ است. درد با اجابت مزاج تسکین می‌یابد، ولی باز هم بر می‌گردد. مسمومیت غذائی هم درد معده می‌آورد. ممکن است ساندویچ کهنه‌ای را نادانسته خورده باشید، ولی رودهٔ شما کهنگی آن را تشخیص می‌دهد. نفخ ناشی از بلع هوا در هنگام جویدن یا تولید گاز متان در هنگام هضم غلات هم ممکن است در لولهٔ گوارش گیر کرده و تا خارج شدن آن ایجاد درد کند. متأسفانه، تعداد بیماری‌های گوارشی که می‌توانند ایجاد درد ناگهانی شکم بکنند زیاد است. از جملهٔ اینها التهاب زخمی قولون، بیماری کرون، بیماری کیسهٔ صفرا، التهاب آپاندیس، التهاب دیورتیکولی، و التهاب لوزالمعده است.

درد معده و درمان آن

برای تشخیص علت هر درد شدید و تند شکم نزد پزشک بروید. چون علت این دردها معمولاً نیاز به درمان هرچه سریع‌تر طبی دارند. اما برای رفع درد و ناراحتی جزئی شکم کارهائی می‌توانید بکنید. چای بخورید. اسید تانیک موجود در یک فنجان چای دم‌کرده ظاهراً به دفع برخی باکتری‌ها و مواد شیمیائی عامل درد معده کمک می‌کند، مخصوصاً اگر اسهال هم داشته باشید. ظرف یک ساعت پس از خوردن چای درد باید تسکین یابد. ضد اسید بخورید. تمام داروهای ضد اسید ماده‌ای دارند که زیادی اسید معده را خنثی می‌کنند. (به بخش سوزش دل، مراجعه کنید).

درد معده و مصرف آسپیرین

تحقیقات نشان داده است که مصرف زیاد آسپیرین پوشش معده را آسیب رسانده و باعث خونریزی آن می‌شود. اگر برای رفع سرماخوردگی یا سردرد دو سه روز آسپیرین می‌خورید، اشکالی ندارد، ولی اگر بیش از سه ماه خورده‌اید، ممکن است دچار گرفتاری شوید. در این مورد، پزشک می‌تواند داروی دیگری جایگزین آن کند. سیگار نکشید. نیکوتین سیگار پوشش معده را آسیب رسانده و زخم آن را تشدید می‌کند.

درمان طبیعی درد معده

لیمو در دسترس‌ترین درمان طبیعی برای درمان معده درد است. یک لیمو را در یک لیوان آب بفشارید. برای شیرین شدن به آن کمی عسل اضافه کنید و بنوشید. شما همچنین می‌توانید چای لیمو را با عسل مخلوط کنید.به منظور رهایی از درد معده چای زنجبیل بنوشید. زنجبیل به از بین بردن سوء هاضمه کمک می‌کند، و از این طریق درد معده را کاهش می‌دهد. شما همچنین می‌توانید کمی زنجبیل را خرد کنید و آن را به صورت موضعی به قسمت تحتانی معده خود بمالید. این یک درمان طبیعی برای درد معده است.یک قاشق چایخوری آب نعنا را با یک قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید، و یک قاشق چایخوری آب زنجبیل و کمی نمک سیاه به آن اضافه کنید. این مخلوط را مصرف کنید تا سریعا از شر معده درد خلاص شوید.یک درمان خانگی برای معده درد این است که از برگ‌های نعنای تازه چای درست کنید یا فقط کمی از آن را بجوید. نعنا یک درمان خانگی موثر برای رهایی از معده درد است.جوش شیرین برای معده دردهای شدید خوب است. یک قاشق چایخوری جوش شیرین را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و آن را بنوشید.مقداری دانه‌ی رازیانه را در آب به مدت یک شب بخیسانید، و صبح روز بعد از این آب بنوشید. این کار معده درد شما را از بین خواهد برد.یک درمان خانگی برای معده درد این است که یک و نیم تکه دارچین را در یک فنجان آب ولرم بیندازید. برای ته نشین شدن آن ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید. حالا، به عنوان چای آن را بنوشید. دارچین به طور موثری معده درد را درمان می‌کند.چند قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب بریزید و آن را بنوشید. سرکه سیب یک درمان خانگی خوب برای معده درد است چون به بهبود هضم، و از آن طریق به تسکین درد معده کمک می‌کند. توصیه می‌شود این مخلوط را قبل از صرف وعده غذایی اصلی بخورید تا مواد مغذی را جذب کند.

پیشگیری از درد معده

– یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. – به جای آن که در یک وعده پرخوری کنید تعداد وعده‌ها را بیشتر و حجم غذا را کم تر کنید. – مواد غذایی را به درستی بجوید. – از مصرف الکل و نوشیدنی‌های کافئین دار اجتناب کنید. – از مصرف بیش از حد غذاهای ادویه دار و سرخ شده اجتناب کنید. – مقدار زیادی آب بنوشید. – ورزش تنفسی و یوگا انجام دهید. – آب کافی بنوشید. – بعد از خوردن غذا، به مدت ۲۰-۳۰ دقیقه راه بروید. – پس از صرف یک وعده‌ی غذای بلافاصله به رختخواب نروید.

بیشتر بخوانید : معده درد ♥ میکروب معده ♥ زخم معده ♥ ورم معدهترش کردن معده

  • سجاد ورمزیار

علت زانو درد بعد از انزال

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵ ب.ظ

علت زانو درد بعد از انزال

درد زانو ,درد زانو در جوانی,درد زانو بعد از انزال,درد زانوی راست,درد زانوی چپ,درد زانو بعد از ورزش,درد زانوی پا,درد زانو پا,درد زانو و درمان آن

درد زانو , درد زانو در جوانی , درد زانو بعد از انزال , درد زانوی راست

توضیحاتی در مورد درد زانو

از لحاظ این که زانو درد ناشی از پیچ خوردگی باشد یا آرتروز، روش های مختلفی برای درمان وجود دارد. قبل از این که به درمان زانو درد خود با یک روش خانگی بپردازید باید به این نکته توجه کنید که برای درمان زانو درد متوسط تا شدید به مراقبت های پزشکی نیاز دارید. درمان بعضی زانو درد ها ممکن است به جراحی یا مداخله پزشکی نیاز داشته باشد. احتمال دارد درمان زانو درد هایی که به دلیل آرتروز شدید به وجود آمده اند به جراحی نیاز پیدا کند. همچنین اگر بعد از جراحی دردی در ناحیه زانو احساس می کنید به دکتر مراجعه کنید. با این حال اگر زانو درد شما ناشی از التهاب، آرتروز و یا آسیب جزئی باشد، می توانید روش های درمان خانگی زانو درد را امتحان کنید. اطلاعات خود را در زمینه ی درمان زانو درد بیشتر کنید. روش های مختلف و مکمل ها ممکن است در درمان درد زانوی شما موثر واقع شوند.بسیاری از افراد از زانو درد مداوم شکایت دارند. زانو درد می‌تواند پی‌آمد صدمه دیدن زانو یا بیماری درگیر کننده این مفصل مانند آرتروز باشد. آسیب دیدن زانو بر تمام رباط‌ها (لیگامان‌ها)، بورس‌ها یا تاندون‌های اطراف مفصل زانو اثر می‌گذارد. از آنجایی که زانو یک مفصل فعال تحمل کننده وزن و دارای ساختاری پیچیده است، بیش از دیگر مفصل‌ها آسیب می‌بیند.در این مقاله ما به بحث علائم و علل درد زانو و درمان آن می پردازیم. مفصل زانو همچنین یکی از آسیب‌پذیرترین مفصل‌ها در برابر بیماری‌هایی مانند روماتیسم و آرتروز و لوپوس و همچنین پوکی استخوان، به شمار می‌رود. تشخیص صحیح علت درد زانو در انتخاب یک روند درمان زانو درد مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. دردزانو دلایل مختلفی دارد و درمان‌ زانو درد نیز بسته به تشخیص صحیح پزشک متخصص درد زانو پیشنهاد می‌شود. فرایند درمان در گستره‌ای از روش‌های ساده‌ی دارودرمانی ، ماساژ درمانی، باندپیچی، نرمش‌های کششی یا تقویتی تزریق تا روش های جراحی می باشد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد زانو صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

