جفت 6

وابسته به جفت 6

جفت 6

وابسته به جفت 6

بایگانی

توضیحات در مورد درد ناخن دور

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۰ ق.ظ

توضیحات در مورد درد ناخن دور

هر بار که دچار دل درد میشویم اول از همه به فکر سوءهاضمه، نفخ، اسهال یا موادمخدر غذا می افتد! غافل از آن است که درد در هر منطقه از شکم می تواند علل و راه های درمان بسیار متفاوت باشد. از یک نفخ یا کرم ساده گرفته تا سنگ کلیه، پانکراتیت، عفونت های مثانه، آپاندیسیت، بیماری های کیسه صفرا، مشکلات کبدی و حتی سکته قلبی ممکن است باعث ایجاد درد شدید یا خفیفی در بخش های مختلف شکم شوند. اگرچه اغلب دل پرندگان بی خطر هستند و در چندین ساعت خود به خود رفع می شود اما بعضی مداوم یافت می شوند و اگر به صورت اورژانس درمان نشوند، خطر آنها را به خطر می اندازد. حال اگر می خواهید با انواع در معرض خطر و کم خطر در هفت ناحیه شکم آشنا شوید با ما همراه باشید. . . ناحیه 1: ناحیه بالای ناحیه زیر دندان ها اغلب در این ناحیه نشان داده می شوند که با درد در این ناحیه نشان داده می شوند؛ به خصوص اگر سن فرد بالا باشد و علائم دیگری نیز وجود دارد مانند سوزش سرد، تهوع و استفراغ. این درد معمولا با راه رفتن تشدید می شود و با استراحت و مصرف قرص زیر زبانی بهبود نمی یابد. البته، سکته قلبی فقط باعث انتشار درد به این ناحیه می شود. به عبارتی لمس همان نقطه از شکم موجب درد نمی شود. درست مثل دردی که برفت سوته به دست چپ انتشار می یابد. درد شناسی منطقه ای شکم از نظر آناتومیک نیز شایع ترین علت درد در این ناحیه، ضایعات گوارشی و عضلانی است. ممکن است زخم ساده باشد و فقط احساس سوزش ایجاد کندیا دچار عارضه شده باشد و دیواره مورچه را سوراخ کرده و در این صورت درد دائمی خواهد بود. درد ناشی از زخم معده معمولا با نشتا ماندن یا مصرف سیرت آلومینیوم ام جی کاهش می یابد. درد ناشی از ضایعات ساده دوتایی عشر نیز معمولا با غذا خوردن و همچنین مصرف آلومینیوم مجس یا قرص استروئید کاهش می یابد. از دیگر علل شایع درد در این ناحیه می توان به اختلالات پانکراس از جمله پانکراتیت (التهاب لوزالمعده) اشاره کرد. این درد معمولا به عقب انتشار می یابد، با خم شدن رو به جلو کمتر می شود، با دراز کشیدن به پشت افزایش می یابد و مداوم و شدید است. سنگ ها، التهاب ها و عفونت های کیسه صفرا، بیماری های کبدی و ویروس هپاتیت نیز می توانند در این ناحیه ایجاد شوند. درد هپاتیت مبهم است و معمولا با علائمی چون زردی، تهوع، استفراغ، کاهش رنگ مدفوع، افزایش رنگ ادرار، بی عاطفی و علائم شبیه به سرماخوردگی و آنفلوانزا، درد عضلانی پراکنده و درد مفصلی همراه است.
علت درد دور ناف

برخی از درد شکمی با نفخ، گاز در شکم و تغییراتی در روند تخریب مثل شکم یا عضلات همراه است که می تواند به علت IBS تشخیص IBS باشد. دکتر «لارنس جی. برندت »از این سندروم به عنوان یکی از رایج ترین مشکلات گوارشی یاد می کند. در آمریکا حدود 10 تا 20 درصد جمعیت که بیشتر آنها نیز زنان تشکیل می شوند، به این سندرم مبتلا می شوند. علت این عارض هنوز مشخص نیست اما برخی از پزشکان آن را نسبت به حساسیت های درشت یا بزرگ اندازه آن. این سندروم سبب کاهش وزن و خونریزی ناحیه مقعد می شود.دردا و انقباظات شکمی همراه با خونریزی از آنا این نوع از درد ها عمدتا سبب بروز عفونت IBD می شود. از آنجایی که نشانه های مشترک با دیگر شکمی های حاد مانند IBS دارند، تشخیص آن کار چندان راحتی نیست. در حالی که از هر 5 آمریکایی یک نفر به IBS مبتلا هستند، اما تنها یک نفر از 200 نفر از این جمعیت مبتلا به IBD مبتلا هستند.
علت درد گردن در دوران بارداری

یکی از سؤالاتی که زنان باردار در هفته دوازدهم و بیست و یک بار شدن دارند این است که چرا در ناحیه ناحیه احساس درد دارند. دکتر آرین جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی درباره اینکه درد ناحیه گردن زنان خطرناک است یا نه، توضیحاتی داده شده است. این جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی تشریح شده است: درد ناخن در نیمه دوم از بارداری اغلب، اگر سابقه جراحی نداشته باشند، مربوط به ناف رحم و تولید "ناف عصبی" است که برای جلوگیری از پیشرفت گذاشتن پنبه داخل صفاقی و گذاشتن سکسی روی آن و بستن با چسب های ضد حساسیت همراه با استفاده از شکم بند حاملگی توصیه می شود. همچنین اشاره می شود: معمولا وقتی که سزارین انجام می شود، سزارین می تواند تحت عمل جراحی تحت عمل جراحی قرار می گیرد و بعد از عمل جراحی، اما اگر عمل جراحی انجام شود بودن (بویژه لاپاروسکوپی) ضروری است که چسبندی زیر ناخن ایجاد شود که با کشش منجر به درد میشو د.
درد دور ناف در کودکان

علل زیر می تواند یکی از مهم ترین و شایع ترین موارد درد شکمی در کودکان شناخته شود. عفونت: عفونت هایی مانند بیماری باکتریایی یا ویروسی مانند، عفونت قارچی (diarrhea and vomiting) یکی از علل اصلی درد شکمی در کودکان است. معمولا عفونت های ویروسی به خودی خود فروکش می کنند. اما عفونت های باکتریایی نیاز به مصرف آنتی بیوتیک دارند. مصرف مواد غذایی: خوردن غذاها باعث آلودگی غذا می شود که علائمی مشابه آنفلوانزا و گاز دارد. سایر علل مربوط به مواد غذایی برای درد معده و شکم در کودکان عبارتند از: پرخوری غذائی آلرژی گازهای منجر به نفخ اگر درد در شکم به علت مصرف غذای خاص یا به یک دلیل بالا اتفاق می افتد، معمولا علائم ظاهر می شود پس از غذا خوردن می شود.

  • سجاد ورمزیار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی