مصرف آلو خورشتی در بارداری

مصرف الو خورشتی در بارداری ، مصرف آلو بخارا در بارداری ، خوردن آلو بخارا در بارداری ، خوردن آلو خورشتی در بارداری ، مصرف آلو بخارا در دوران بارداری , مصرف آلو خورشتی در بارداری چه فوایدی دارد , خواص مصرف آلو خورشتی در بارداری

مصرف آلو خورشتی در بارداری

خواص خوردن و مصرف آلو خورشتی در بارداری چیست در سایت جسارت.آلو خورشتی یکی از موادی است که در غذاهای ما بسیار پر کاربرد است و طعم بسیار خوبی را به غذاها می دهد.اگر شما هم دوست دارید از خواص این آلو در ایام بارداری و برای زن باردار با خبر شوید این مطلب می تواند کمک زیادی به شما کند.

خاصیت مصرف آلو خورشتی در بارداری

یک متخصص گوارش و کبد گفت: از مصرف سیب و آلو خورشتی در دوران بارداری غافل نشوید زیرا این مواد غذایی به پیشگیری از مشکلات گوارشی در این دوران کمک می‌کند.کرم‌پور شمس متخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یبوست‌ در دوران بارداری فقط می‌تواند یک دلیل داشته باشد و آن مهم این است که مادر به دلیل بارداری فعالیت فیزیکی‌اش کم می‌شود و یکسری خوراکی‌ها را نمی‌توند مصرف کند به همین دلیل دچار مشکلات گوارشی می‌شود. وی افزود: جهت برطرف کردن یبوست دوران بارداری مصرف خوراکی‌هایی نظر آلو خورشتی، آلوچه، سبزیجات، لبنیات و در آخر می‌توان از ملین خفیف منیزیم استفاده کرد. در واقع یبوست در دوران بارداری هیچ درمانی ندارد و همچنین مصرف روغن زیتون، سیب نیز می‌تواند کمک کننده یبوست باشد. 

مصرف آلو خورشتی در بارداری و جلوگیری از زایمان زودرس

همانطور که می­دانید انجام زایمان زودرس یکی از ترسناک­ترین حالات حاملگی در بدن زنان جوان است، که ممکن است برای هر زن باردار رخ دهد. در واقع، زایمان زودرس می­تواند عوارض زیادی در بدن مادر و نوزاد زود متولد شده او ایجاد کند و حتی در برخی موارد هم ممکن است منجر به تولد نوزاد مرده شود. مصرف میوه آلو که حاوی مقدار بالایی از منیزیم است، می­تواند عضلات رحم مادر حامله را در برابر شل شدن محافظت نموده و به نوبه خود از بروز انقباضات زودرس رحمی و انجام زایمان زودرس در بدن او جلوگیری نماید.

بیشتر بخوانید :

عرق بهار نارنج

خواص به لیمو و گل گاوزبان

کاسنی و پسرزایی

خواص میخک برای پوست

مصرف آلو خورشتی در بارداری و جلوگیری از یبوست

وقتی باردار هستید، احتمالا به دلیل تغییرات هورمونی دچار یبوست شوید. در طول بارداری بدن شما استروژن تولید می کند تا این اطمینان حاصل شود که بدن به طور مناسبی رشد می کند. همین امر موجب یبوست می شود. پروژسترون هورمون دیگری می باشد که بدن در طول بارداری رهاسازی می کند. پروژسترون باعث شل شدن عضلات می شود.به دلیل این که با آغاز دوران بارداری، هورمون­های اضافی در بدن زنان تولید شده و رحم این افراد هم با رشد بیش از حد خود، فشار زیادی را به دستگاه گوارش زنان حامله وارد می­کند، بنابراین می­توان ادعا کرد که کار این قسمت از بدن زنان باردار بسیار کند شده و روند هضم غذا هم با مشکل روبرو می­شود. به همین دلیل، یک زن در دوران بارداری خود با مشکلات مختلفی مانند نفخ، یبوست و بواسیر که بسیار رایج هستند، مواجه می­شود. یادتان باشد که در چنین شرایطی استفاده از میوه آلو که سرشار از فیبر است، به بدن زنان باردار کمک می­کند تا به راحتی حرکات روده را تنظیم کند. در نتیجه، مصرف این ماده غذایی مقید از بروز مشکل یبوست و هموروئید در دوران بارداری جلوگیری می­کند، تا آن­ها بتوانند با احساس بهتری از این دوران لذت ببرند. وقتی باردار هستید، احتمالا به دلیل تغییرات هورمونی دچار یبوست شوید. در طول بارداری بدن شما استروژن تولید می کند تا این اطمینان حاصل شود که بدن به طور مناسبی رشد می کند. همین امر موجب یبوست می شود. پروژسترون هورمون دیگری می باشد که بدن در طول بارداری رهاسازی می کند. پروژسترون باعث شل شدن عضلات می شود.