درد زانو چیست

درد زانو (به انگلیسی: Knee Pain) یک شکایت عمده در میان بسیاری از افراد جامعه است و عوامل مختلفی در ایجاد آن دخالت دارند. مفصل زانو از مفاصل بزرگ بدن است که به علت فشارهای پیوسته و زیادی که در فعالیت‌های روزمره به آن وارد می‌شود، مستعد بسیاری از آسیب‌ها است. ازطرفی بیماری‌های مختلفی این مفصل بزرگ و مهم را درگیر می‌کنند. آگاهی نسبت به عواملی که باعث درد زانو می‌شوند به ما کمک خواهد کرد تا با تشخیص سریعتر به درمانی بهتر دسترسی پیدا کنیم. درد زانو ممکن است در خود مفصل زانو یا اطراف آن باشد.

مفصل زانو

به دلیل اینکه مفصل زانو پلی را بین مفاصل مچ پا و ران ایجاد می‌کند بنابراین آگاهی نسبت به ساختمان آن جهت مراقبت بیشتر از آن لازم است. دو حرکت مهم زانو از نظر حرکت شناسی، خم شدن (Flexion) و صاف شدن (Extension) است. البته مفصل زانو جزیی چرخشی(Rotation) نیز دارد ولی میزان این حرکت خیلی کم است. در ساختار مفصل زانو سه استخوان شرکت می‌کنند که عبارتنداز: -استخوان ران -استخوان درشت نی -استخوان کشکک سه بخش در مفصل زانو وجود دارد. مفصل اصلی در زانو مفصل درشت نی-رانی (تیبیوفمورال) نامیده می‌شود که شامل دو بخش داخلی و خارجی است. استخوان‌های ران و کشکک مفصل کشککی-رانی (پاتلوفمورال) را تشکیل می‌دهند که بخش سوم در زانو است. ثبات مفصل به وضعیت و ساختار عضلات، رباط ها (عناصری که استخوان‌ها را به هم وصل می‌کند), کپسول مفصلی و همچنین راستای اندام تحتانی بستگی دارد.

کشیدگی و پیچ خوردگی زانو

برای درمان کشیدگی و پیچ خوردگی زانو راهکار زیر را امتحان کنید اگر پایتان پیچ خورد، از جایی سقوط کردید و به هر دلیلی زانویتان در معرض آسیب قرار گرفت کمک های اولیه در خانه می تواند موثر واقع شود. برای درمان این نوع زانو درد خود از کمپرس یخ دور زانوی خود استفاده کنید، زانو های خود را ببندید تا از ورم جلوگیری شود ولی نباید مانع گردش خون شوید. همچنین در حالی که استراحت می کنید پاهای خود را بالا نگه دارید.

صدمات و آسیب های زانو

آسیب‌ها و صدمات بافتی که ممکن است باعث درد زانو شوند شامل موارد زیر است: کشیدگی عضلانی(Muscle Strain) عضله چهارسر ران عضله همسترینگ تاندون پاتلار تاندون همسترینگ عضله پوپلیتئوس تاندون پوپلیتئوس پیچ خوردگی رباط(Ligament Sprain) رباط طرفی داخلی (MCL) رباط طرفی خارجی (LCL) رباط متقاطع جلویی (ACL) رباط متقاطع پشتی (PCL) آسیب منیسک منیسک داخلی منیسک خارجی خونریزی حاد مفصل(همارتروز)

بیماری و درد زانو

بعضی از بیماری‌ها که باعث درد زانو می‌گردند عبارتنداز: نرمی غضروف کشکک یا کندرومالاسی کشکک آرتروز زانو کیست بیکر کیست منیسک منیسک دیسکی شکل آرتریت روماتویید زانو آرتریت چرکی استئوکندریت دیسکان تومورها اسپوندیلیت آنکیلوزان سندرم رایتر آرتریت هموفیلیک آرتریت نقرسی آرتریت سلی استئومیلیت بیماری ازگود اشلاتر بیماری لارسن جانسون

عوامل التهابی درد زانو

عوامل التهابی درد زانو شامل: التهاب بورس‌ها (بورسیت) بورسیت جلوی کشککی (شایع‌ترین بورسی که در زانو درگیر می‌شود) بورسیت عقب تاندون کشککی بورسیت جلوی تاندون کشککی بورسیت عضله نیمه غشایی (سمی ممبرانوسوس) التهاب تاندون ها (تاندونیت) تاندونیت پاتلا (زانوی پرشگران) تاندونیت همسترینگ تاندونیت پوپلیتئوس سینویت زانو

تغییر شکل‌ های زانو

تغییر شکل‌های زانو عبارتنداز: پای پرانتزی پای ضربدری عقب زدگی زانو(هیپراکستنشن زانو) خم شدن زانو

درد زانو و تای چی

تای چی یک ورزش ذهنی باستانی چینی برای بدن است که موجب بهبود تعادل و انعطاف بدن می شود. در یک مطالعه که در زمینه ی آرتروز و رماتیسم انجام شده مشخص شده است که تمرین تای چی برای درمان آرتروز بسیار مفید است. این ورزش علی رغم کاهش درد باعث انعطاف پذیری بیشتر بدن می شود. همچنین تاثیر ذهنی این ورزش به مقابله با درد مزمن کمک می کند.

درد زانو و ورزش روزانه

ورزش روزانه با در حرکت نگه داشتن مفصل ها در بعضی افراد باعث کاهش درد زانو می شود. برای کسانی که از زانو درد ناشی از آرتروز رنج می برند ساکن و سفت نگه داشتن همچنین کاهش دامنه ی حرکت زانو برای جلوگیری ازایجاد درد زانو مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. چاقی نیز باعث بد تر شدن زانو درد می شود بنابراین مدریت وزن و داشتن رژیم غذایی صحیح نیز اهمیت بسیاری دارد.

علائم همراه درد زانو

محل زانو درد به ساختار درگیر بستگی دارد. عفونت موجب درد زانو و ورم زانو می‌شود، در حالی که پارگی مینیسک زانو یا شکستگی استخوان منجر به بروز علائم در فقط و فقط یک ناحیه مشخص می‌شود. شدت درد در بازه‌ای از درد ملایم و خفیفی تا درد شدید و غیر قابل تحمل متغیر است. بعضی از دیگرعلائم مرتبط با زانودرد عبارت‌اند از: دشواری در راه رفتن به دلیل ناپایداری زانو لنگ زدن به دلیل تحمل درد و ناراحتی قفل شدن زانو (ناتوانی در خم کردن زانو) قرمزی و تورم ناتوانی در دراز کردن زانو تورم و خشکی قرمزی و احساس داغی زانو ضعف یا ناپایداری تق تق یا صدا دادن زانو ناتوانی در صاف کردن کامل زانو حساسیت به لمس کردن زانو

علل درد زانو

در ادامه مشکلاتی که می توانند علت زانو درد باشند، شرح داده می شود. التهاب تاندون ها :تاندون ها، در زانو و مفاصل دیگر با حرکت مکرر یا شدید ممکن است به شدت دچار التهاب شوند. التهاب تاندون یک آسیب دیدگی ورزشی شایع است که با استفاده بیش از حد از مفصل زانو ایجاد می شود. کیست بیکر : برآمدگی پشت زانو و درد پشت زانو می تواند کیست بیکر باشد. کیست بیکرحاوی مایعی است که باعث التهاب، سفتی و درد پشت زانو می شود. آرتروز زانو : این بیماری به دلیل فرسایش مزمن مفاصل و ساییدگی زانو به وجود می آید. از عوارض آرتروز زانو این است که بیمار از درد، ورم مفصلی، آب آوردن زانو و در نهایت کاهش دامنه حرکتی شکوه می کند. این بیماری عموما در بین بیمارانی که اضافه وزن دارد و یا مسن هستند اتفاق می افتد، اگر چه در بین جوانانی که از آسیب دیدگی زانو رنج می برند، نیز می تواند اتفاق افتد. این بیماری رایج ترین دلیل درد زانو است. آرتریت روماتوئید :آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است که در آن بدن بیمار پروتئین های مشخصی را تولید می کند که به مفاصل حمله کنند. این بیماری باعث درد و گرم شدن مفاصل، التهاب مفصل، خشکی مفاصل در صبح و کاهش دامنه حرکتی می شود. نقرس : این بیماری ناشی از افزایش سطوح اسید اوریک در خون است. مفصلی که بیش از همه تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرد انگشت شست پا است. زانو نیز می تواند تحت تاثیر این بیماری قرار گیرد که منجر به درد، ورم و قرمزی مفصل زانو می شود. نرمی کشکک زانو :در این بیماری سطح غضروف کشکک زانو نرم می شود. بیمار درد خفیفی را دور کشکک زانوی خود احساس می کند که با پایین آمدن از شیب یا پله و گاهی اوقات با بالا آمدن از پله یا شیب شدت پیدا می کند. بیماری بورسیت : التهاب هر کدام از کیسه های حاوی مایع (بورس) داخل زانو را بورسیت می گویند. کیسه های مفصلی از مفاصل محافظت می کنند. این بیماری عموما ناشی از حرکات مکرر یا فشار بر زانو بوجود می آید. عفونت ها : برخی ازعفونت های ویروسی و باکتریال نیز باعث زانودرد می شوند. عفونت باکتریال مفصل زانو باعث درد، التهاب و قرمزی مفصل به همراه تب می شود. پارگی مینیسک: علت پارگی مینیسک زانو معمولا پیچ خوردگی زانو می باشد. بیمار از زانو درد هنگام صاف کردن پا، قفل کردن زانو، صدا دادن زانو، خالی کردن زانو و ورم زانو شکایت می کند. برای تایید تشخیص پارگی منیسک زانو از آزمایشات ام آر ای یا آرتروسکوپی استفاده می شود. پارگی های رباط صلیبی و طرفی زانو : پارگی رباط صلیبی منجر به زانو درد، بی ثباتی مفصل زانو و خمیدگی زانو می شود. برای تایید تشخیص مشکل پارگی رباط صلیبی زانو از ام آر ای یا آرتروسکوپی استفاده می شود. آسیب دیدگی های تاندون کشکک زانو: التهاب یا پارگی تاندون زانو می تواند ناشی از بیماری های مختلفی باشد. این آسیب دیدگی ها منجر به زانو درد شدید، ورم و ناتوانی در حرکت دادن مفصل زانو می شود. با استفاده از معاینه فیزیکی و آزمایش ام آر ای می توان این آسیب دیدگی ها را تشخیص داد. از دیگر دلایل زانو درد می توان به موارد زیر اشاره کرد: استئوآرتریت: درد، التهاب و تخریب مفصل ناشی از فرسودگی و تحلیل رفتن مفصل. التهاب تاندون: درد جلوی زانو که هنگام بالا و پایین رفتن از پله‌ها یا بالا رفتن از سراشیبی تشدید می‌شود. تومورهای استخوانی: استئوسارکوم دومین سرطان شایع استخوان است و عموماً در زانو بروز می‌یابد. رگ به رگ شدن یا کشیدگی استفاده بیش از اندازه حالت اندامی و وضعیتی نامناسب هنگام انجام فعالیت‌های جسمی کشیدگی عضلات علت زانو درد در نوجوانان میتواند به علت کندرومالاسی کشکک، التهاب بورس های اطراف زانو، التهاب تاندون های چهارسر یا التهاب تاندون کشکک و یا علل دیگری ایجاد شوند.

تشخیص درد زانو

در ادامه به تشریح شماری از علائم متداول درد زانو می‌پردازیم و توضیح می‌دهیم که هر علامت بیانگر کدام یک از علل زانو درد است. درد جلوی زانو: درد جلوی زانو در اکثر موارد به کشکک زانو مربوط می‌شود درد در داخل زانو: درد داخل زانو، یا بخش میانی، معمولاً از علایم پارگی مینیسک میانی، آسیب رباط جانبی داخلی و آرتروز ناشی می‌شود. درد در بیرون زانو: درد بیرون زانو، یا بخش جانبی، عموماً از علائم پارگی مینیسک جانبی، آسیب رباط جانبی خارجی، تاندونیت نوار ایلیوتیبیال و آرتروز است. درد پشت زانو: درد پشت زانو به دلیل تجمع مایع، عارضه‌ی موسوم به کیست بیکر، رخ می‌کند. درد صبحگاهی: دردی که پس از بیدار شدن از خواب شبانه بروز می‌یابد و به سرعت به دنبال انجام فعالیت‌های ملایم برطرف می‌شود، معمولاً از علائم آرتروز زانو در مراحل اولیه است. تورم :یکی از علل احتمالی آسیب دیدن شدید ساختار داخلی مفصل، مثلاً رباط صلیبی پیشین یا شکستگی بالای استخوان درشت نی، است. چنانچه زانو به فاصله چند ساعت تا چند روز پس از صدمه دیدن ورم کند، احتمالاً دلیل نهفته در پس آن به اندازه مورد قبل جدی نیست و می‌تواند ناشی از پارگی مینیسک یا رگ به رگ شدن رباط باشد. اما تورمی که پیامد وارد شدن ضربه یا صدمه دیدن مستقیم زانو نباشد احتمالاً، به ترتیب میزان شیوع، از استئوآرتریت، نقرس، آرتروز التهابی یا عفونت مفصل ناشی می‌شو پایداری زانو : اگر بیمار حس می‌کند که زانوهای‌اش تاب نگهداری وزن او را ندارند، احتمالاً رباط‌هایش آسیب دیده‌اند. صدا دادن و تق تق زانو : تق تق صدا دادن زانو همراه با درد غالباً در اثر آسیب‌هایی چون پارگی رباط زانو، برای مثال صدمه دیدن رباط صلیبی پیشین، شنیده می‌شود. خرد شدن یا ساییده شدن یکی از علائم رایج مشکلات غضروف است. در صورت آسیب دیدن غضروف ـ عارضه‌ای موسوم به کندرومالاسی کشکک ـ بیمار با قرار دادن دست روی کاسه زانو و خم کردن این مفصل احساس می‌کند که زانوی‌اش در حال خرد شدن است. احساس ساییده شدن زانو نیز می‌تواند علامت ابتلا به ارتروز زانو باشد اغلب از پرونده پزشکی، معاینه فیزیکی و آزمایش های تشخیصی برای کمک به تشخیص علت زمینه ای زانو درد و رفع زانو درد استفاده می شود. در طول معاینه فیزیکی پزشک طریقه راه رفتن بیمار (راه رفتن) را ارزیابی کرده زانوها را در حالات مختلف و برای بررسی وجود تورم، قرمزی، تراز نبودن و نشانه های آسیب دیدگی (به عنوان مثال بورسیت و بریدگی) معاینه می کند. مفاصل پاها، لگن و دیگر مفاصل بدن (به عنوان مثال مچ پا ها و دست ها) هم مورد معاینه قرار می گیرند. آزمایش های تشخیصی که ممکن است انجام شوند عبارتند از آزمایش های تصویربرداری (به عنوان مثال اشعه ایکس و ام آر آی)، آزمایش های خون، کشیدن آب زانو (آسپیراسیون مفصل) و آرتروسکوپی. می توان از آزمایش های اشعه ایکس و در برخی موارد توموگرافی کامپیوتری (سی تی اسکن) برای تشخیص شکستگی ها، دررفتگی ها و تغییرات مفصل زانو که بر اثر آرتروز بوجود آمده اند استفاده کرد.