مصرف آلو خورشتی در بارداری به جذب بیشتر آهن کمک می کند

به یاد داشته باشید که قلب زنان در دوران بارداری خون بیشتری را پمپاز بیشتری می­کند، تا بتواند به نیازهای کودک در حال رشد خود پاسخ دهد. این کار در بیشتر موارد، می­تواند منجر به بروز مشکل کم­خونی در بدن زن حامله گردد. به همین دلیل، پزشکان متخصص زنان و زایمان توصیه می­کنند که زنان در دوران بارداری خود مکمل­های آهن را مصرف کنند، تا بدنشان بتواند با مشکل کمبود آهن مقابله نماید. جالب است بدانید که این افراد می­توانند با اضافه کردن میوه آلو به رژیم غذایی روزانه خود، به میزان قابل توجهی از بروز این کمبود در بدنشان جلوگیری کنند، زیرا میوه آلو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. به همین دلیل، می­توان ادعا کرد که قرار دادن این میوه در رژیم غذایی زنان حامله برای جذب بیشتر آهن حیاتی است. در نهایت، فراموش نکنید که یکی دیگر از دلایل بزرگ استفاده از این میوه در دوران بارداری زنان، آبدار و مقوی بودن آن است!آهن یکی از مواد مغذی اصلی می باشد که برای رشد مناسب جنین ضروری می باشد. وقتی باردار هستید، نیاز بدن شما به آهن افزایش می یابد. باید برای مبارزه با کم خونی میوه هایی مانند آلوبخارا را وارد رژیم غذایی خود کنید. خوردن آلوبخارا از بروز کم خونی در طول بارداری پیشگیری می کند.

مصرف آلو خورشتی در بارداری استرس را از بین می برد

همانطور که می­دانید بسیاری از زنان از احساس خستگی در دوران بارداری خود شکایت دارند. اما از نظر علمی، علت دقیق آن هنوز شناخته باقی مانده است! معمولا، در این دوره، سطح انرژی بدن زنان حامله بسیار پایین آمده و این حالت هم در روند زندگی طبیعی این مادران با مشکل مواجه می­کند. اما، فراموش نکنید که اضافه کردن میوه آلو به رژیم غذایی زنان باردار خود یک راه بسیار خوبی برای به دست آوردن انرژی اضافی است، چون این میوه غنی از آنتی اکسیدان و پتاسیم می­باشد.

کنترل فشار خون و مبارزه با افسردگی با مصرف آلو خورشتی در بارداری

آلو حاوی پتاسیم می باشد که به کاهش فشار خون کمک می کند. همچنین به مبارزه با افسردگی و اضطراب کمک می کند. بتاکاروتن و ویتامین آ موجود در موجود در آلو به رشد رشد چشم جنین کمک می کند.ثابت شده است که مبتلا شدن زنان حامله به بیماری پره اکلامپسی و یا فشار خون بالا می­تواند در برخی موارد کشنده باشد. از آن­جایی که میوه آلو حاوی پتاسیم بالایی است، مصرف آن می­تواند فشار خون زنان باردار را تنظیم نموده و فیبر موجود در آن هم به کاهش خطر ابتلا به بیماری پره اکلامپسی در بدن زنان حامله کمک زیادی خواهد کرد. همانطور که می­بینید، افزودن میوه آلو به رژیم غذایی زنان باردار می­تواند برای سلامت کلی خود این مادران و جنین داخل رحم این افرد راه بسیار خوبی باشد. البته، مراقب باشید، چون هر ماده غذایی ممکن است عوارض جانبی منفی را در بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد بر جای گذارد. 

مصرف آلو خورشتی در بارداری

بیشتر بخوانید :

جوز هندی خواص

خواص عسل و سیاه دانه

زالزالک قرمز

گل محمدی و یبوست