اقدامات اولیه در درد زانو

• چند روز استراحت دادن به زانو و خودداری از انجام فعالیت‌های سنگین در درمان آرتروز زانو موثر است . • قرار دادن یخ روی زانو برای کاهش درد و تورم و درمان درد زانو . یخ را باید هر 3 یا 4 ساعت یک بار به مدت 15 تا 20 دقیقه برای 2 تا 3 روز یا تا زمان از بین رفتن درد روی زانو گذاشت. • بستن زانو. بستن زانو با باند کشی جهت جلوگیری از افزایش ورم یا حمایت کردن از زانو • بالا آوردن زانو با قرار دادن بالش زیر پاشنه هنگام نشستن یا دراز کشیدن برای کاهش تورم

درد زانو و تزریق

تزریق کورتیزون باعث کاهش درد به صورت موقت میشود این تزریقات باعث کاهش سریع درد میشود اگرچه باید این تزریق را چند باردریک سال انجام داد چون تزریق بیشتر باعث ضعیف شدن ماهیچه ها میشود به دلیل اینکه کورتیزون ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد پس این تزریق باید با تجویز پزشک انجام شود . بعدازتزریقات مکرر ممکن است غضروف ازبین بروند. بنابراین این تزریق باید بااحیتاط درمفصل زانو انجام شود

درد زانو و آرتروسکوپی

آرتروسکوپی زانو تکنیکی است که برای تشخیص و درمان مشکلات مفصل زانو استفاده می شود. در طول درمان، جراح یک شکاف بسیار کوچک در مفصل ایجاد کرده و از طریق آن یک لوله بسیار کوچک به نام آرتروسکوپ را به محل زانو وارد می کند. به این ترتیب امکان مشاهده داخل مفصل از طریق صفحه نمایش ایجاد می شود. در ادامه جراح می تواند مشکلات احتمالی مفصل را بررسی کرده و در صورت لزوم مشکلات شناسایی شده را با استفاده از ابزارهای کوچک موجود در آرتروسکوپ درمان کند. عمل جراحی آرتروسکوپی زانو از روش های درمانی دارای حداقل سطح تهاجم است که امکان استفاده از آن برای تشخیص قابل اتکا و صحیح مشکلات زانو وجود دارد. مزیت اصلی این روش درمانی این است که شما می توانید پس از درمان بدون درد به زندگی عادی خود ادامه داده و حرکت های کامل زانو را در اختیار داشته باشید.

بیشتر بخوانید : آرتروز زانو ♥ سرطان زانو ♥ التهاب زانو ♥ قفل شدن زانودرد قوزک پا

  • سجاد ورمزیار

درد در پهلوی راست نشانه چیست

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۳۵ ب.ظ

درد در پهلوی راست نشانه چیست

درد پهلو ، درد پهلوی راست ,درد پهلوی راست زیر دنده,درد پهلوی راست در بارداری,درد پهلوی راست نشانه چیست؟,درد پهلوی راست در اوایل بارداری,درد پهلوی راست در بارداری

درد پهلوی راست , درد پهلوی راست زیر دنده , درد پهلوی راست در بارداری , درد پهلوی راست نشانه چیست

توضیحاتی در مورد درد پهلو

درد پهلو اشاره به ناراحتی در قسمت فوقانی و کناری شکم یا کمر دارد. این درد معمولا در زیر دنده ها و بالاتر از لگن احساس می شود. افرادی که درد پهلو دارند اذعان می کنند که دردشان در یک طرف بدن شدیدتر است. اکثر افراد در طول زندگی خود این درد را برای یک بار هم که شده تجربه کرده اند. خوشبختانه درد پهلوها معمولا موقتی است. اما نوع شدید و مداوم آن می تواند نشان دهنده یک بیماری وخیم باشد. کاهش میزان آب بدن و ابتلا به عفونت دستگاه ادراری مهمترین علل درد شکم و پهلو مداوم و شدید است. سنگ کلیه و سایر بیماری تاثیر گذار بر روی کلیه ها نیز قادرند چنین دردهایی ایجاد کنند.درست است. اکثر ما از درد پهلو به درد کلیه تعبیر می کنیم. اما این درد تنها مختص به کلیه نیست. بلکه سایر بیماری ها نیز می توانند علائمی مانند این نوع درد را به همراه داشته باشند. بنابراین اگر درد مزمنی در پهلو دارید که شدید است و به خصوص با علائم دیگری نیز همراه است، حتما به پزشک مراجعه کنید. در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد پهلو صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علل درد پهلو

برخی از علل شایعی که موجب ایجاد این نوع درد می شوند عبارتند از: عفونت کلیه آبسه کلیه سنگ کلیه کم شدن آب بدن عفونت مثانه زونا سندرم Tietze آرتروز ویژه ستون فقرات شکستگی ستون فقرات اختلالات ایجاد شده بر روی دیسک تحت فشار بودن یکی از عصب های کمر اسپاسم عضلانی

علائم درد کلیه

علایم درد کلیه چیست ؟ سوزش ادرار و دفع ادرار دردناک تب و لرز تهوع وجود خون (RBC)یا پروتئین (Pr) در ادرار تکرر ادرار به خصوص در هنگام شب بالا رفتن فشار خون آزمایش‌هایی که نشان‌دهنده تغییر غیرعادی کراتینین (cr) یا نیتروژن اوره خون (BUN)باشد تورم دست‌ها و پاها و پف‌آلود شدن اطراف چشم‌ها

علت درد کلیه

علت درد کلیه چیست ؟ عفونت سیستم ادراری عفونت کلیه (پیلونفریت) سنگ کلیه و سنگ حالب گلومرولونفریت (دفع خون و پروتیین در ادرار) سرطان کلیه (RCC) فشار روی کلیه بعلت تومور بزرگ یا کیست کلیه بزرگ ناهنجاری مادرزادی کلیه مثل تنگی محل اتصال حالب به لگنچه (UPJO) ضربه به پهلو و کلیه در اثر تصادف کلیه کیست دار ایجاد لخته در ورید اصلی کلیه (ترومبوز) دوران بارداری مراحل آخر بیماری کلیوی

تشخیص درد پهلو و کلیه

تشخیص علت درد پهلو و درد کلیه ؟ پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری ( متخصص اورولوژی ) یا فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری (فوق تخصص ارولوژی) با انجام اقدامات زیر می تواند علت درد پهلو و درد کلیه را تشخیص دهد و اقدام موثر در خصوص درمان درد پهلو و درد کلیه انجام دهد : شرح حال و معاینه آزمایش خون و آزمایش ادرار سونوگرافی کلیه و مجاری ادراری یا سی تی اسکن شکم ولگن

علل درد پهلو و زیر شکم و سمت راست

علل درد پهلو ، زیر شکم و سمت راست کدام است ؟ آپاندیسیت : مهمترین علت درد است که همراه بی اشتهایی ، تهوع و استفراغ است . مراجعه به اورژانس جهت تشخیص و درمان سریع لازم است . سنگ کلیه و سنگ حالب :معمولا با درد کولیکی و خنجری پهلو با انتشار بسمت مجرای ادرار است و مراجعه به پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری ( متخصص اورولوژی ) یا فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری (فوق تخصص ارولوژی) لازم است . بیماری های التهابی لگن در زنان : عامل ایجاد بیماری التهابی لگن، باکتری‌هایی مانند کلامیدیا و گونوره است و علایم همراه آن شامل ترشح غیر طبیعی واژن ، درد حین مقاربت و تب است . حاملگی خارج رحم

علت درد پهلو و زیر شکم و سمت چپ

علت درد پهلو ،زیر شکم و سمت چپ کدام است ؟ سنگ کلیه و سنگ حالب :معمولا با درد کولیکی و خنجری پهلو با انتشار بسمت مجرای ادرار است و مراجعه به پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری ( متخصص اورولوژی ) یا فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری (فوق تخصص ارولوژی) لازم است . دیورتیکولیت : درد شکم، تهوع، تب، نفخ و اسهال یا یبوست از علایم دیورتیکولیت است . مراجعه به جراح لازم است . کیست های تخمدان درد دوران تخمک گذاری سندرم روده تحریک پذیر (IBS)

درد پهلو هنگام دویدن

بهترین درمان درد پهلو هنگام دویدن چیست ؟ برخی اوقات برای شما پیش آمده که اندکی بعد از دویدن دچار درد پهلو میشوید .اگر شما درست نفس نکشید در هنگام دویدن، پیاده روی و حتی خندیدن دچار پهلو درد می شوید.جهت درمان ، این اقدامات لازم است : توقف کنید روی ناحیه دردناک فشار دهید دم و بازدم انجام دهید تنفس شکمی برای جلوگیری از پهلو درد ماساژ دیافراگم برای جلوگیری از پهلو درد در هر وضعیتی تنفس کنید قبل از ورزش غذا نخورید

درد پهلو دو طرفه

علل درد پهلو دوطرفه چیست؟ معمولا درد دو طرفه پهلو که با باسن و پشت انتشار می یابد و موقع خم و راست شدن شدتش تغییر میکند ،اول صبح بعد از بیدار شدن بیشتر میشود و علایم ادراری نداشته باشد ، علت کلیوی ندارد و بیشتر بدلیل مشکلات عصبی عضلانی و استخوانی است .

سرما خوردگی پهلو

گرفتگی یا سرما خوردگی پهلو در اثر اسپاسم یا گرفتگی عضله است . در صورت اسپاسم یاگرفتگی عضلات ناحیه پهلو، استراحت و اقدامات طب فیزیکی، ورزش و دارو برحسب نظر پزشک توصیه میشود. داروهای درمان کننده اسپاسم عضله شامل مسکن ها مانند استامینوفن و ایبوپروفن(ژلوفن)، ناپروکسن، پمادهای مسکن مانند دیکلوفناک و رهامین وداروهای شل کننده عضله مانند متوکاربامول(روباکسین)، باکلوفن و دیازپام می باشند. نقاط ماشه ای با درمانهای طب فیزیکی بخوبی درمان می شوند.

درد پهلو در بارداری

بهترین درمان درد پهلو در بارداری ؟ کفش هایی با پاشنه های کوتاه برای مدت طولانی در یک حالت ثابت قرار نگیرند تاخستگی بر آنها غلبه نکند استفاده از کمربند یا شکم‌بند طبی در طی دوران بارداری استحمام با آب گرم پس از یک روز خسته کننده اجسام سنگین را بلند نکنند هرگز به پشت خود نخوابند

علت های درد پهلو

علل کمتر شایع درد پهلو عبارتند از: بیماری کلیوی ذات الریه پانکراتیت آپاندیسیت انسداد در دستگاه ادراری یکی از بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون انفارکت کلیوی (زمانی رخ می دهد که لخته ای جربان خون را به کلیه ها مسدود کرده است) هرپس زوستر آنوریسم آئورت شکمی نشانه های مرتبط با درد پهلو درد پهلو اشکال مختلفی دارد. گاهی این درد خسته کننده است و گاهی نیز مانند گرفتگی عضلات است. گاهی نیز درد تیر کشنده است. در این حالت معمولا درد به صورت متناوب می آید و می رود. در ادامه نشانه های همراه با درد پهلو را بر اساس علل ایجاد آن طبقه بندی کرده ایم.

درد پهلو و مشکل کلیوی

اگر درد شما همراه با علائم زیر باشد، به احتمال زیاد این درد نشان دهنده یک مشکل کلیوی است: بثورات پوستی تب سرگیجه حالت تهوع استفراغ یبوست اسهال خون در ادرار احساس درد در هنگام ادرار کردن

درد پهلو و کم آبی بدن

اگر تجربه درد مداوم همراه با علائم و نشانه های کم آبی بدن را دارید سریعا به پزشک مراجعه کنید. علائم کم آبی بدن عبارتند از: تشنگی شدید عدم وجود خروجی عرق سرگیجه ضربان سریع قلب خشکی و چسبیدن دهان سردرد تب یبوست ادرار تیره کاهش برون ده ادرار کم آب بدن موقعیتی است که سریعا باید درمان شود. هنگامی که بدن آب کمی در اختیار داشته باشد، همه اعضا از جمله سلول ها و بافت ها نمی توانند عملکرد مناسب داشته باشند. این موضوع می تواند عوارض خطرناکی از جمله شوک را ایجاد کند.

درد پهلو و بیماری کلیه

جراح و متخصص اورولوژی گفت: هر درد پهلو بیماری کلیه نیست زیرا نارسایی کلیه بیماری خاموشی به حساب می‌آید که بیشترین علائم آن استفراغ، درد‌های ناگهانی و سوزش ادار است که با انجام آزمایش خون، ادرار و سونوگرافی مشخص می‌شود. محمدرضا رزاقی اظهار داشت: هر درد پهلو را نمی‌توان به عنوان بیماری کلیوی به حساب آورد زیرا بیماری کلیوی و اختلال در سیستم ادراری شاخص‌های خاص خود را دارد که از جمله می‌توان به دردهای ناگهانی همراه با تهوع و استفراغ اشاره کرد. وی افزود: حالت گرفتن و ول کردن درد پهلو یکی از علایم بیماری‌های کلیوی است و در فصل سرما نیز به دلیل گرفتگی عضلانی دفعات ادرار افراد به خصوص سالمندان متغیر می‌شود و ادرار آنان به صورت کامل تخلیه نمی‌شود. رزاقی ادامه داد: این فرایند یعنی تخلیه نامناسب ادرار در فصل سرما بیشتر صورت می‌پذیرد و ادرار در مثانه باقی می‌ماند. این مسئله می‌تواند به مرور زمان باعث مشکلاتی برای فرد شود زیرا به هیچ عنوان ادرار نباید در مثانه باقی بماند. بیماری کلیوی به دلیل باقیماندن ۵۰ سی‌سی ادرار در مثانه این جراح و متخصص اورولوژی گفت:‌ تنگی و گرفتگی در مسیر ادرار یکی از عوامل تخلیه نامناسب است ولی در مجموع باقیماندن حداکثر ۵۰ سی سی ادرار، پیگیری تعجیل وار درمانی نمی‌خواهد ولی باقیماندن بیش از ۵۰ سی سی ادرار در مثانه چه در مردان و چه در زنان باید به صورت ویژه و سریع بررسی شود. رزاقی ادامه داد: این مسئله باعث عفونت و اثرات میکروبی در مثانه می‌شود که با علائم سوزش ادرار و تب همراه خواهد بود و باید افراد با انجام آزمایش این مسئله را برطرف کنند. مشکلات تخلیه ادرار در افراد بالای ۵۰ سال به دلیل بزرگ شدن پروستات وی همچنین با اشاره به انقباض کف لگن در افراد بالای ۵۰ سال و بزرگ شدن پروستات آنان که یکی از عوامل مهم مشکلات کلیوی به خصوص در فصل سرد زمستان است، افزود: افراد در زمستان برای اینکه هوا سرد است کمتر رغبت به تخلیه ادرار خود می‌کنند و این امر منجر به مشکلات عدیده‌ای برای آنان در مرور زمان می‌شود که باید در این زمینه دقت بیشتری شود. روزانه ۶ لیوان آب نوشیده شود رزاقی همچنین با تاکید به نوشیدن مایعات کافی که باید هر روز ۵ تا ۶ لیوان حتی در زمستان باشد،‌افزود: آب را نباید تنها برای تشنگی نوشید زیرا کلیه مواد مازاد را به وسیله آب می‌تواند تخلیه کند بنابراین نوشیدن آب در فصول زمان بسیار مهم است. شل شدن مثانه به دلیل نگه داشتن ادرار این جراح و متخصص اورولوژی ادامه داد: افراد نباید به هیچ عنوان ادرار را در مثانه نگه دارند و در هر زمان باید بتوانند به راحتی برای تخلیه آن اقدام کنند و اگر نگه‌داشتن ادرار در مثانه به صورت یک عادت درآید مثانه شُل خواهد شد و حتی در برخی مواقع با جراحی نیز درمان نخواهد شد. استفراغ و سوزش ادرار علائم بیماری‌های کلیه رزاقی با بیان اینکه در مجموع هر دردی را نمی‌توان بیماری کلیه عنوان کرد، تصریح کرد: بیماری‌های کلیه زمینه‌های خاص خود را از جمله دردهای ناگهانی، استفراغ، درد به صورت تیر کشیدن در مثانه و کشاله ران را در بر دارد و دردهای سنگ‌سازی کلیه نیز با تکرار ادرار و سوزش همراه خواهد بود. نارسایی کلیه یک بیماری خاموش وی با اشاره به اینکه بیماری کلیه یک بیماری خاموش به حساب می‌آید، افزود: افراد می‌توانند برای پیگیری سلامتی عملکرد کلیه خود با آزمایش ادرار، خون و سونوگرافی از وضعیت عملکرد کلیه خود آگاه شوند و با مراجعه به پزشکان این امر به راحتی صورت می‌پذیرد. رزاقی خاطرنشان کرد: اما نکته مهم در این زمینه توصیه‌های متخصصان اورولوژیست است که گاهی در برخی مواقع بر اساس تشخیص آنان باید آزمایشهای کلیه در فواصل زمانی و با تکرار صورت پذیرد.

درد شدید یا گرفتگی در پهلوها

درد شدید یا گرفتگی در پهلوها ، یک درد شدید موقتی است که به علت گرفتگی دیافراگم ایجاد میشود و وقتی اتفاق میافتد که به دیافراگم (عضله بین سینه و شکم) اکسیژن کافی نرسد. کیک میرکین «پزشک ورزشی در انستیتو سیلور اسپیرینگ» می گوید: گاهی وقت ها دویدن جریان خون دیافراگم را مسدود میکند. هر باری که شما زانوی خود را بالا می برید عضلات شکم شما منقبض می شود و فشار وارده به شکم افزایش می یابد. هنگامی که نفس عمیق می کشید، ریه ها نسبت به تنفس عادی بیشتر اتساع پیدا می کند . این فشار دوطرفه، از سوی ریه اتساع یافته و عضلات منقبض شکم ، جریان خون دیافراگم قطع می کند و به علت کمبود اکسیژن، دچار آسیب دیدگی و گرفتگی می شود. اگر شما درست نفس نکشید در هنگام دویدن ، پیاده روی و حتی خندیدن، دچار پهلودرد می شوید.

بیشتر بخوانید : پهلو درد ♥ درد سینه ♥ سینه درد ♥ درد جناغ سینهسرطان سینه

  • سجاد ورمزیار

آبسه لثه کودک

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۱۳ ب.ظ

آبسه لثه کودک

آبسه لثه ,آبسه لثه+درمان,آبسه لثه کودکان,آبسه لثه به انگلیسی,آبسه لثه در بارداری,آبسه لثه بدون درد,آبسه لثه در کودکان,آبسه لثه چیست,آبسه لثه نوزاد

آبسه لثه , آبسه لثه کودکان , آبسه لثه در بارداری , آبسه لثه بدون درد

توضیحاتی در مورد آبسه لثه

آبسه دندان یک کیست دندان عفونی ایجاد شده در دهان است که در بافت های اطراف دندان پخش می شود. این چرک در نتیجه یک عفونت باکتریایی تشکیل می شود. علت آفت دهان و آبسه دهان و دندان وجود دندان درد شدید و ضربانی است. این دندان درد معمولاً به صورت ناگهانی ایجاد می شود و در طول چند ساعت یا چند روز اول به تدریج تشدید می شود و باید سریعا برای درمان دندان درد اقدام کنید. زیرا علاوه بر این کیست لثه می تواند باعث حساس شدن دندان شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد آبسه لثه صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

انواع آبسه لثه و دندان

در عمل انواع آبسه دندان به دو گروه زیر تقسیم می شود: آبسه لثه (که در اصطلاح آبسه پریودنتال نامیده می شود): معمولاً آبسه لثه باعث می شود یک عفونت در فضای بین دندان و لثه ایجاد شود. این عفونت ممکن است در اثر گیر افتادن مواد غذایی بین لثه و دندان ایجاد شود. افرادی که به بیماری لثه مبتلا هستند، باکتری در زیر لثه و در محل استخوان نیز تشکیل شود. آبسه مربوط به دندان (که در اصطلاح آبسه پری اپیکال نامیده می شود): در داخل دندان تشکیل می شود. این مشکل زمانی روی می دهد که عصب دندان مرده یا از بین رفته باشد. این نوع از آبسه دندان در سر ریشه دندان ایجاد می شود. سپس در صورت عدم درمان عفونت لثه ، عفونت ایجاد شده به استخوان اطراف دندان نیز سرایت کرده و در استخوان پخش می گردد. این مشکل در اکثر موارد دردناک است و به همین خاطر افراد سریعاً برای درمان عفونت دندان و دهان به دندانپزشک مراجعه می نمایند. گاهی اوقات عفونت ایجاد شده درد ندارد یا درد به نسبت کمی دارد. اگر مشکل درمان نشده و به حال خود رها شود، عفونت می تواند برای چند ماه یا حتی چند سال باقی بماند. در حقیقت امکان درمان آبسه به صورت خود به خود وجود ندارد و به همین خاطر نباید علائم آبسه در دهان نادیده گرفته شود.

علت آبسه لثه

هنگامی که داخل دندان شما آسیب می بیند، امکان دارد به علت پوسیدگی دندان باکتری ها به این ناحیه وارد شده و باعث ایجاد عفونت شوند. گاهی اوقات شما یک ناحیه متورم پر از چرک را (پوسته ضخیم محتوی مایعی به رنگ سفید مایل به زرد) را در این زمان مشاهده می کنید. اگر امکان خارج کردن چرک از محل آن وجود نداشته باشد، ناحیه مورد نظر به تدریج متورم تر و دردناک تر خواهد شد و در اصطلاح به این مشکل آبسه دندان می گویند. آبسه دهان و دندان یک پوشش را در اطراف چرک ایجاد می کند، با این کار بدن شما سعی می کند از پخش شدن عفونت ایجاد شده در سایر اعضا جلوگیری کند. معمولاً در بسیاری از موارد، آبسه لثه و دندان بسیار سریع تشکیل می شود، گاهی اوقات حتی در طول یک یا دو روز پس از شروع عفونت ایجاد می شود.

آبسه دندان و سیر

سیر به خاطر خواص آنتی‌بیوتیکی و ضدالتهابی‌اش فوق‌العاده است. سیر برای درمان آبسه‌ی دندان خیلی خوب است، چون کاملا موثر است، برای جلوگیری از گسترش عفونت و تسکین درد نیز مفید است. تمام کاری که باید بکنید این است که یک حبه سیر را درون دهان‌تان بگذارید. آن را با دندان‌هایتان له کنید و بجوید تا درد ساکت شود. به‌طور جایگزین اگر از آن لذت نمی‌برید، نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر را با نمک ترکیب کنید. به مدت ۱۰ دقیقه آن را روی محل آبسه بگذارید و سپس با استفاده از دهان‌شویه دهان را شست‌وشو دهید.

درمان آبسه لثه و دندان با آب نمک

این یک درمان خانگی فوق‌العاده برای آبسه‌ی دندان است که در سراسر دنیا در بیش‌تر خانه‌ها موجود است. چیزی که شاید ندانید این است که نمک خواص آنتی‌باکتریال و ضدعفونی‌کننده دارد. این به کاهش تورم می‌کند، عفونت را از بین می‌برد و درد را تسکین می‌دهد.، در عین حال از رشد باکتری‌ها در دهان جلوگیری می‌کند. تمام کاری که باید بکنید این است که ۱ قاشق چای‌خوری نمک را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید. آن را به خوبی هم بزنید و بعد با محلولی که به‌دست آمده‌است، دهان را شست‌وشو دهید. ۲ تا ۳ بار شست‌وشوی دهان در روز کمک زیادی به شما می‌کند.

درمان آبسه لثه و دندان با میخک

هر وقت با مشکلات دندانی مواجه شدید، میخک به خاطر خواص آنتی‌باکتریال، ضددرد و ضدعفونی‌کننده‌اش راهکاری فوق‌العاده است. دندان‌درد، و درد و التهاب لثه را می‌توان با میخک برطرف کرد. شما فقط باید روغن میخک استفاده کنید. از مقداری پنبه استفاده کنید، آن را به روغن آغشته کنید و چند دقیقه روی قسمت دردناک بگذارید. یا به جای آن، میخک را بین لپ و قسمت عفونی بگذارید. گاهی میخک را بجوید تا آب آن کمی بیرون بیاید. این فرآیند باید حدود نیم‌ساعت طول بکشد و بعد باید دهان را با آب گرم شست‌وشو دهید.

درمان آبسه لثه و دندان با چای کیسه‌ای

چای کیسه‌ای مدت‌ها است که به عنوان روش خانگی درمان آبسه دندان استفاده می‌شود. این به دلیل محتوای تانن بالایی که دارد، مفید است. چای کیسه‌ای به کاهش التهاب و درد کمک می‌کند. هم‌چنین، آنتی‌اکسیدانی که در چای سیاه وجود دارد به بهبود سلامت دهان و مبارزه با عفونت کمک می‌کند. شما می‌توانید به آسانی چای کیسه‌ای سیاه را در بسیاری از فروشگاه‌ها پیدا کنید. یک کیسه را در آب گرم خیس کنید و بعد آن را بیرون بیاورید. کیسه را در طول شب یا مدت چند ساعت روی دندانی قرار دهید که عفونت کرده‌است. دهان را با محلول آب نمک شست‌وشو دهید. شما باید این روش را هر روز به مدت ۲ هفته تکرار کنید.

درمان آبسه لثه و دندان با تخم شنبلیله

تخم شنبلیله سرشار از فایده‌های متعدد برای سلامتی است. بسیاری از مطالعات علمی ثابت کرده‌اند که شنبلیله حاوی خواص درمانی و ضد باکتریایی است که به درمان بسیاری از ناراحتی‌ها و همچنین مشکلات دهان و دندان کمک می‌کند. شنبلیله به درمان زخم‌ها، سوختگی، و حتی کاهش التهاب کمک می‌کند. از این رو می‌توان آن را یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان آبسه‌ دندان به شمار آورد. ابتدا کمی آب داخل قابلمه‌ای کوچک بریزید و آن را روی شعله‌ای با حرارت متوسط بگذارید. بعد از ۳-۴ دقیقه تخم شنبلیله‌ی آسیاب شده را به آن بیفزایید و خوب هم بزنید. بعد از حدودا ۲ دقیقه آن را از روی شعله بردارید و داخل لیوان بریزید. گلوله‌ی پنبه‌ای را در آن فرو کنید آب اضافی‌اش را بچلانید و بعد آن را روی دندان یا لثه‌ی دردناک‌تان بگذارید و اجازه‌ دهید یک یا دو دقیقه بماند. این فرایند را چند بار در روز تکرار کنید.

درمان آبسه لثه و دندان با سیب زمینی

بهترین راه درمان هر ناراحتی و مشکل سلامتی استفاده از ساده‌ترین مواد طبیعی موجود در آشپزخانه‌ها است. یکی از این مواد کم‌ ادعا که به سهولت هم قابل دسترسی است سیب زمینی است. سیب زمینی به طور طبیعی سرشار از خواص ضد عفونی و قلیایی است. به علاوه ماهیت اسیدی سیب زمینی بیشتر به کشتن میکروب‌ها و از بین بردن عفونت‌های ناشی از وجود باکتری‌های دندان کمک می‌کند. بنابراین به جای انتخاب داروهای بدون نسخه برای درمان آبسه دندان از سیب زمینی فروتن استفاده کنید و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد. تکه‌ای از سیب زمینی خرد شده را روی دندان عفونی بگذارید. اجازه دهید حداقل به مدت ۲۰-۳۰ ثانیه روی آن بماند. یا برای حصول نتیجه‌ای بهتر بگذارید به مدت یک شب روی دندان‌تان باشد. روز بعد سیب زمینی را از روی آن بردارید.

درمان آبسه لثه و دندان با پاپایا

پاپایا یکی دیگر از آن مواد طبیعی است که به بهترین نحو به درمان درد دندان کمک می‌کند. می‌پرسید چگونه؟ خب، این امر به خاطر آن است که پاپایا حاوی خواص ضد التهابی و همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است. این میوه به عنوان یکی از پر کاربردترین مواد برای در مان خانگی دندان درد به حساب می‌آید. پس همین حالا برای خلاص شدن از التهاب آزاردهنده‌ی دندان از این درمان استفاده کنید. یک تکه‌ی کوچک از پاپایا را روی دندان عفونی بگذارید و اجازه دهید به مدت حدودا ۴۰-۵۰ دقیقه روی آن بماند. بعد آن میوه را به بیرون تف کنید و دهان‌تان را با آب گرم بشویید. به مدت حداقل ۲-۳ روز این درمان را ۲-۳ بار در روز تکرار کنید تا هیچ نشانه‌ای از عفونت دندان باقی نماند.

درمان آبسه لثه و دندان با سرکه‌ سیب

سرکه‌ی سیب یکی از موادی است که حاوی مقدار زیادی خواص مفید است من‌جمله خواص ضد عفونی، بی‌حس کننده، ضد باکتریایی و ضد التهابی. همین امر آن را به یکی از بهترین مواد برای درمان آبسه دندان تبدیل می‌کند. برای این درمان لازم است از محلول رقیق شده‌ی سرکه‌ی سیب استفاده کنید. پس برای رقیق کردن آن سرکه سیب را با کمی آب در یک لیوان مخلوط کنید. بعد این محلول رقیق شده را سر بکشید و با آن سرتاسر دهان‌تان را حداقل به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه شستشو دهید. بعد محلول را از دهانتان بیرون بریزید و سپس مجددا دهان را با آب بشویید.

درمان آبسه لثه و دندان با وانیل

وانیل یکی از موادی است که خواص درمان‌کننده و آرامبخش دارد. همچنین به صورت طبیعی پر از خواص ضد التهابی است و همین ویژگی وانیل چیزی است که کسان زیادی از آن مطلع نیستند. پس اگر به دنبال درمان خانگی خوش رایحه‌ای جهت آبسه دندان هستید این مورد دقیقا برای شما ساخته شده است!‌ سر یک گوش پاک کن را کمی به عصاره‌ی وانیل آغشته کنید و آن را روی لثه‌ی عفونی شده بمالید یا این که می‌توانید عصاره‌ی وانیل را مستقیما روی دندان یا لثه‌ی عفونی بگذارید. بگذارید این عصاره روی دندان بماند و کمی دیگر از آن را در دهان‌تان بریزید و روی قسمتی که دندان عفونی قرار دارد به مدت ۴-۵ دقیقه بچرخانید. بعد دهان‌تان را با کمی آب گرم بشویید. این کار را ۴-۵ بار در روز به مدت حداقل ۲-۳ روز ادامه دهید.

درمان آبسه لثه و دندان با روغن پونه کوهی

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌شود در خانه از دندان درد خلاص شد؟ پس به خواندن این نوشتار ادامه دهید تا فایده‌های حیرت انگیز و کم‌تر شناخته شده‌ی روغن پونه‌ی کوهی برای سلامتی را در یابید. روغن پونه کوهی یکی از مواد طبیعی است که به شما کمک می‌کند از دست عفونت دندان بلافاصله خلاص شوید. دلیل آن این است که به طور طبیعی سرشار از خواص ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد انقباضی است. این روغن به درمان عفونت دندان و همین طور حفاظت از دندان در برابر عفونت و ورم بیشتر کمک می‌کند. ابتدا چند قطره روغن پونه کوهی را روی یک گوش پاک کن بمالید. بعد آن را روی دندان عفونی بکشید و به مدت ۵-۱۰ دقیقه نگه دارید. بعدا گوش پاک کن را بردارید و بگذارید روغن به مدت ۱۰-۲۰ دقیقه دیگر روی دندان بماند. بعد دهان‌تان را با آب گرم بشویید. این درمان خانگی را ۲-۳ بار در روز و به مدت ۲-۳ روز تکرار کنید.

تشخیص آبسه لثه و دندان

معمولاً دندان پزشک برای تشخیص آبسه لثه و دندان ابتدا وضعیت دهان شما را بررسی می کند. در این رابطه دندان پزشک ممکن است ناحیه متورم لثه را فشار دهد. علاوه بر این ممکن است عصب (پالپ) دندان آسیب دیده بررسی شود تا زنده بودن آن مشخص شود. معاینه پالپ دندان می تواند شامل فعالیت های زیر باشد: ضربه زدن آهسته به دندان آزمون دما استفاده از ابزار معاینه الکتریکی علاوه بر این دندان پزشک در موارد آبسه دندان ممکن است از عکس رادیولوژی برای بررسی میزان از بین رفتن استخوان سر ریشه دندان استفاده کند و فضای خالی که در محل آن استخوان از بین رفته است در عکس رادیولوژی تیره و تاریک خواهد بود.

درمان آبسه دندان

مشکل آبسه بدون انجام درمان های لازم بر طرف نمی شود. حتی گر آبسه از بین برود، بترکد یا چرک آن خارج شود و به این ترتیب درد شما متوقف شود، باز هم نیاز به درمان های حرفه ای دندان پزشکی وجود دارد. درمان آبسه دندان شامل موارد زیر می شود: درمان فوری پوسیدگی ها و آسیب های وارد شده به دندان ها: هدف درمان آبسه دندان در این رابطه شامل خارج کردن چرک آن، ریشه کن کردن و متوقف کردن پخش شدن عفونت در بدن، نجات دندان (در صورت امکان) و پیشگیری از خطرات احتمالی مربوط به آن است. آنتی بیوتیک ها: استفاده از آنتی بیوتیک ها می تواند موادی که باعث ایجاد آبسه شده است را از بین ببرد و به بدن برای ترمیم دندان و استخوان کمک کند. دندان پزشک شما معمولاً از چرک خشک کن دندان در هنگام مواجه شدن با آبسه دندان استفاده می کند که رایج ترین نوع آنتی بیوتیک ها پنی سیلین است. تجویز آنتی بیوتیک معمولاً پس از بررسی عکس رادیولوژی برای تایید وجود عفونت دندان انجام می شود. آنتی بیوتیک های تجویز شده برای آبسه دهان و دندان معمولاً در کنترل آن موثر هستند و به این ترتیب اکثر علایم مربوط به این مشکل معمولاً ظرف مدت دو روز کاهش پیدا کرده و از بین می رود. همچنین آبسه دندان معمولاً پس از پنج روز درمان آنتی بیوتیک بهبود پیدا می کند. اگر عفونت، محدود به ناحیه دچار آبسه باشد، ممکن است نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ها وجود نداشته باشد. به هر حال، اگر عفونت در دندان های مجاور، فک یا سایر نواحی بدن پخش شده باشد، احتمالاً دندان پزشک از آنتی بیوتیک ها برای توقف پخش عفونت در بدن استفاده می کند. علاوه بر این تجویز آنتی بیوتیک در مواردی که سیستم ایمنی بدن شما ضعیف شده باشد نیز امکان پذیر است. دهان شویه با آب نمک گرم: اگر یک آبسه دندان خود به خود بترکد، دهان شویه با آب نمک گرم می تواند در تسکین و آرام کردن شما موثر باشد و دهان شما را تمیز کرده و باعث خارج شدن چرک باقیمانده از آن تا زمانی شود که شما بتوانید با دندان پزشک خود ملاقات کنید. دندان پزشک همچنین ممکن است به شما پیشنهاد کند از دهان شویه با آب نمک گرم در طول دوره ریکاوری برای کاهش ناراحتی های احتمالی و نیز تسریع در بهبودی استفاده کنید. مسکن های درد موجود در داروخانه ها: قرص های مسکن درد همچون ایبوپروفن می تواند به کاهش ناراحتی های شما در زمان بهبود ناحیه مورد نظر کمک کند. به هر حال، با وجودی که این داروها می تواند درد را تسکین دهد، نمی تواند آبسه دندان شما را درمان نماید. به همین خاطر نیاز است که شما با دندان پزشک برای اقدامات مراقبتی مناسب تماس بگیرید. عصب کشی دندان: عصب کشی و ترمیم ریشه دندان می تواند به کاهش عفونت و نجات دندان شما کمک کند. نحوه عصب کشی دندان شامل خارج کردن پالپ آسیب دیده دندان و خارج کردن چرک آبسه دندانی است. ساقه پالپ دندان و کانال های ریشه دندان در ادامه پر شده و پوشانده می شوند و سپس روی دندان روکش قرار می گیرد. جراحی عصب دندان برای درمان آبسه دندان همچنین ممکن است برای حذف هر گونه بافت ریشه آسیب دیده پس از بر طرف شدن عفونت دندان مورد استفاده قرار گیرد. این روش فقط زمانی برای بیمار توصیه می شود که ساختار دندان کافی برای استفاده از یک ترمیم دائمی بر روی دندان باقی مانده باشد. کشیدن دندان آسیب دیده: اگر دندان امکان ترمیم و روت کانال تراپی و درمان را از طریق عصب کشی وجود نداشته باشد، لازم است که دندان کشیده شود. در این حالت دندان پزشک دندان را کشیده و آبسه دهان و دندان را به منظور حذف عفونت از چرک خالی می کند. دندان پزشک در ادامه از کورتاژ برای حذف تمام بافت های نرم آسیب دیده در ناحیه مورد نظر استفاده می کند. به این ترتیب با کشیدن دندان و تمیز کردن ناحیه آسیب دیده امکان بهبود بیمار فراهم می شود. عمل جراحی: هنگامی که آبسه لثه و یا دندان در سطح دهان یا گردن پخش شود، ممکن است نیاز به خارج کردن چرک آن در اطاق عمل، تحت بی هوشی عمومی وجود داشته باشد. علاوه بر این، اگر یک آبسه دندان درمان نشود، یا پس از عصب کشی دندان بزرگتر گردد، شما به احتمال زیاد نیاز به جراحی و پر کردن سر های ریشه دندان و نیز نمونه برداری از آن برای تشخیص مشکل خواهید داشت.

بیشتر بخوانید : درد لثه ♥ لثه درد ♥ التهاب لثه ♥ سرطان لثهورم لثه

  • سجاد ورمزیار